Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fusk med min afdøde fars handicapskilt
Forfatter: 
Dato:  05-08-2019 15:47

Hej HN

Min far døde i maj 2017 og efterlod blandt andet sin kone, som min søster og jeg altid har haft det ret anstrengt med.

Sidste efterår møder hun en ny mand, som hun, udover at være nabo med, efter sigende kun er venner med (de lever som et par). Han er gangbesværet, og de fik den "geniale" ide at de da bare kunne bruge min fars handicapskilt til bilen når de er ude at køre. Jeg konfronterede dem med at han da skulle have sit eget kort, men her svarede han surt "at han da ikke var handicappet". Siden har han fået frataget sit kørekort og hans bil er kørt til skrot, og nu kører de så i hendes bil... men stadig med kortet i ruden. For nylig bragte jeg det igen på banen og spurgte om hun var klar over at det er ulovligt. Det er hun helt klar over. Hun havde dog ikke sat sig ind i konsekvensen af det. Jeg forklarede hvor dybt amoralsk og uetisk jeg synes det er. Mest af hensyn til de handicappede de hugger pladsen fra, men også fordi jeg føler at de misbruger min fars identitet.

Jeg har så meget lyst til at melde det, men hvad ville I gøre? Og hvor melder man det til? Kommunen, politiet, P-selskabet eller Dansk Handicapforening?

Det skal siges at jeg ikke har et specielt godt forhold til hende, og hendes nabo/ven er mindst lige så nederen...

 

Vh Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nok et spørgsmål om tid
Forfatter: 
Dato:  05-08-2019 19:34

Jeg kan næsten ikke tro andet end at det vil få en ende den dag en P-vagt tjekker parkeringen.

Så vidt jeg ved udstedes det personligt og ved et tjek, vil P-vagten sansynligvis få besked herom. Men jeg det selvfølgelig ikke.

Det burde være således at tilladelsen/kortet automatisk blev indraget ved brugerens bortgang.

Jeg ved ikke hvor man ville skulle melde det, hvis det kommer så vidt. Måske den lokale borgerservice?

Jeg er enig i at det er lavt at benytte uberretiget...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Din fars
Forfatter: 
Dato:  05-08-2019 20:35

Hvis det parkeringskort er din fars er hans oplysninger på bagsiden af kortet, så det er som jeg ser det at bede hende om at give dig det, da det er din fars og du ikke syntes hun skal misbruge det.

 

Om parkeringskortet

Ansøgere har siden 2001 fået tildelt et parkeringskort i plast, hvor der på kortets bagside er et foto og en underskrift.

Kortet er personligt, og skal følge ejeren, men kan anvendes i enhver bil.

Kortet er udarbejdet efter fælles EU-retningslinjer og kan bruges i hele EU og det meste af verden.

Kortet koster kr. 425,- og er gyldigt i op til 10 år. Fornyelser koster kr. 250,-. Når kortet udløber, skal der søges på ny.

0
0
Svar på denne tråd
 
 P-skilt
Forfatter: 
Dato:  06-08-2019 09:40

På nedenstående link kan du læse, hvad der bør ske med skiltet. Jeg kan ikke afgøre, hvad du skal stille op, men du kan jo evt. ringe til DH og tage en snak om situationen.

 

www.handicap.dk/brugerservice/ parkeringskort/ofte-stillede- spoergsmaal/

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 Anmelde
Forfatter: 
Dato:  07-08-2019 19:00

 

Det er sq ikke i orden at misbruge et handicap skilt pga. dovenskab og at være stupid er ikke et anerkendt handicap!

 

Du skal tage et billede af bilen med nummerplade og skiltet i brug og sende det til borgerservice.

 

Læs mere her:
www.handicap.dk/brugerservice/ parkeringskort/parkeringsregler/


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så vidt jeg ved er det
Forfatter: 
Dato:  09-08-2019 00:27

Handikapskilt personligt. Når min far kørte med min mor, der var kørestolsbruger, måtte han have skiltet i ruden og parkere på de for handikappede beregnede P-pladser. Kørte han alene, måtte skiltet ikke være synligt, og han måtte ikke benytte dette skilt.

(Men han var også et meget ærligt menneske!) Skiltet kan således følge en bestemt person, fremfor bilen. Altså det der løse skilt.

 

Jeg kommer til at tænke på dem, der har det med at sætte et skilt på biler, der uretmæssigt optager i en Handikap-P-plads:

 

"Dumhed er ikke et handikap!" (Fortsættelsen er dog mere harsk: "Now go and break your spine".)

 

Så skiltet er personligt og følger personen -ikke bilen. Det må du kunne afmelde på Borgerservice, da din far jo ikke mere er i live. Ellers kan du måske kontakte 114 (nærmeste politistation) og spørge.

 

Og så må din fars exkones nye partner ansøge om sit eget skilt.

 

Det er ihvertfald noget sært noget, de har gang i. :-P

 


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 personligt eller bil
Forfatter: 
Dato:  09-08-2019 07:51

 

Hvis ts anmelder bruger med et billede af bilen / nummerpladen, så vil det være uhyre nemt for myndighederne at finde frem til den og inddrage handicapskiltet.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følger person ej bil
Forfatter: 
Dato:  09-08-2019 09:53

Bil og nummerplade har ingen betydning, det er handicapskiltet der er personligt så brugeren kan også bruge det i naboens bil hvis feks egen bil er stået af feks.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er ingen diskussion....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2019 11:11

... skiltet ER personligt. På det link, jeg har lagt, står der faktisk hvordan man forholder sig i den givne situation:

 

Hvad stiller jeg op med parkeringskortet, når indehaveren er død?


Når kortet ikke skal bruges mere, skal det indsendes til os med påtegning om, hvorfor det returneres. Klip det gerne over, så det ikke kan misbruges, hvis det falder i de forkerte hænder.

 

Det er nok bare ikke så let for trådstarter at få fingre i kortet - men i det tilfælde ville jeg ringe og få en snak om sagen.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2019 01:31

Anmeld det - de handicappede har det svært nok med ego-typer er parkere uden ret, på deres pladser.

Mon ikke det er kommunen du skal ha fat i, da det er dem der udsteder dem.

Så må de ku anullere det med din fars info.


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider