Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan ville I skrive det?
Forfatter: 
Dato:  16-12-2019 14:34
Hej,

Jeg mangler lidt input til hvordan man kan formulere i en jobansøgning at man er villig til at pendle. Jobbet flytter lokation i sommeren 2020, så afstanden bliver 45 km fra mit hjem til arbejdspladsen, i stedet for 95 km som der er til den nuværende lokation. Jeg kan sagtens køre 95 km hver vej, med udsigt til at transporttiden bliver halveret til sommer. Men hvordan får jeg lige skrevet det ind i ansøgningen? Jeg kan ikke helt komme op med en kort og præcis formulering.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Ingen hjælp
Forfatter: 
Dato:  16-12-2019 15:42

Hvis det er fra Horsens til Pårup får du i hvert fald ikke hjælp af mig, for den har jeg lige søgt ​​​​​​

0
1
Svar på denne tråd
 
 Haha Saune
Forfatter: 
Dato:  16-12-2019 16:03
Good one Sasune ? Er det som operatør?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen hjælp
Forfatter: 
Dato:  16-12-2019 16:20

Nej som laborant :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2019 00:26

... Skrive noget om det? Hvis du nævner det i ansøgningen, risikerer du at give det modsatte indtryk, nemlig at pendling faktisk ER et probkem for dig.

Arbejdsgiveren er som udgangspunkt ligeglad med hvor langt, du har til atbejde, så længe du kan møde til tiden. Kommer du til samtale, kan du nævne det der, men igen, pas på, at du ikke kommer til at give det indtryk, at det er et problem for dig.

 

Hilsen hende, der tidligere har pendlet 125 km. hver vej over Storebælt, og som nu "kun" har 78 km. hver vej, og som aldrig har nævnt noget om afstand i en ansøgning.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Medmindre
Forfatter: 
Dato:  17-12-2019 09:02

Medmindre der står i opslaget at ansøgere med kort afstand prioriteres, så ville jeg ikke skrive noget.

 

Men jeg er også laborant, og har altså oplevet flere gange at der nærmest står i opslaget at har man mere end 20 km til arbejdspladsen, så behøves man ikke søge.

 

I det ene tilfælde var det ret irriterende, da jeg havde arbejdet hos ""naboen" og kun stoppede fordi virksomheden blev solgt og flyttet, hvor jeg flyttede med. Så jeg prøvede at søge og skrive at jeg var vant til at pendle langt, men lige meget hjalp det.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Pendler
Forfatter: 
Dato:  30-12-2019 14:29

Skriv det som det er.

Hilsen en som har arbjedet med rekruttering i 20 år.

Thomas Pelle Veng / Ponyfar

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vær ærlig
Forfatter: 
Dato:  06-02-2020 11:02

Enig med Thomas. Bare vær ærlig og skriv det, som det er. Med en ordentlig formulering synes jeg sagtens, at du kan vende det til en styrke, hvor du giver udtryk for ekstra stor interesse for jobbet. Det vil en arbejdsgiver altid gerne se.

 

Vh Alexander

Arono.dk


Forsøger at leve en sund livsstil og blogger om det på Arono.dk.

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider