Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Idéer til undervisning?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2019 13:38
Jeg skal beskæftige en 10.klasse(ca. 12 pers.) i 5 timer med noget hestefagligt, praktisk "undervisning", men jeg mangler lidt idéer til hvad man skal lære begyndere?

Min tanke var at fortælle/vise korrekt håndtering af heste og tage nogle heste ind, så vi kan snakke generelt om "hvilket" dyr hesten er og derefter strigle.
Hvis så der er stemning for det, kunne de få lov til at prøve longering og evt. lidt ridning.
Men hvad kunne jeg ellers putte på? Gerne noget der kan kobles til arbejdsgangen på et stutteri, da de senere skal på et besøg.(Vi har lidt hobbyavl på stedet)

*Timerne ligger først over middag og hestene er derfor fodret/passet for os.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Så du vil hive
Forfatter: 
Dato:  21-08-2019 17:30

De der 10 klasses elver ind, fordi- du har heste og hobbyavl.

 

Hvor mange af de elever bryder sig om dyr? Kender til heste?

 

Hvor mange vil interessere sig for teorien? Hvor mange vil bare ride? Og kan de ride på samme tid?

 

Hvad med dem der vil kede sig og vandre væk ned i læ og glo på deres fon..?

 

Strigle?- hvis man ikke bryder sig om heste, så vil man da ikke stå i en sky af hår og støv.

 

Start med det dramatiske! Sæt dem op på kramperne.

 

Hvis du ikke selv ved det, så er det noget dødfødt- især med 10. ende klasse!


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hive i hvad Tine?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2019 19:22
Jeg skal lige nævne at det foregår på en uddannelsesinstitution

De er nogle super søde og interesserede unge mennesker og 10/12 er piger, så det gør det lettere. Alle har interesse i dyr, men ikke nødvendigtvis hest.

Vi har kun 1 sådan rigtigt ridbar hest til begyndere, derfor vil jeg hellere lære dem jordarbejde eller lign.
- og helst ikke piske dem med teori på tavle.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Intet er svært,når du først har det lært
Forfatter: 
Dato:  21-08-2019 20:01
Meget ridning og hestehåndtering er jo meget intuitiv og ubevidst.
Du flytter tyngdepunkt, hesten flytter sig med - men vi snakker om hovedholdning og tøjler??

Der er noget galt der. Vi snakker ikke om det hesten mærker mest.

Strigling og den slags er ikke relevant, hyggeligt, men... - men kan du lave balance øvelser på bom??
Andet, der kan vise dem effekten af deres balance, retningsskifte og vægt, ligesom cykling og MC.
Det er vel gymnastik øvelser?

Gid du boede nær mig.
Min dreng kan faktisk flytte sig for vægt og for børn - de bruger jo kroppen uden at tænke for meget og er taknemmelige at undervise. Sådan en som ham ville være god.
Bind tøjlerne til sadelhornet.
Lær dem at ride 8 taller uden tøjlerne.
De virker - de kan!
0
1
Svar på denne tråd
 
 Doctor Who
Forfatter: 
Dato:  21-08-2019 20:26
Som nævnt i min 2. kommentar er der kun én ridbar hest vi kan bruge, derfor vil jeg ikke hænge mig for meget i ridning, da jeg synes det er for meget med 12 pers. der skal op- og ned af samme hest.

Jeg havde en idé om, at det var fint at lære dem, at træning af hest ikke er ensbetydende med ridning.
Det er meningen er der også skal være hygge i det, da de ikke som sådan har et "læringsmål" med hestene, det er bare ét af de dyr de skal prøve at have i hænderne :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Få dem til at lave en informationsside
Forfatter: 
Dato:  21-08-2019 21:29

Du kunne da få dem til at lave en hjemmeside, hvor de skriver om de forskellige ting, du nævner. Så vil de både lære at opsætte hjemmesider, og de vil kunne lære om heste - samtidig lærer de at skrive.

 

Jeg arbejder selv hos et webbureau i Odense, hvor jeg får rigtigt meget ud af at hjælpe med at opsætte kundernes hjemmesider.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider