Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 50 års fødselsdagsfest eller hvad?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2019 11:42

I juli runder jeg 50 år - familie og venner spørger, hvornår jeg skal holde fest osv.

 

Jeg har det lidt ambivalent - for jeg vil jo gerne holde noget, hvor alle gæster hygger sig. Jeg synes nogen gange en fest, med mad og snak nogen gange ikke er helt nok - eller nogen måske keder sig pga. tiden bliver for lang på en stol.

 

Lange taler og sange er ikke mig.

 

Da vi havde kobberbryllup inviterede vi til brunch i Zoo med efterfølgende adgang til haven og senere samledes vi til kaffe/kage. Det var en succes for alle både unge og gamle, var godt underholdt og man sad ikke i flere timer på stol.

 

Men hvad skal jeg nu finde på? De gamle er blevet ældre og der er også børn i familien - yngste 4 år. Jeg vil gerne opleve noget uden at sætte de ældre af - fordi de ikke orker at gå super langt.

 

Vi bliver nok 25-30 mennesker - så kære jer - kom med de gode idéer

 

KH Vibeke


Mange hilsener

Vibeke Neergaard Rasmussen

 

Uddannet hestemassør

 

Hestemassage tilbydes i Vestsjælland

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi står...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2019 13:07

i samme situation... Min bedre halvdel fylder 50 år på onsdag den 22/5 og fest med suppe, steg og is er SLET ikke ham. Jeg fylder først om halvandet år - så tanken var lidt, at vi ville invitere børn, svigerbørn og børnebørn med på en uges ferie.

 

Samtidig vil han jo også gerne fejre det lidt med vores respektive forældre og søskende, så lige pt er ideen, at vi inviterer dem i byen til middag en aften i nær fremtid, og tager selvfølgelig børn, børnebørn og svigerbørn med - ideen med Zoo var faktisk ikke en helt tosset måde at gøre det på.

 

Nu ligger landet så sådan, at han friede til mig for knap 3 uger siden, så nu har vi lige en vielse vi skal have tænkt ind i det hele. Pyhh


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 LineG - tillykke
Forfatter: 
Dato:  20-05-2019 15:35

Stort tillykke med mand og kommende bryllup :-) Det lyder vel nok dejligt. Ja du er så i samme "båd" som mig med idéer. Zoo var fantastisk. De har selskabslokaler og om det er brunch, frokost eller aftensmad - det er blot et valg. De har også åben om aftenen. Indgang med i prisen for maden. Så det kan anbefales :-)

 

Håber vi får andre gode idéer med på vejen.

 

Pøj pøj med jer.

 

MH Vibeke


Mange hilsener

Vibeke Neergaard Rasmussen

 

Uddannet hestemassør

 

Hestemassage tilbydes i Vestsjælland

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kender det
Forfatter: 
Dato:  20-05-2019 21:33

Jeg kender det alt for godt. Jeg bliver 50 i juni og har intet, som i intet, forberedt. Stor fest og at være midtpunkt, det er slet ikke mig.

Men jeg synes, at jeg skylder.....

 

Lige nu har jeg parkeret den. Manden i huset er 8 år ældre end mig, hvilket burde kunne give en 110 år fødselsdag næste år.

 

Det der med at sidde til bords time efter time og small-talke, det kan være så dræbende. For mig falder det ikke naturligt, selvom jeg dog har øvet mig op til at kunne det - men så er det bare "arbejde".

Jeg ville allerhelst lave noget sammen med folk, opleve noget sammen, spille brætspil el. lign. Men føler bare det ville være endnu mere skævt i folks øjne end ikke at holde en rund fødselsdag.

 

Min bror (skilt) skulle holde konfirmation for sin datter og inviterede til brunch på Trapholt museum. Det var så fedt! Naturligvis brunch, men det gav også en oplevelse sammen på tværs af familien, at gå rundt og se udstillingerne. Hvor var det fedt!


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 Norgesfærgen
Forfatter: 
Dato:  20-05-2019 23:26

Da min svigermor fyldte 75 inviterede de børn, svigerbørn og børnebørn en tur med færge fra København til Oslo.

 

Vi sejlede fra Kbh fredag eftermiddag, et stop i Gøteborg Havn og så op gennem Oslo fjord, desværre i januar måned så der var mørkt. men dejlig mad og hygge allesammen. Overnatning i kahytter, lækker morgenmad igen sammen. Derefter kunne man vælge mellem 3 forskellige ture i Oslo og omegn eller selv gå på opdagelse, vi var blandt på Holmekollen. Turen gennem Oslo fjord foregik her i dagslys, et fantastisk syn.

 

Stor fødselsdagsmiddag om aftenen, der var flere selskaber og alle fødselsdag"børnene" fik overrakt en flaske champagne. Jeg så det som en stor fordel at man kunne være samme og alligevel hver for sig, når børnene kom i seng, så forsatte de unge/forældrene på bar/natklub, og børnene var ikke længere væk end der lige kunne blive kigget til dem en gang imellem.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tina *Turpin*
Forfatter: 
Dato:  21-05-2019 09:17

Tillykke med dig :-)

 

Rart at høre andre også ønsker noget andet end traditionel fest. Det lyder også fint med Museum og brunch. Det gør jo ikke mig noget om det er brunch, frokost eller aftensmad, hvis blot omgivelserne og underholdning er ok :-)

 

MH Vibeke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte (Stutteri Lund)
Forfatter: 
Dato:  21-05-2019 09:20

Charlotte - sikke en dejlig oplevelse i havde. Det vil være skønt at kunne arrangere en så flot oplevelse. Jeg har blot ikke en økonomi, der kan klare så stor et event.

 

Jeg håber flere byder ind med idéer - der er jo flere i samme båd, kan jeg se :-)

 

Tak for godt input.

 

MH Vibeke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke så dyrt
Forfatter: 
Dato:  21-05-2019 10:52

Faktisk er et mini-cruise til Oslo ikke voldsomt meget dyrere end en tur i Købehavns Zoo. Overnatning i 4-personers kahytter koster 251 kr/person, selvfølgelig dyrere hvis man er færre pr kahyt. Entre i Zoo koster 195 kr/person.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2019 11:25

Tag i LEGO House! Nu kender jeg ikke jeres budget, men entre er 200kr pr. mand (hvis I køber online), så det bliver måske lidt dyrt. Det er i hvert fald sjovt og hyggeligt, især hvis man kan lide at lege med Lego :)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 oslo tur
Forfatter: 
Dato:  21-05-2019 14:05

Hej -

 

Min svigermor har netop inviteret til 75 års fødselsdag på Oslo båden, og når der også skal mad til både frem og tilbage, så løber det altså godt op

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 fødselsdag
Forfatter: 
Dato:  21-05-2019 14:10

Hej

 

jeg holdt helt traditional 50-års fødselsdag jeg havde dog fravalgt børn og holdt kun en fest for de voksne og få unge

 

Men vi har også været inviteret til fødselsdags brunch på National museet - hvor man kunne benytte sig af lejligheden til at gå lidt rundt at kigge.

 

Ellers kunne I jo pakke en ordentlig madkurv (eller få det lavet) og invitere på skovtur i dyrehaven og evt afslutte på bakken.

 

Eller en tur på frilandsmuseet, eller anden attraktion hvor det er muligt at komme lidt rundt og kigge

 

Det behøver jo ikke være specielt traditionelt for at være hyggeligt.

 

Hvad er dit budget

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 magnus ?magnus?
Forfatter: 
Dato:  22-05-2019 09:30

Hej Anne

 

Gode idéer du kommer med :-)

 

Jeg håber at kunne holde det på 5000 kr.

Jeg modtog også en god idé fra anden side i går. Der blev foreslået zengarden.dk - hvor man enten kan bestille mad/kaffe/kage eller selv medbringe.

 

Har også tænkt på Tegners Museum. Det ligger desværre 2 timers kørsel hver vej. Det er jeg ikke sikker på alle gider.

 

Nå men dejligt med input :-)

 

MH Vibeke

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er det---
Forfatter: 
Dato:  22-05-2019 12:46

Nu er det et par dage siden at jeg blev 50 år....

 

Vi havde telt hjemme i haven, vi var omkring 40 mennesker.

Vi startede omkring kl. 16 med et glas bobler og lidt små-hapser.

Derefter blev i delt i hold, så havde vi flere opgaver/lege der skulle løses, pusterør, tip en 13er (spørgsmål om fødselaren), hestesko kast, gæt en smag, luftpistol.

Det går der faktisk ganske god tid med, og det var heldigvis godt vejr.

Maden havde jeg købt ude, det var en buffe med små retter - meget lækkert og så havde jeg en ung pige til at hjælpe mig med at rydde af og vaske op.

 

Alle både ung som gammel havde en hyggelig dag/aften, de sidste gik først kl 4 om morgenen.....


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 lidt mere inspiration
Forfatter: 
Dato:  22-05-2019 13:35

Hej

 

 

Zen Garten ser rigtig smuk ud, men måske det ikke egner sig så godt til børn.

 

ellers er der det nye tårn i skoven nede ved Haslev, det skal vi have prøvet i løbet af sommeren :)

 

https://www.campadventure.dk/

 

eller Gerlev legepark, der er noget for alle aldre, og man har mulighed for at splitte sig op eller lave noget sammen

 

gerlevlegepark.dk/ ?gclid=EAIaIQobChMIibD- voWv4gIVh4bVCh192gnAEA...gKKz_D_BwE

 

Hilsen Anne

 


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider