Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ulve dræber igen heste Sept. 2019
Forfatter: 
Dato:  28-09-2019 16:10

 

Det har tidligere været et problem, men dengang snakkede man ikke om det..

 

Han har mistet omkring 150-200 får til ulven.

Derudover har han også tidligere mistet heste, fortæller han nu for første gang.

- Men dengang var beviserne ikke så tungtvejende, så vi gik ikke ud med det i pressen eller skrev om det på Facebook, siger Jørgen Blazejewicz.

Dengang mistede han tre voksne heste, og mistanken kredsede sig om, at der også var forsvundet føl hos syv hopper.

 

dagbladet-holstebro-struer.dk/ artikel/fandt-tre-d%C3%B8de-heste- jeg-er-ikke-et-sekund-i-tvivl-om- hvem-der-har-gjort-det

 

Ulven skal ikke nødvendigvis udrydes i Danmark, men det er nødvendigt, at den også slår sig ned på Djævleøen for at alle skal få samme følelse når ens husdyr angribes og dræbes! Derved kan vi få en ligeværdig debat om rovdyret!

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
2
Svar på denne tråd
 
 Skovbørnehaver
Forfatter: 
Dato:  28-09-2019 23:10

Jeg tror ulven er nødt til at slå sig ned i nærheden af skovbørnehaver og andre steder hvor børn færdes for at byboerne kan fatte alvoren. Jeg er 100% sikker på at sjællandske ejere af husdyr har meget sympati for deres jyske kollegaer.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Hvad jeg ikke forstår er,
Forfatter: 
Dato:  29-09-2019 19:24

At manden mener, han har mistet omkring 200 får, og så sætter ponyer ud til naturpleje, og mener, at der "er mange ulve" i området. Men ikke tænker i, hvad han ellers burde have gjort for 20-50 får siden: Hegn, hunde og evt de der æsler, der også kan give ulve en på bærret.

 

Det må da alt andet lige være billigere.

 

Nu kommer jeg så ikke til at opleve ulve medmindre Lillebælt fryser til/de svømmer over/krydser broen (som en stakkels odder gjorde- og den blev omgående kørt ned!)

Men jeg synes nu nok, manden kunne have gjort noget selv...


Mvh

Tine

3
3
Svar på denne tråd
 
 Æsler?
Forfatter: 
Dato:  30-09-2019 12:09

Jeg tror ikke på den med at æsler skulle kunne skræmme ulve væk, jeg har set billede af et alvorligt skambidt æselføl og jeg er sikker på at havde dens mor kunne skræmme ulven væk, så havde hun gjort det!

 

Hegn? Jeg drømmer om at alle de som foreslår det, personligt spytter penge i en kasse til hegn, for det koster KASSEN!!!! Heste kan ikke gå bag et ulvesikkert hegn, det vil helt sikkert koste hesteben og dermed hesteliv. Laveste tråd på et hegn til større ponyer/heste må ikke være under 50-60 cm og det kan vi vist godt blive enige om ikke holder ulve ude. Så der skal bygges en mur/et stengærde i en væsentlig højde.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  30-09-2019 18:41

I følge blandt andet denne side her så er der fem (5) ulve i Danmark.

"Bestand i Danmark: Ingen ved, hvor mange ulve der i Danmark. Den ene dag kan en ulv være i Nordjylland og få dage efter i Tyskland. Flere af hvalpene, der blev født i Danmark i 2017, blev i 2018 genfundet i Tyskland. I den seneste rapport vurderer man dog, at der er fem ulve i Danmark."

Det er bevist, at flere lam og kid er dræbt af ulve, men....... selv hvis vi regner de to ulve med, som gik hjem til Tyskland igen, og de 7-9 ulve, der er forsvundet (Sikkert skudt ulovligt) Hvor har disse ulve gjort af knogler, indvolde og skind?? Hvis de på relativt kort tid har dræbt mindst 300 får og 3 heste, plus alle de andre landmænd, der har mistet flere hundrede husdyr, så ulvene da ha' efterladt rester.


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rester af måltidet
Forfatter: 
Dato:  30-09-2019 20:44

Hvis vi ser hvor lidt vores katte efterlader af deres mus, så skal man ud og lede grundigt for at finde de rester som ulvene efterlader.

 

Jeg forstod at de 200? får var over nogle år, og årsagen til at der blev forsøgt med ponyerne i stedet. Men som jeg forstod det, så var der fundet rester fra en del af fårene og nogle manglede bare 100%, dem kan vi selvfølgelig tørre af på muslimerne?

 

Til sammenligning så var der for en del år siden en pony der forsvandt på sommergræsningen på Vesterlyng, og der blev aldrig fundet det mindste af den, og jeg er sikker på at den har ligget under en busk og er død en naturlig død.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider