Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Pensioneret traver som kørehest??
Forfatter: 
Dato:  05-02-2021 21:02
Det går godt, når jeg leder efter hest.
Plejer at finde lige det jeg har brug for, hvilket ikke nødvendigvis er det, som jeg søger...

Egentlig ledte jeg efter en islænder som nr 2.
Suk.
I disse tider er efterspørgslen jo noget større end udbuddet og markedet er støvsuget rent.

Talte med min mand om det, I sidste uge så vi på selskabshest lørdag morgen, kørte videre og afhentede de reserverede maine coon killinger - og søndag skrev jeg under og betalte.
Har købt en ældre, pensioneret travhest som selskabshest til Aslan, som jo skal hjem. En rar sjæl.

Spørgsmål.
Hvis jeg ikke har erfaring med kørsel og selv skal lære det - vil en travhest være egnet, eller er det tosset?
Jeg kender en i lokalområdet, som er kendt for at være dygtig kørsels underviser - så, måske??
Det kunne da være fantastisk hyggeligt??
2
0
Svar på denne tråd
 
 travhest
Forfatter: 
Dato:  06-02-2021 19:19

Jeg har haft travheste - som til travløb. Vi hjemmetrænede på mark og veje. Det gik fint.

Så hvis din traver altså har gået løb og ellers er fornuftig, så kan du sikkert starte ud med en træningsvogn og travsele og køre lidt i det lokale. Du skal lige have lidt vejledning i forspændning. Så får du en fornemmelse for det at køre.

Vi prøvede aldrig at spænde for egentlige hestevogne - men mon ikke det kan lade sig gøre.

 

Det er faktisk ret hyggeligt at sidde bag sådan en hesterumpe der trasker eller traver derud af.

Forøvrigt, så findes der nogle træningsvogne, hvor man kan sidde to.

Eksempel på træningsvogn


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Genial vogn
Forfatter: 
Dato:  07-02-2021 10:31
Den vogn vil jeg gerne have!

...
Jeg aner intet om vogne, men det ligner at man kan flytte rundt på den, spænde hesten for vogn, og flytte på den alene - men alligevel sidde to...
Genial til en forårsdag, men en af sine søskendebørn ved siden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores barndoms naboer
Forfatter: 
Dato:  08-02-2021 17:39

......købte en travhest til deres datter, den var rigtig flink at ride. Lige indtil den dag de blev overhalet af en bil der gassede op, så gik der travløb i den, og så var den squ svær at stoppe.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svært at sige...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2021 11:38

... om det kan blive en succes.

Jeg har et par gange prøvet at køre travheste - og det har ganske vist været heste i løbstræning - men jeg vil nu stadig sige, at det ikke var nogen opgave for en begynder.

Sådan en ka'l render edderkodyl'me stærkt, hvis den kan komme til det - og den fatter hat af de bløde halve parader, man normalt benytter sig af i køresporten

 

Men hvis det er en gammel fornuftig fætter, hvor "racergen"/flugtinstinkt ikke fylder alt for meget, og som ikke har været udsat for noget vildt på travbanen - og du ellers får kyndig hjælp, så kan det bestemt godt blive til fælles fornøjelse.

 

Dog vil jeg lige tilføje: Vognen på billedet ønsker du dig IKKE - tro mig

Du skal have en vogn med ryglæn, ellers bliver både du og især din passager alt for hurtigt trætte i ryggen af at sidde og holde balancen.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er denne...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2021 12:45

mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhh...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2021 13:06
Jeg lytter til jeres svar.
Inkl, afgjort, +ryglæn!

Hm.
Men ja, gamle Poppelgård, det lyder til at han er værd at prøve...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider