Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jer der haft bøjle
Forfatter: 
Dato:  10-08-2019 08:23

Hej Alle 🤗

jeg håber virkeligt at der er nogen der kan hjælpe mig her:

 

sagen er den at jeg har haft togskinner på for ca 15 år siden. Jeg fik at vide at det var bedst at få rettet mine meget skæve tænder for at det var nemmere at børste dem og at der derved ikke kom huller i. Da jeg så skulle have mine togskinner af fik jeg en irriterende metaltråd bag på mine tænder for oven og for neden for at holde tænderne på plads. Jeg fik at vide at jeg kun skulle have det i 3 år. Men da de 3 år var gået sagde tandlægen at jeg desværre skulle have det på resten af mit liv, da tænderne ellers ville sætte sig som før. Jeg overvejer virkeligt at få den irriterende tråd af, mest fordi at der konstant sætter sig mad i, jeg tænker også lidt at der på sigt vil komme huller der nu hvor der altid sidder mad i 🤥☹️

Så her er spørgsmålet, er der nogen der har prøvet at få metaltråden bag på tankerne af og at tænderne ikke blev særligt skæve? Eller kommer de i virkeligheden bare til at sidde som før? ☹️ Jeg har i mellemtiden fået fjernet mine visdomstænder, så der burde ikke være noget der pressen tænderne sammen 😕😕

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøjle på tænderne
Forfatter: 
Dato:  12-08-2019 10:56

Hej Liva

 

Jeg havde også togskinner på i mine sene teenageår, og da de blev taget af, fik jeg ligeledes sat en lille metaltråd fast bag mine fortænder i undermunden for at holde disse på plads. Jeg fik at vide, den skulle sidde min. 2-3 år for at sikre, tænderne blev, hvor de skulle. Efter ca. 1½ år tror jeg, bed jeg i noget hårdt, hvorefter tråden faldt af. Selvom jeg på det tidspunkt var ud over skoletandlægetiden, tog jeg alligevel ned til min "gamle" skoletandlæge for, at hun kunne se på det. Hun mente ikke, der var grund til at sætte metaltråden igen. Jeg har da heller ikke efterfølgende hverken selv haft en en fornemmelse af, at gebisset har forskubbet sig igen, eller fået antydning af det fra min nuværende tandlæge.

 

Hvordan det lige ser ud for dig, kan jeg selvfølgelig ikke svare på. Tænker det hele meget har at gøre med tandstillingen både før og nu, kæbens opbygning, samt hvordan det hele arbejder sammen/udvikler sig i forhold til hvorvidt, der er en risiko for, at tænderne rykker sig eller ej. Jeg tror dog, jeg ville tage en rigtig god snak med min tandlæge i forhold til risikovurdering kontra de dagligdags problemer, du oplever ved at have metaltrådene siddende.

 

Mvh

Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøjle eller ikke bøjle
Forfatter: 
Dato:  12-08-2019 11:11

Jeg fik rettet tænder for mange år siden, da det blev moderne. Først togskinner og dernæst skulle jeg en tid gå med ganebøjle og så efterfølgende intet. Resultatet var såvidt jeg husker lige tænder. Men efterfølgende har mine tænder bevæget sig og jeg har i dag ufattelig skæve fortænder - så slemt at jeg får at vide, at det ligner, at de er kastet ind i munden på mig. Dertil har jeg dårlig bidefunktion på den måde, at jeg ikke kan bide fortænderne sammmen. Det er faktisk ret bittert, fordi jeg før tandretning havde fin bidefunktion, men blot fremstående hjørnetænder. I dag føler jeg, at jeg dengang var med i et eksperiment (og en pengemaskine). Men tilfælde som mig vil jeg så tro er årsag til, at du bør beholde din metaltråd på.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tandretning
Forfatter: 
Dato:  12-08-2019 12:32

Hej

 

jeg fik rettet mine tænder i starten af 90'erne - der var jeg lige omkring 22-23

 

jeg havde en tråd siddende et års tid, men fik fjernet den efterfølgende.

Mine tænder har måske rykket sig lidt, men intet stort.

 

Tror du skal tage en snak med din tandlæge, eller alternativt en der er ekspert i tandretning.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  12-08-2019 14:38

Jeg har også været igennem turen med togskinner og metaltråd bag tænderne i undermunden.

 

Jeg havde det lige omvendt. Jeg turde ikke få den fjernet! Jeg var så bange for, at tænderne ville rykke sig igen. Jeg tror, jeg havde metaltråden på i 10 år...Så gik den løs i den ene side, og min tandlæge fjernede den. Og jeg tror ikke, mine tænder har rykket sig...Så er det i hvert fald micro lidt.


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråd...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2019 17:16

Jeg fik min tråd på fortænderne i undermunden for 22 år siden, og den samme tråd sidder der skam endnu. Det er mest irriterende ift. plak, og jeg fik tidligt at vide, at jeg skal have den resten af livet. Så jeg kan ikke få den af, da flere tandlæger gennem årene har ment, at den skal blive siddende...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøve
Forfatter: 
Dato:  12-08-2019 19:18
Det er ikke en mulighed , at prøve at tage den af ? Hvis de holder sig på plads, er det jo godt, hvis ikke,- må den på igen.

...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 jeg har bøjle på nu
Forfatter: 
Dato:  19-08-2019 15:00

Hej

jeg har også bøgle på nu. Jeg skal have dt i 2 år ialt alt. Min tandlæge på min skole siger at jeg altid skal have en lille bøgle på efter den anden er taget af. Men hun siger at det ikk er så iterende. er den meget iterende din bøgle?


Hej hej:)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider