Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gode råd til egen hest
Forfatter: 
Dato:  02-09-2019 12:41

Hejsa allesammen😁

 

jeg vil spørge om der var nogle der havde nogle gode råd til når man skal have gen hest for første gang?😁

 

glæder mit til at høre fra jer

 


Elsker heste/ ponyer???

0
1
Svar på denne tråd
 
 gode råd
Forfatter: 
Dato:  05-09-2019 12:30

Mit bedste vil være: Lav en hestekonto, hvor du indbetaler et fast beløb hver måned, det beløb du synes er passende ganger du med 2 (heste er dyre). Den konto skal betale alle faste udgifter på hesten.

Inden du køber skal du have undersøgt hvad dyrlæge og smed koster i dit område og du skal have en opsparing til uforudset udgifter.

Det billigste ved at blive hesteejer er faktisk købet, dagligdagen er dyr og hvis du er uheldig megadyr.

 

held og lykke med projektet


Suldudu

1
1
Svar på denne tråd
 
 Gode råd
Forfatter: 
Dato:  08-09-2019 07:47
Som Sulduku / Anette skriver.

Start med det kedelige.
Har du råd?
Opstaldning, grovfoder, krybbefoder, strøelse, smed, vaccination, tandrasp, undervisning, kørsel af hest til diverse arrengementer, evt halkort, skovkort, ansvarsforsikring er lovpligtig, sygeforsikring kan erstattes af en opsparing / plan for at kunne betale 20.000 kr i dyrlæge regning på en weekend.

Når du vælger opstaldning, så vær ærlig overfor dig selv med, hvad du har brug for.
Ridebane? Ridehal? Turmuligheder?? Selvpas, fuldpas, delvis selvpas - kan du komme ud til hesten hver dag på planlagt tidspunkt eller har du risiko for overarbejde?
Hvis det er første hest, vil jeg anbefale dig at have hesten stående ude, et sted hvor folk er ret sociale.
Simpelthen fordi, at det er en skide god måde at lære folk at kende. Og fordi som ny har du mange spørgsmål, det er rart at have folk omkring dig du kan spørge.

Find en god underviser.
Planlæg undervisning en gang om ugen.

Husk at nyd din hobby.
0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider