Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvilke bukser er at foretrække?
Forfatter: 
Dato:  14-12-2019 17:36

Hej alle,

 

Jeg søger hjælp hos jer, da jeg er i tvivl om hvilke ridebukser jeg skal købe. Jeg er i tvivl om det skal være med skind eller grip - har I nogen erfaringer med hvad der gør sig bedst?


Kan I anbefale nogle?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-12-2019 20:06

Jeg er konveteret fuldstændig til grip. Der er så meget mere bevægelighed ift skind.

 

Der er dog forskel på grip og jeg er mest til noget der ikke klistrere alt for meget. Pikeur er min favorit, mens Kingsland er totalt no-go. Andre har det sikkert omvendt

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bukser
Forfatter: 
Dato:  14-12-2019 22:40

Tja.. Det er lidt en vanesag tænker jeg..

Jeg har begge dele, bruger mest dem med grip, som nævnt overfor er der lidt mere bevægelse i dem.

Men uanset så går der lige en dag eller 2 før jeg vender mig til det ene eller det andet hvis jeg skifter. -har hvertfald gjort mig erfaringen det er dumt at tage til stævne i bukser med skind når man kun har redet med grip i ugerne op til ;) det tager lige lidt at vende sig til det.

 

Men største ulempe ved grippen synes jeg er, at det vurdere meget hvor stærk grippen er. Du kan både få nogle hvor det mest føles som glatte gamachebukser og omvendt kan du også få nogle hvor grippen er så stærk du føler bukserne bliver siddende i sadlen når du rider letridning.

En anden ting ved grip jeg kan være træt af er at jeg synes grippen bliver hurtig slidt kontra skind. Jeg har flere bukser det absolut intet fejler og stadig er pæne, men grippen er slidt af..

 

Mest af alt må jeg dog sige jeg køber med grip, køber dog ikke de helt dyre bukser som jeg tidligere har gjort med skind, men køber nogle til en pris hvor jeg kan smide dem ud med god samvittighed når grippen ikke længere virker.


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smag og behag
Forfatter: 
Dato:  16-12-2019 08:30
Jeg tror, at det er smag og behag.

Jeg holder meget af at tights er mere smidige i stoffet, mere behagelige at have på.
De sidste par år har jeg primært købt tights med grip.

Men effekten af grip varierer afhængig af sadlens overflade.
Noget grip klister voldsomt meget til rigtig læder, men er glat som olie på kunstskind, osv.
Du må lidt prøve dig frem.
Kunstlæder er mere "ensartet" i effekten end grip.

Jeg kan nok bedst lide kunstskind ift stabil effekt effekt, men tights ift smidighed.
I vinterhalvåret rider jeg i karlslund jordphur, har både termo og almindelig.
Når det er mere lunt er det næsten kun tights for lethed og bekvemmelighed.
0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider