Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Køb af ny hest - Ejerskifte
Forfatter: 
Dato:  12-12-2020 00:07
Åha det evige hurlum haj med ejerskifte

Jeg har lige (d.d.) købt en hest.

Hollandsk KWPN, men hvad er reglerne for ejerskifte for dem?

Den tidligere ejer (hende jeg har købt den af) påstår at man ikke behøver at skifte ejer, lige nu står ejeren som værende den originale opdrætter i Holland. Den tidligere ejer siger at det eneste der er nødvendigt er at registrere hesten hos SEGES så den kan starte stævner når man engang må det.

Er det rigtigt? Nogen der har erfaring med handel af hollandske heste?

Tidligere ejer siger at hvis jeg skal skifte 100% ejerskab så skal alt muligt sendes til Holland, pas, DNA prøve og lign. Og hvis det ikke er lovpligtigt så vil jeg helst gerne undgå det.

Så kan jeg slippe afsted med bare at indsende pas og køber/sælger erklæring til SEGES også selvom den tidligere ejer ikke umiddelbart er registreret som ejer?

Den er ikke helt god det kan jeg godt høre?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejerskifte
Forfatter: 
Dato:  12-12-2020 09:16

Hvis du har købt en vallak med henblik på ridning, så er det nemmeste at lave et BRUGER-skifte, det kan du lave ved at indsende ejercertifikat og en kopi af konktrakt/en ejerskifteerklæring til SEGES.

 

Men uanset hvad SEGES påstår så er det IKKE et ejerskifte de laver, det må KUN det forbund som oprindeligt har udstedt passet. Der skal du sende underskrevet ejercertifikat og (i mit forbund Hannoveraner Verband) passet, da ejer reelt set skal skrives ind i det. Jeg tænker hesten er chippet, så den kan sammenholdes med sit pas og så bør DNA ikke være nødvendigt.

 


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-12-2020 11:37

Seges kan ikke og må ikke ejerskifte en hest, som de ikke er udstedende myndighed af pas og papirer på.

De kan brugerskifte og opdatere hestedata.

De må ikke tage imod et udenlandsk ejercertifikat og beholde det.

Du kan KUN ejerskifte udenlandsk hest hos den myndighed der har udstedt passet i det land, hvor hesten kommer fra.

Og jo det er EU lov, at ejerskfite skal foretages indenfor 30 dage, så den lovgivning er gældende i hele EU - så det er lovpligtigt også udenfor Danmark i resten af EU.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Præmiehingst Fürstenhof i Danmark

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider