Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Døde Heste-Nettet...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2018 18:35

...da Facebook vandt indpas?

 

Jeg har brugt så urimeligt mange timer med at læse tråde, diskutere håbløse emner og følge tidens trend, som den skiftede over årene.

 

HN var altid garant for drama.

 

Jeg husker den store badedag, hvor jeg fik lov at låne Sifs Sif.

 

Illums store talent for at pisse folk af og lægge ualmindelig smukke billeder op.

 

Støvsugerkrigen, hvor Susan K. skrev lange indlæg og forklaringer.

 

Charlotte Lazers alt for tidlige død og triste skæbne.

 

Et ualmindeligt sødt ægtepar, som stillede op og akut flyttede Gry for mig.

 

Uh ja, og ham berider Johannes, som var en hård negl og skilte vandene?

 

Trist, at her er så stille nu. Er her nogen af de gamle tilbage - og skal I med en tur tilbage af Memory Lane - inden FB blev opfundet og Hesten-Nettet var the @!#$?


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

17
1
Svar på denne tråd
 
 Dødt ja.
Forfatter: 
Dato:  12-05-2018 18:54

Har lige svaret på HN afstemning vedr. sukkerindhold/stivelse.

 

Der var en afstemning i år og to sidste år, kan jeg se.

 

Hvorfor blev Illum for alvor bannet?

 

Kender ikke til støvsugerkrigen. Kender heller ikke Charlotte.

 

Men kendte en berider, der ikke lever længere, som blev kaldt Jos.

 

Jeg har heller ikke rigtigt brugt HN i flere år.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blev...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2018 19:06

...Illum egentlig banner? Jeg mener, at man oprindeligt ikke måtte diskutere udelukkede brugere. Der var altid meget moderation på HN. Det var både godt og skidt.

 

Årh, jamen jeg har også været bruger siden 2001 eller tidligere. Jeg husker egentlig ikke rigtig, hvornår HN blev passé?

 

Støvsugerdebatten fyldte ellers meget. Der var også engang, hvor Ellen Sand var fremme. Gud ved, hvor mange der egentlig husker hende? Hun var en kontroversiel underviser dengang.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Memory lane...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2018 19:29

...en altid hyggelig tur (med nogle afsindigt skræmmende pletter undervejs )

 

Jeg dukkede op omkring 2001 - en kontoruddannelse på Sønderborg Kommune med fri internet adgang - det måtte jo gå galt

 

Det der slår mig er, at der har været adskellige guru´er undervejs (Monty tilhængere, Hempfling tilhængere, Ellen Sand tilhængere, BBH/støvsuger tilhængere, Johannes - hmm nok mest ham selv osv) - men uanset hvor ophedet debatten har været - så er de alle forduftet igen (...eller er blevet mere modne og har fundet ud af at de ikke har eneret på de vise sten og at ting rent faktisk kan gøres på forskellige måder uden det dermed er = hestemishandling? )

 

Lige nu synes jeg der er temmelig dødt herinde - måske fordi vi mangler en "personlighed" at debattere med? På den anden side så er det skønt at slippe for det pjank med at alle der smider ridebilleder ind skal have skældud fordi musse går en my utaktet/baglod/har grimt udstyr på osv.

 

Trine (Faxa)


3
1
Svar på denne tråd
 
 Memory lane
Forfatter: 
Dato:  12-05-2018 19:30

Jeg husker både Illum og smukke ganger, støvsugerbanden og de endeløse debatter om forpartsbelastning. Og ham Johannes mindes jeg også, men kan ikke helt huske hvad og hvorfor.

 

Det var tider dengang, og jeg savner det faktisk, for facebook er bare slet ikke det samme. Bruger mere tid på Hestegalleri's forum, da der er mere aktivitet end her på HN, men ville ønske det ikke var nødvendigt.

 


Mvh

Mette

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg husker
Forfatter: 
Dato:  12-05-2018 20:38

Jeg husker alle dine eksempler fra fortiden. Jeg er kommet her siden 1999-2000. Nu kan der godt gå dage, hvor jeg ikke lige kommer forbi, for - ærligt talt - det sker jo ikke alverden.

 

Jeg tror bestemt det har noget med Facebook og lign. at gøre, men for mig kan Facebook slet ikke erstatte HN. Det kan selvfølgelig være fordi jeg er medlem af de forkerte grupper.

Men for mig ligner Facebook mest noget, hvor ligesindede finder sammen, mens forskelligheden herinde var langt mere spændende og udviklende.

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

12
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2018 22:48

Jeg husker ikke alle dine nævnte eksempler, men Illum husker jeg så absolut! ;D

 

Men ja, jeg tror egentlig, HN døde lidt, da FB blev større...

 

Ang. bemærkelsesværdige momenter herinde, så husker jeg den ultimative, moralsk-og-politisk-korrekte-HN- tråd "... og et pindsvin" og så var der vistnok noget med en uheldig tur i sadlen og frosne ærter, som jeg mener, jeg grinede ret meget over i de sene nattetimer ;D


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle tråde
Forfatter: 
Dato:  13-05-2018 00:04

1
0
Svar på denne tråd
 
 Åh ja down memory lane
Forfatter: 
Dato:  13-05-2018 00:53

Der har været mange fantastiske timer herinde: Ophedet diskussioner, lærerige indlæg, sjove og sørgelige......... Min tid startede herinde i 2003, men de sidste 4 år, har jeg ikke været meget på. Vi er ophørt med hestehold og har nu kun hunde.

 

Mette(Fjolle) dig husker jeg mest fra indlæg omkring din fjordhest, kan det ikke passe, at den blev kaldt det gule lyn ?

 

Ja Johannes var "provokerende"

 


Mangler du reg.smed? Kig på min præsentation.


Mvh Charlotte der kun ytrede sin mening, velvidende at andre har en anden.


2
0
Svar på denne tråd
 
 Silotte
Forfatter: 
Dato:  13-05-2018 07:23

...jo, Gry kunne være hurtigt accelerede - men det var så vist også det. Topfarten var aldrig særlig høj.

 

Jeg har oplevet, at fremmede, jeg mødte, vidste hvem Zinje var - mit håbløse projekt varmblod, som jeg konstant forsøgte at udrede i det naive håb, at hun en dag ville blive ridehest - og vi kunne ride ud i solnedgangen sammen. Eller noget.

 

Gry gjorde aldrig så meget væsen af sig. Hun var jo bare Gry, ukompliceret.

 

Måske folk også blev voksne? Selv om der selvfølgelig også var voksne her.

 

Ærgerligt er det, FB er en tidsrøver. HN også - men der var også en substans, og trådene forsvandt ikke igen. Det forekom i hvert fald sjældent.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

4
0
Svar på denne tråd
 
 Tror ikke FB alene, har gjort udslaget
Forfatter: 
Dato:  13-05-2018 09:40

Der blev oprettet en del nye hjemmesider for nogen år siden, hvor flere flyttede til. Ved ikke om nogen af dem eksisterer i dag?

 

Du har sat mine tanker i gang og de flyver på langfart: Der dukker flere og flere minder op

 

Kan i huske Lotte, kan ikke huske hendes navn helt, men hun beskrev altid situationer som en hel historie og mener hun udkom med en bog ?

 


Mangler du reg.smed? Kig på min præsentation.


Mvh Charlotte der kun ytrede sin mening, velvidende at andre har en anden.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Melodi grand prix
Forfatter: 
Dato:  13-05-2018 11:14

Da jeg sad i aftes med melodi grand prix kørende i baggrunden, mindedes jeg også HN.

 

I gamle dage kørte der altid en tråd denne aften, hvor sange kunstnere osv blev diskuteret. Bliver helt trist over at det ikke er sådan mere

 


Mvh

Mette

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2018 11:56

Dét med melodi grandprix var da ellers en meget god ide! Det må vi huske næste år.

 

Jeg syntes klart Danmark lå i bunden. Fandt deres sang kedelig og monoton - og forsangeren, syntes jeg, var de fleste andre deltagere ret underlegen.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg husker...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2018 14:15

Jeg husker langt de fleste eksempler i denne tråd

Det var så trist med Charlotte, og hendes Lazer var en meget smuk hest, og den var i familie med min.

Lottes historier husker jeg, de var skrevet fra dyrenes vinkel.

Illum var meget irriterende

og Johannes mega bedrevidende.

Der var mange nye hyggelige tråde hver dag.

Der var også LiseD med belgieren Mona.

Jeg har været med siden 98.

Der var en hel flok 'tanter' der smuttede med Illum m.fl. Over på et andet site . Måske hed det 'striglerne'? De var utilfredse med moderationen herinde.

Og så var der Zannes lille Bæ9 der forsvandt i stort naturområde og blev aldrig fundet igen.

Der var BeritN og BeritH.

Og Jannie m. Cherocco tror jeg det var, - fra Sønderjylland.

Osv, osv

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 HN - i gamle dage...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2018 15:23

Har også været her en del år og savner også debatterne.

Mest er jeg til ridevideoerne, men de blev så kvalt, da støvsugerbanden kom til.

Det er det største tab for HN synes jeg...

 

Tænker HN er for "tungt" at updatere i.

Billeder og indlæg er nemmere på FB og de andre. Her skal man en masse sider igennem og en masse tryk for at bliver færdig. Og til gengæld for man en som svar tit.

Selv har jeg i flere år haft en tråd med vores bygge projekt, men er gået død i at sætte billeder ind..

 

Men HN virker heller ikke til at ville tilbage til gamle tider.

 

Julekalenderen er noget død ( elsker den ellers )

Det er ikke en mobilvenlig site eller overskuelig /gratis annoncer for heste.

Jeg har købt og solgt de sidste tre heste over FB og slet ikke kigget på HN imens.

Tror handlen vil bringe flere tilbage også...

 

Så de gode gamle dage kommer ikke tilbage ( tror jeg )

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  13-05-2018 23:45

 

Jeg kan ikke huske hvor længe jeg har bevæget mig herinde, andet end det er længe nok til at jeg kan huske støvsuger debatten.

Og at jeg fik en ordentlig omgang over et klip jeg lagde ind med noget longering, hvor folk mente ponyen var meget halt og egentligt dødsdømte den nærmest ( som iøvrigt fint går LA nu ).

Jeg bruger mest tid på facebook - både fordi jeg har en side derinde, men også fordi HN bare ikke er fulgt med designmæssigt. Det er lettest at opdatere på facebook med billeder, skrive indlæg mm. - designet på HN er bare tungt og gammeldags. Funktionerne på det lige så - der er HG da fulgt lidt bedre med, selvom jeg ikke er enig i alle de ting der foregår efter Bazoom er blevet overtaget af et andet firma.

Inde på Facebook i diverse grupper er det egentligt lidt det samme - med gengangere/personligheder og deres heste, som det har været her på HN. Folk har lidt deres ting de er kendt for og måde og være på, skrive på, have hest på e.l - sådan oplever jeg det i hvert fald.


Nu med eget ponydyr

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nååååååaaiii
Forfatter: 
Dato:  14-05-2018 09:35

 

Så dødt er her skam heller ikke. Skriver man noget som man ikke må, SÅ rykker HN-patruljen fluks ud, sletter og sender beskeder til en.

 

Jeg ved ikke specifikt hvad årsagen er til at HN nu lider denne langsomme død, men det er helt sikkert, at redaktion, bestyrelsen og hvem der ellers burde arbejde for fællesksabet, de er ikke deres opgave og ansvar voksent!

Tag bare en dag jeg talte med en advokat jeg kender privat, der kom det frem om jeg kendte heste nettet? For det kom næsten altid op når hun googlede noget...

 

HN er kendt fra radioen, fra TV og fra især Google så se da for pokker at få en ny ledelse for det er da for dumt at kaste dette unikke varemærke på gulvet.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

8
0
Svar på denne tråd
 
 En masse tegn
Forfatter: 
Dato:  14-05-2018 09:56

Umiddelbart er det min opfattelse at Facebook kun er en lille brik i det store puslespil.

 

Flere af de ting som efter min egne opfattelse, har været medvirkende til at aktiviteten stille og roligt ebbede ud, er allerede blevet nævnt.

 

Nu er det efterhånden ved at være længe siden at de forskellige ting skete, så det kan godt være at min hukommelse spiller mig et puds, og tingene ikke er helt som jeg husker den, men i min optik startede det hele med tvangsbrugen af netsafe login.

Det var noget der i den grad delte vandende.

 

Som jeg husker det var HNs argument for at bruge det at

A) Man kunne være rimeligt sikker på at folk var den de udgav sig for

og

B) at beskytte de unge brugere.

 

Det blev dog i højere grad modtaget som et tegn på HNs tendens til i stigende grad at udøve kontrol over brugerne, hvilket ikke blev vel modtaget af nogle af de mere fremtrædende profiler herinde, der så valgte at søge andre græsgange i form af diverse hjemmesider med fora der blev oprettet i kølvandet på det.

 

Jeg holdt selv en længere pause fra HN imens jeg overvejede hvilken betydning det der netsafe havde for mig, jeg valgte dog til sidst at 'flyde med strømmen' hvilket jeg tror flere andre også gjorde.

 

I dag bruger vi CPR-validering i form af NemID til alt, så det er jo ikke noget der generer folk længere :-) HN var nok bare lidt for hurtig på aftrækkeren, eller simpelthen forud for sin tid.

 

Fra mit eget synspunkt virkede det mest som om at HN forsøgte at rykke brugere over på netsafe platformen for at kunne 'sælge' den til andre hjemmesider - om det er rigtigt aner jeg ikke, men det var det indtryk jeg fik dengang.

 

Derudover var der vistnok uddeling af karantæne til én eller flere personer der stod bag nogle af de mere kulørte/provokerende indlæg i debatforummet.

Hvor mange af dem der er forsvundet der fik karantæne eller bare fik andet at se til ved jeg dog ærlig talt ikke.

 

I min optik har et debatforum *brug* for folk der rusker lidt op i debatterne, det er dem der konstant bevæger sig på kanten af reglerne der er medvirkende til at holde gang i debatterne, dem vi elsker at hade.

At det så medfører at ofte folk bliver provokeret/stødt/fornærmet er bare den pris det koster for at holde gang i tingene.

 

Desværre er der sket en homogenisering af brugerne herinde, vi er simpelthen for large, rummelige eller måske deciderede ligeglade til at der rigtigt kommer gang i debatterne.

Det forstærker bare virkningen af at folk synes det er lidt kedeligt herinde, og stille og roligt 'glemmer' at kigge på HN - der sker jo aldrig noget alligevel.

 

Den med at forummet er for simpelt i forhold til alt muligt andet køber jeg ikke.

https://www.hardwareonline.dk/ lever i bedste velgående, og det er om muligt et endnu simplere forum end HN.

 

Indlægget her er et udtryk for min opfattelse af situationen, og ikke nødvendigvis fakta

 


=)
Morten

 

-

????

6
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-05-2018 10:08

Jeg har været her siden jeg var en bette ponyrytter. Jeg er 33 nu... HN og jeg har mindst 20 års historie sammen. Det er drønærgerligt, at man ikke har formået at holde liv i stedet. ALLE brugte sgu da HN, det kunne have været en kæmpe-succes og man kunne have tjent bragende med penge, hvis man havde spillet sine kort rigtigt. I stedet har man valgt at lade sitet forblive oldschool og umuligt at bruge på smartphone, man har valgt at lade moderationen være håbløs og uprofessionel og man har valgt at lade nyheder blive skrevet på interessebasis (...eller kopieret fra andre hestemedier...) af folk uden grammatik- og stavekontrol.

Tidligere var HN det første sted, jeg ville lede efter en ny hest eller efter opstaldning eller efter part - men HN har heller ikke formået at udnytte markedspladsens potentiale.

 

Det er åndssvagt, man havde alle muligheder for et fedt og indbringende site liggende lige foran sig, og man greb ikke muligheden...

 

Særligt savner jeg debatdelen. Uanset hvad man søgte viden om - træning, fodring, avl, produkter eller ikke-hesterelaterede ting - så sad der altid nogen, der lige præcis havde den viden, man efterspurgte og som gerne ville dele den med én. Det var da fantastisk!

Personligt synes jeg, at tiden hvor bølgerne gik højt var fed. Uanset om man var enige eller ej, så var der mulighed for at blive klogere og få udvidet sin horisont. Jeg er dressurrytter, men jeg er blevet en bedre dressurrytter som følge af støvsugerdebatterne, som har udbredt min viden om biomekanik og indlæringsteori og alt muligt andet.

10
1
Svar på denne tråd
 
 Enig Anette
Forfatter: 
Dato:  14-05-2018 18:47

Mon dit indlæg får lov at leve længe? He he


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Moderationen
Forfatter: 
Dato:  15-05-2018 01:24

Og Netsafe- fik mange af de interessante debattør til at gå.

Så gik de til diverse debatter- også den Johannes Sørensen styerede, og Strigler.dk

 

Men de er endnu mere døde end HN i dag. Så måske vandt fjæsbogen.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Johannes
Forfatter: 
Dato:  15-05-2018 06:33

Jeg har ikke været her lige så længe som mange af jer andre, min præsentation er oprettet i 2003, og den indirekte årsag til at jeg kom herind var at Johannes fik mundkurv på(blev bannet kortvarigt?) herinde og derfor begyndte at skrive på den hesteside hvor jeg ellers kom. Det blev jeg ret hurtigt træt af, så jeg måtte se hvilken side det var der havde smidt ham ud, og så blev jeg hængende.

 

Jeg savner at have det hele samlet ét sted, i stedet for i 100 grupper på FB hvor jeg absolut ikke kommer. Jeg savner debatten og uenighederne, men ikke rygklapperiet, som er den eneste del der er overført til FB.

 

Ny ledelse? Det vil være lidt svært eftersom det er ejerne/grundlæggerne der stadig styrer det.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke helt dødt
Forfatter: 
Dato:  16-05-2018 09:24

Helt dødt er det da trods alt ikke herinde, men slet ikke samme liv som før.

 

Tror også det hænger sammen med, at mange markante brugere fandt andre græsgange for år tilbage. Mange af de fora er dog også efterhånden døde.


Jeg bruger stadig HN en del, når jeg søger viden og kigger også markedspladsen, men mangler noget liv. Er så heller ikke en af dem, der deltager ret meget, men det er fordi, at jeg generelt er dårlig til at debatere på skrift.


TiNA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Heldigvis...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2018 11:53

... er her da ikke helt dødt!

Men jeg savner da også den levende debat, hvor man sommetider slet ikke kunne følge med. Intrigerne og rygklapperiet savner jeg ikke.

Det der er trist ved at debatterne i stedet er spredt på mange facebookgrupper er, at man jo kun ser debatterne om de ting man selv er i grupperne for - og at folk lystigt sletter indlæg hvis de oplever modsigelse eller når de har fået det svar de gerne vil have. Derudover er det utroligt svært at finde rundt i debatterne, og at finde et gammelt indlæg der måske har været lærerigt - det er håbløst.

Trods den forældede teknik her på HN, er debatterne dog stadig søgbare og man kan finde det man har talt om tidligere. Jeg håber at det at man ikke kan slette også gør at man måske tænker lidt over tingene før man bare lader fingrene flyve over tastaturet.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

9
0
Svar på denne tråd
 
 Forum vs Facebook
Forfatter: 
Dato:  16-05-2018 13:46

Jeg er i store træk enig med £isbeth & Baloo mht. Facebook som debatplatform.

Det kan sagtens være at jeg er for gammeldags i min tilgang til det, og at jeg simpelten har vænnet mig til den måde et standard debatforum kører på, MEN:

Jeg synes simpelthen at debatterne er alt alt alt for rodede på Facebook, det er et miskmask af debatter på kryds og tværs af grupper, uden noget centralt forankringspunkt - jeg bruger det ihvertfald ikke.

 

Det er fint nok til mindre grupper hvor aktiviteten er lav, men kommer der mange nye indlæg bliver det lidt for uoverskueligt for mig.

 

Dog savner jeg at være tilskuer til rygklapperne, intrigerne og især når bølgerne gik allerhøjest - det var jo netop der man blev allermest udfordret på sine holdninger og meninger

Man må jo sige at rygklapperne og intrigerne var en torn i øjet på mange, men de var stadig med til at sætte tingene lidt på spidsen, og få folk til tasterne.

 

Jeg synes også det er super fint at man kan søge gamle debatter frem, jeg ville dog ønske at jeg kunne fjerne nogle af mine gamle indlæg

De er så slemme at jeg kan krumme tæerne helt ned igennem skoene

 

Tilgengæld kan jeg jo så konstatere at jeg har udviklet mig som menneske, når nu jeg i bagklogskabens uendeligt klare lys kan konstatere at det ikke var skidesmart det jeg skrev dengang

 


=)
Morten

 

-

????

8
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det var tider..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2018 17:16

Men der sker jo hele tiden ændringer i vores liv og nogle gider bare ikke bruge tiden her, finder nye græsgange og andre interesser.

Jeg mides også de hede debatter, indrømmer dog ærligt at person der nævnes ikke er en jeg savner. En ting er at være ærlig, det er ok, men man behøver ikke være ondskabsfuld samtidigt.

 

Jeg undre mig dog en del, at vi endnu ikke er kontaktet af det firma, vi skulle oprette os ved for at fortsætte her på HN. Da den nye persondatalov jo træder i kraft d. 25 maj 2018. Der er jo netop personlige oplysninger der er lagt til grund for at vi kunne fortsætte her på HN:


 


IMC

 

 

 

 

 

 

 

.

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 den sparker stadig
Forfatter: 
Dato:  16-05-2018 22:53

liidt liv er der da :) - men ja det var tider dengang bølgerne gik højt - på godt og ondt :)

 

Men vi bestemmer jo selv om det skal være hyggeligt og vedkommende at være herinde - og om der skal være liv og debatter :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-05-2018 10:45

Jeg er i øvrigt, som Morten og Strauss, generet af at det ikke er muligt at slette indlæg. I mine unge dage debatterede jeg under mit fulde navn. Dels kunne jeg godt ønske mig at redigere lidt i oplysninger og dumheder, jeg lagde på nettet som teenager, dels er jeg jo blevet noget klogere i forhold til anonymitet end vi var der for 20 år siden...

Og derfor mit gevaldigt anonyme brugernavn idag og min manglende HN-lodge

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaaaaa
Forfatter: 
Dato:  19-05-2018 09:17

Ej hvor sjovt jeg har ikke været på heste nettet i 100 år på grund af her er blevet så dødt og jeg sad lige og mindes gamle tråde jeg husker det hele hold da op mange timer man brugte herinde


hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-05-2018 10:52

Jeg har også været med på HN en del år og temmelig aktiv, særligt dengang jeg havde Surprise (Kylling). Nu tjekker jeg herinde indimellem, og var faktisk ved at lave et længere opslag for nyligt, vedr. min nuværende hest Teaser. Men jeg kom aldrig videre med det af flere årsager:

 

1: Mine opslag har som regel altid masser af klik/hits, men folk kommenterer ofte kun, når de har noget kritik at give. Hvis ikke opslaget forarger, men viser fornuftig ridning etc., så gider folk ikke kommentere.

 

- Det kan jeg særligt huske dengang støvsugerdebatten rasede, hvor jeg i samme periode lagde en del billedserier op af Surprise, som IKKE var støvsugerridning. Hold nu k*ft, et ramaskrig - Til gengæld var de indlæg nok de mest "populære", jeg har lavet ;)

 

Jeg var iøvrigt lodret uenig i, at støvsugerridning var det eneste rigtige, og var selv ret aktiv i debatten omkring det..

 

2: Indførslen af "Syntes godt om" knappen, gjorde det bare endnu nemmere at være passiv-aktiv i trådene. Desuden bryder jeg mig ikke om man kan "dis-like" uden at tilkendegive hvorfor.

 

3: Mange af "anker-personerne" - bla. Illum m. fl. forlod Heste-Nettet samtidig i protest over banninger og gik over på andre sites pga. moderationen her på HN. Det tog efter min opfattelse, også noget af pusten herinde.

 

4: Invasionen af Facebook. Jeg savner også de gode, lange debatter, og er især fan af at man ikke kan slette sine opslag og kommentarer herinde. Det er en af de ting, jeg syntes er mega irriterende på FB - det er alt for nemt lige at kravle i skyttegraven, hvis man udtaler sig kontroversielt og får respons derefter, hvorefter man bare kan slette sin kommentar.

 

Nu er det jo blevet meget populært at have sin egen FB-side, hvilket jeg også selv har, og som en anden skriver er det bare noget mindre tungt og mere enkelt og hurtigt, at poste noget på Facebook :)

 

Men jeg kigger trods alt stadig herind engang imellem og ser hvad der rører sig.


Mvh Mie C.

Med dragen Teaser

 

Vil du følge med i daglige opdateringer?

følg med her:

www.facebook.com/dvdragenteaser

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan huske...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2018 15:04

... alt det nævnte. Har været her siden 2003, men har ikke været aktiv længe. Tror det var i 2012, at jeg sidst var logget ind her - det er ihvertfald der, at jeg har rettet præsentationen.

 

Men jeg har stadig Sedoj, hvis nogle kan huske ham. Han er 19 år nu. Og han har fået selskab af en lille welsh mountain plag ved navn Silver Dust.

 

 

JEg savner HN som det var engang. Det var hyggeligt, og det var her, at man kunne grine, græde, rase ud, blive sur og vred, og her var bare så mange mange med samme interesse - og man var interesseret i hinandens gøren og laden. Her blev heppet, skældt ud og opmuntret. Vi var mange forskellige mennesker, der aldrig blev snige om noget. Grupperinger, fans og haters. Jo det var en blandet flok herinde. Men det var spændende og hyggeligt - den gang, det hele var lidt mere seriøst.


Venlig hilsen
Susanne Hvitfeldt

Hvitfeldt Foto

The love of horses knows not its own depth til the hour of separation.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Susanne...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2018 21:39

Jeg kan godt huske Sedoj, han er OX, ikke?


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jo ox'er
Forfatter: 
Dato:  26-05-2018 22:18

det er han hva han er, så godt husket, Mette...

 


Venlig hilsen
Susanne Hvitfeldt

Hvitfeldt Foto

The love of horses knows not its own depth til the hour of separation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-05-2018 19:44

Puh, jeg er herinde for første gang i over et år vil jeg tro..

 

Enig i meget af det i skriver. Selvom der er noget hyggeligt/retro ved det gamle HN design, så er det altså nødt til at få et ansigtsløft.

 

Mange savner kommentarer i trådene, og det forstår jeg sagtens!

På Facebook er der en fin lille boks, hvor man lynhurtigt skriver sit svar og trykker enter, færdig.

Det lyder så dovent, men på HN skal man bare gennem mange klik, og man skal komme med en eller anden latterlig overskrift på 6 tegn, og det er tungt at indsætte billeder og lignende.

Og så får man ikke altid "orket" at svare på folks ellers gode tråde. Jeg prøvede at gøre det i en periode, for ligesom at støtte konceptet, men der er for mange hurdles.

 

Jeg er også typen der rydder op på min computer med jævne mellemrum, sletter cookies osv. Og der slettes den automatiske Netsafe-login til HN

Og jeg giiiiider ikke sidde og manuelt taste email, password og vælge enhed HVER gang jeg vil logge ind for at kommentere.

HN skal ind i det nye årtusinde.

 

Jeg oprettedes herinde i 2011, men har "stalket" udefra i lidt tid inden jeg oprettede mig. Husker mange af de tråde i beskriver.

 

Jeg husker også, åh hvad hed hun.. Anja? Som mistede sin dejlige tinker (?) i et vandhul. Frygtelig læsning. Og jeg fulgte hendes tråde tæt, med den nye plag hun købte efterfølgende.

Faktisk husker jeg nu flere tråde med sørgerlig læsning, hvor man sad og blev ked af det over en ejer og hest, man faktisk aldrig havde mødt.

Her tænker jeg også på Sandra og Cashew, som jeg havde fulgt siden jeg overhovedet havde adgang til internet, via NforN forummet og senere herinde.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

2
0
Svar på denne tråd
 
 Åh ja...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2018 09:42

... jeg var med i "Frosne ærter tråden", jeg husker Illum, Johannes og alle de andre

Det var godt nok sjovt den gang .

 

I dag tjekker jeg ind på HN en gang om måneden...nok mest af nostalgi...for her sker ikke ret meget og tiderne, hvor alverdens debatter krævede, at man fulgte med maaaaaange gange om dagen, er slut.

Til gengæld glædes jeg over fra tid til anden at støde på bl.a. IMC, Charlotte (Stutteri Lund)og £isbeth (Baloo). Det føles som at støde ind i gode, gamle folkeskolekammerater.

 

R.I.P. gode gamle HN

 

/nat


Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Den gang
Forfatter: 
Dato:  15-06-2018 22:03

Puha,

har ikke vært herinde i mange år efterhånden. Fik aflivet min egen, to krævende unger. Ja, så har hest ikke fyldt det samme som dengang.

 

Men kan godt huske mange af de ting og jer andre. Jeg har mest været passiv og læst med, og det har været super spændende.

 

Det var rigtig hyggeligt med dem som man "kendte"




Mor til de dejligeste børn

Beatrice som er hjertebarn (HLHS)

og Laurits


www.duclos-julsdorf.dk



2
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  21-06-2018 15:27

Jeg savner godt nok også de gamle tider..

 

Det var rart at man kunne vælge at være anonym og man kunne snakke om ALT herinde - samlignet med Facebook

 

Som jeg ser det er det "nye" heste- nettet forum endy i hesteland på Facebook.. Bortset fra at man kun må snakke om heste derinde så der er ikke nør så mange spændene emner som her.. Jeg er ikke herinde nær så tit længere, men det sker da..

 

Heste-nettet var jo til tider ligeså spændene at læse opslag i som at høre mads og monopolet Mangler lidt den der anonyme debat om svære emner som man ikke kan få på FB. Som en anden siger så er HN jo kendt af radioer osv. fordi når man googler så kommer der stort set altid en HN debat op.. Selv om hvor tit man går i bad og andre virkelig sjove og underholdene ting.

 

En af de opslag jeg husker bedst er om hende der fandt ud af at hendes mand var hende utro - den blev så lang så hun måtte lave et nyt opslag, for alle fulgte med og hun opdaterede hvordan det gik løbende..

 

Husker ikke Charlotte Lazer.. Hvad skete der med hende?


There are so many people out there who

will tell you that you cant.

What you've got to do is,

turn around and say.

 

"WATCH ME!"

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  22-06-2018 14:49

Hyggeligt af få den tanke at se om der sker noget på Hestenettet,og så se dette opslag.Er også yderst sjeldent herinde ,men det sker i ny og næ.Har ikke længere heste,men mine 6 æsler har jeg stadig,de kommer ikke herfra i live(nok nærmere så længe jeg er i live).Savner også lidt de gode gamle tider hvor her virkelig kunne være gang i den,både på godt og ondt,skægt og sørgeligt.Jeg huske en af de første gange jeg lagde billede op,det vores gamle donkey æsel som havde fluemaske på,og flere skældte mig ud for den så ud til at være for stram.Jeg blev vildt ked af det,men kom dog over det :-)Så var det lidt federe da jeg fik mange søde og støttende ord med på vejen da jeg ventede læææææææænge på at min ny inkøbte vanrøgtede æselhoppe skulle fole.langt senere blev jeg total rørt over den støtte jeg fik da jeg kæmpede for at en kredsformand i dyrenes beskyttelse skulle blive stillet til ansvar for hans mangeårige vanrøgt af æslet Matilde som det lykkedes at få talt fra ham.

Og så husker man jo også en masse brugere som gjorde et særligt indtryk på en,nogle elskede man at hade og andre så man nærmest som gud :-).Det var nu så hyggeligt og man kan da godt sidde og savne det lidt.

 

Dorte.




Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude



2
0
Svar på denne tråd
 
 Liv i heste-nettet
Forfatter: 
Dato:  22-06-2018 23:02
Ih Dorte.
Skal vi ikke nyde en billedtekst med dine skønne æsler?

Var i Holland til TREC stævne i april..

Vinderen af den sværeste klasse T4 red det skønneste muldyr 😘
Det er selvfølgelig ikke et æsel, meen hold fest den var skøn!

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Åh det var tider...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2018 11:09

Nøj jeg har brugt mange timer på HN gennem årene - nu går der måneder imellem jeg besøger siden. Ofte uden at logge ind, fordi NetSafe ikke altid vil som jeg. Jeg tænker HN begyndte at dø, da Strigler.dk blev født og rigtig mange rykkede derover - mener den side er helt lukket i dag.

 

HN var stort!! - Der var rigtig mange online brugere hver time døgnet rundt - vi havde endda flere år i træk HN-træf både her i Jylland, hvor sjællænderne kom over - og på Sjælland, hvor vi jyder tog afsted med telt m.v. Det var skønt - pakke hesten, udstyr, telt osv., og tilbringe en weekend med skønne rideture og hyggeligt selskab med flere, som man indtil da kun kendte i det virtuelle rum.

 

Støvsugerbanden/BBH (BlueBerryHills) lever bestemt i bedste velgående - med uddannelser osv. - bare (lige som alle andre) ikke længere på HN.

 

Så - jeg tror desværre HN er døende sild - men hvor har jeg haft mange sjove, triste og skønne oplevelser herinde - og med HN folk in real life.


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke strigler.dk
Forfatter: 
Dato:  04-07-2018 11:15

Det var jo ikke strigler.dk, men tærten.dk, der åd de brugere, der enten rejste pga. NetSafe eller permanent banning fra HN, bla. Illum, TinaU, Zanne og andre.


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 har også brugt
Forfatter: 
Dato:  05-07-2018 15:01

en del timer her for at læse diverse tråde, som kunne få en til at ligge flad af grin -frembringe en tåre osv.

har lært mange ting og fået gode ideer og råd fra "mad "tråde i tidens løb.

Med så mange og så forskellige brugere, er der jo uanede mængder af viden til stede her på siden og svar på"alting"

 

Jeg kan savne aftensmadtråden, der var ofte gode ideer.

 

Blev selv mega harm over det der like unlike system, som jeg mener ikke hører hjemme her- og jeg kan ikke bruge hverken det ene eller det andet til noget.

Hylder princippet: hvis jeg har et indlæg, du er enig eller uenig i skriv hvorfor i dit svar.

 

Men hvorfor hestenettet døde, er der nok kun et svar på: fordi vi ikke holdt det i live.....

 

Hvis folk vil, kan det nok genoplives, men det kræver jo vi er aktive jævnligt og ikke kun en gang i mellem og tager det med et smil, hvis det er lidt bøvlet at lægge et billed ind. (hvilket jeg ikke er verdensmester- altså i at lægge billeder ind )

 


 

 

Håndstrikkede halsedisser sælges.

skriv privat besked for flere oplysninger.

 

What ever you say or do

it always return to you

2
0
Svar på denne tråd
 
 smiler...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2018 00:33

"Men hvorfor hestenettet døde, er der nok kun et svar på: fordi vi ikke holdt det i live....."

"Hvis folk vil, kan det nok genoplives, men det kræver jo vi er aktive jævnligt og ikke kun en gang i mellem og tager det med et smil, hvis det er lidt bøvlet at lægge et billed ind. (hvilket jeg ikke er verdensmester- altså i at lægge billeder ind )"

 

citater fra Bente ovenover, og det er jo netop lige det......

 

jeg har været meget glad for HN og har på godt og ondt gennem årene fulgt med og selv været mere eller mindre aktiv, siden jeg startede her inde.

jeg elskede de lange spænende debatter om ridningens svære kunst, jeg er blevet klogere og en bedre rytter, af at høre om andres erfaringer, og ikke mindst af at debattere med folk, det slet ikke var "på samme planet" som jeg selv konstruktive debatter og kloge svar var der jo også masser af, men selvfølgelig også en masse skidt

jeg husker tydeligt "støvsuger" debatteren, BBH susan kærgård, og Søs, Karen, cirkelinemus og alle de andre. Nogen var lidt rigeligt "ude med riven" nogen gange, andre mente at de havde alle de rigtige svar hele tiden. Rytterer der rider med kandar er "onde" og så lige bag lod og taktfejl debatteren he...he.... der var gang i den gang. og der var nogen debatører, særligt en, der altid fik mig til at smile, over de homuristske finurlige og selvironiske svar i omtalte tråde. hun var altid klar med en komentar der fik det hele ned på jorden igen, flere gange, kan jeg huske at hun bakkede mig op i diverse dresur debatter, bla om Totilas, på en rigtig sjov og venlig måde. Desværre kan jeg ikke huske hvad hun hed.

jeg savner de hyggelige og lærige stunder her inde, også selv om det nogen gange mest blev til mudderkastning "bedre viden" svar man fik, specielt på ride billder og video klip.

jeg poster stadig indlæg om min hest og mig, men det er ikke så meget responds der er mere.

En sjov og hyggelig lille HN ting, som jeg oplevede til dresur stævne i sidste weekend var dog, at en sød kvinde kom hen til mig med sit barn på armen, og spurgte mig. "Er det ikke Gilbert fra HN ?" og det var det jo og så fik vi en lille snak face to face, det var en sjov oplevelse, "at blive genkendt" i RL

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle dage
Forfatter: 
Dato:  11-07-2018 05:34

Jeg savner nu det gamle HN, FB er sjovt og hyggeligt, men dækker ikke det samme.

 

Jeg så der var én der nævnte Charlotte (Lazer), det var vel hende der hed Charlotte (nu uden Celine) til sidst og som desværre døde.

 

En anden der er død er den mangeårige supporter herinde Salvia, jeg var FB-ven med hende og undrede mig en dag ver at det var længe siden jeg havde læst hendes opslag og da jeg kiggede på hendes profil opdagede jeg hvorfor. På en eller anden måde var det en æra der sluttede for mig der.

 

Men ellers husker jeg mest det år jeg sad på rækkerne til Hingstekåring i Herning, og en ung pige på rækken nedunder pludselig vender sig om og spørger "Er du CharlotteGC?", som var mit første brugernavn herinde, så ja. Det var Ciska aka Heidi, som var bruger herinde dengang. Det har givet mange hyggelige stunder gennem årene


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2018 16:16

Jeg kommer også yderst sjælendt herinde efterhånden - men var med næsten fra start i sin tid. Hed MBN dengang.

 

Elskede HN dengang - men pyha der var krig på linien af og til.

 

Kender stadig mange af de der var på i tidernes morgen - og er FB venner med en del og følger dermed lidt med i deres liv. Hyggeligt :-)

 


Hilsen Annemaja Rosesø.

 

http://www.annemajahealing.dk

 

Clairvoyant, Numerolog, Healer.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nej,er det sandt.
Forfatter: 
Dato:  14-07-2018 00:40
Er Salvia død!
For den da. Det er jeg da ked af at få at vide.

Øv.

Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har været her så
Forfatter: 
Dato:  15-07-2018 14:01

 

længe at jeg ikke engang kan huske alle de historier i nævner

 

Jeg mener ikke HN 'døde' (i den en passive forstand af ordet), men nærmere at det lignede aktivt selvmord, med flere advarsler og forslag til at undgå det undervejs. Jeg ved ikke om HN folkene har indset dette og lært af det, men selv hvis de har, er det jo svært at komme tilbage til fordums trafik, selv om HN har nogle klare fordele fremfor f.eks. facebook.

 

Det må iøvrigt have været hårdt for alle de HN-afhængige selverklærede netmisbrugere fra dengang, gad vide hvor mange der er kommet videre og hvor mange der sidder i et mørkt hjørne og stirrer på et gammelt lurvet print af en HN-tråd mens de mumler uforståelige brokker på deliriumsk?

 

Jeg gad såmænd også godt selv bidrage lidt til trafikken her på stedet, men har ikke længere/pt hest, har ikke fundet en part, og der er tilsyneladende ikke flere heste og hestepiger der vil fotograferes (jeg synes ellers det var så smart at kombinere to hobbies), så det kniber lidt med aktuelt nyt og spørgsmål.

 

Jeg tror der mangler nogle kontroversielle spørgsmål til at få blodet i kog - og en selvjustits fra både brugere og moderatorer så det ikke kører af skinnerne - hvis der skal liv i HN igen.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 HN var DET!
Forfatter: 
Dato:  17-07-2018 09:54

Jeg er en af dem der tilbragte udtallige timer herinde, men holdt lav profil.

Jeg er SÅ dårlig til navne, men husker flere historier herinde fra.

 

1: Historien om pigen med de to heste/ponyer der begge blev aflivede. Vist nok: Dullernes sidste dag. Tulle og plethesten.

 

2: Hende der skulle date igen, og hvordan vi alle blev inddraget i hele processen. De endte så vidt jeg husker med at blive gift og fik hele eventyret.

 

3: Historien om Ozzy.

 

4: Maya med Nobi og den mest charmerende lille pony.

 

5: Hende der er ved at bygge sit eget hestested og har 5-6 tråde her, for hun må starte ny tråd, efterhånden som den gamle bliver fyldt med billeder og tung at åbne. Elsker at følge hende process.

 

 

Jeg har en liste så langede debatter jeg følger og det er hyggeligt en gang i mellem, at læse dem igen og få et grin eller fælde en tåre.

 



Never drive faster, then your angel can fly...

3
0
Svar på denne tråd
 
 Samme tråd fra 2010
Forfatter: 
Dato:  17-07-2018 09:56


Never drive faster, then your angel can fly...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråden med utroskabet
Forfatter: 
Dato:  17-07-2018 10:26

Kom lige i tanke om en anden tråd.

Den tråd hvor hun fortæller hendes mand har været utro med en yngre kvinde, som også endte med at være gravid.

 

Jeg var forarget, ked af det, gal og forsøgte på samme tid at være rationel omkring det, da det jo ikke vedgik mig.

 

HN var bare noget andet end facebook. Vi levede os ind i hinandens problemer og situationer og vi følte det de andre følte. Måske fordi vi ikke var uendeligt mange som der er på FB, og vi meget mere havde en personlighed bag de skrevne ord ?



Never drive faster, then your angel can fly...

3
0
Svar på denne tråd
 
 Lotte *Shevi* - undskyld
Forfatter: 
Dato:  17-07-2018 21:02

Ej, Lotte, nu får jeg helt dårlig samvittighed

 

Jeg har vist ikke lagt billeder ind i snart et år af vores byggeprojekt. Men synes ikke rigtig vi har lavet noget, som er værd at fortælle om ..

 

Snakkede med manden om at vi har sat tempoen helt ned. Vi startede for 8 år siden med fuld gas, men nu er vi i første gear og får ikke lavet så meget

 

Men vi har faktisk nogen under opsejling, som jeg nok skal dele, når vi går igang :-)


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Lotte *Shevi*
Forfatter: 
Dato:  19-07-2018 13:29

Historien "At date igen" fra "Skingur" lever videre :-) Jeg er FB venner med Christina, og de har 2 børn i dag og er stadig sammen...

 

Det var lidt sjovt, for da hun startede tråden, skulle hun til Aalborg, og jeg skrev "kom du bare herop, der findes nogle fine eksemplarer heroppe" :-) Og det gjorde der for hendes vedkommende :-)


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hestenet
Forfatter: 
Dato:  19-07-2018 23:17


blå ?Brava? - er det Nimbus, du tænker på? hun (han?) kom altid med kloge og ofte spiddende bemærkninger.

Der er flere tidligere brugere, jeg savner pga. af deres vid, humor og entusiastiske indspark, men dem, der efterfølgende formåede at få stort set alle afliggere af HN til at implodere pga deres evne til at stikke (meget) lange knive i hinandens rygge, dem savner jeg sgutte...

 

Og mht Hestenettets dvale, ja som flere er inde på, kræver det blot, at vi som brugere er mere aktive. Selv foretrækker jeg HN over FB pga af 'sporbarheden' - altså at man kan finde et indlæg igen, men meget af den dynamik som FB tilbyder mangler på HN i denne hurtigt skiftende cyberverden.

 

Hvorfor er jeg så ikke selv mere aktiv? nok fordi jeg egentlig synes, jeg har ytret min mening om de gængse emner nok gange. Og så er den udbredte mangel på respons også lidt demotiverende, men det er selvfølgelig svært, at holde en fest gående, når man er den eneste, der gider danse, så jeg forstår godt, at nogen TS'ere løber sur i den.

 

Og aftensmadstråden savner jeg; det står altid på ostemadder her i huset, så aftensmadstråden var ren måltidsporno

 


Nu med skovtursquarter

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 mobil-venligt...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2018 16:10

For mig var det helt afgørende, at HN aldrig blev gjort mobil-venligt. At sidde og køre en kææææææmpe hjemmeside rundt på en mikroskærm - det blev et nej tak herfra,

HN var ellers mit yndlingsmedie i en del år efter at jeg skiftede heste ud med barylere - men da facebook kan tages md på telefonen og HN ikke kan, så røg HN efterhånden ud på etsidespor.

Men det var sørme fantastiske dage dengang. Ville ikke have været foruden ;-)

mvh. tina

3
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle dage
Forfatter: 
Dato:  31-08-2018 22:22

Ååh ja, det var tider!

Jeg er netop herinde idag for første gang i hvad - flere år... Tænkte at jeg liiige skulle se. Og ja, her er desværre meget dødt, men så faldt jeg over denne tråd og tænkte ja dér må være noget jeg kan huske :)

Jeg har også været med siden engang i 2000, hvis ikke slut 90'erne.

Hed tidligere AmigoCjn - har en OX araber der hedder Amigo og ja, han lever stadig i bedste velgående.

Da jeg blev mere "voksen og følsom" bevægede jeg mig mere over i Ve, ble og det der følger, også deraf navneændringen...

 

Og jeg SAAAAVNER disse uformellem tråde om ALT mellem himmel og jord, blandet med alle mulige forskellige mennesker, dét kan facebook altså ikke leve op til. Der er det som regel familie og venner som skriver, eller hvis man er i en gruppe så er det temaet man har tilfælles og dermed mere eller mindre samme holdning.

Det gode ved hestenettet er (var) jo netop at det "eneste" vi som udggangspunkt havde tilfælles var hestene... Derfor kunne man virkelig få nogle debatter igang om haven, maven, kærlighed, utroskab, møbler, ømme numser og og og ...

 

Tråde emner jeg huser:

 

  • Tulle og plethesten og eventyret herom...
  • Shulay Goldfever og historien herom - nogen der har link til historien hvor hun fik ham...?
  • Giga :)
  • At date igen
  • ... og et pindsvin
  • Et køkkentip
  • Utro mand med gravid kæreste (hvordan endte den?)
  • Diverse billedetråde man fulgte af den ene eller anden grund, eks, Sedoj som er nævnt heri, det siger mig også noget. Der var også hende med Akhal tekinerne, de fine show arabere, dem med araberhovedpynt mv. Dem der tog fede billeder
  • Brugerne: illum, shagya, lineM, skingur, sakra, mettefjolle, og 1000 andre som jeg har glemt pt...
  • Hende der rejste til et "show" hvert år og kom hjem med 1000 billeder af hestene, spanske heste mener jeg, kan ikke huske det nu?? Og en som fik importeret en/flere heste herved, ih hvad hed den race nu? De der tyrefægter-heste...
  • Hende der havde 2 fantastiske heste men endte med at miste dem pga. komplikationer efter fjernelse af arvæv fra kastration...
  • og MAAAAAAAAAAAAAAAAAANGE flere...

Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2018 20:58

en af de historier jeg husker handlede om frosne ærter.

 

Og så savner jeg af og til chatten herinde, der var nu så hyggeligt da vi var så mange at nogle af os listede ind på seniornettet for at snakke videre;-) derfra stammer mit brugernavn ;-)


Mvh Naja

 

Glad ejer af Lillesøgårds Cirkeline,

Vm's Showtime

Lige om lidt uden Donna og Pingo

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er her endnu!
Forfatter: 
Dato:  07-09-2018 10:09

Jeg husker også de debatter.

 

Jeg har været en del af heste-nettet i MANGE, mange år. Og så på Junior nettet.

 

Jeg er her sjældent, men lidt har også ret! ;)

 

I min optik kan hestenettet bare noget, som facebook ikke kan.


 

Trine Pilgaard & Rökkvi fra Staunsbjerg
Rapsand <3 Chester <3Â

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Også jeg.....
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 10:35

jeg husker også det hele.

jeg ytrede mig gerne.

endte med at hoppe af og over på tærten... var det vidst.

Er her yderst sjældent.

ville da ønske det kom tilbage.

Ærligt - var det typer der irriterede mine øjne, så at hoppe videre var let.

håber i alle har det godt.

Kh. Lene


Never go faster than your angel can fly!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle dage
Forfatter: 
Dato:  15-09-2018 22:46
Nej, hvor sjovt! Det er meget, meget længe siden jeg har skrevet på HN, men fra 2001 eller 2 var jeg yderst aktiv indtil måske 2010?
Måske var det splittelsen i Støvsugerbanden(hvor nogle fulgte Susan Kjærgård), der fik mig over på Facebook?
Strigler/tærten gad jeg ikke rigtig. Folk var for grove ;-)
Men i går refererede jeg faktisk til en HN-tråd til min underviser. Jeg havde lagt et dejligt billede op af min svoger på Annuschka, hvor hun går taktfast og med en dejligt svingende ryg. En af kommentarerne var: Det ser ud som om den er på ferie!
Og det var jo netop det fine. En hest, der havde gået anspændt og utaktet, gik nu blødt og ubesværet &#128522;
Men HN er nok det sted, der har rykket mest ved min viden om heste (y)
Og så husker jeg jo en masse folk, hvor jeg er blevet Facebookvenner med en hel del ;-)

:-) fra NinA

 

Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 dejlig tråd..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2018 21:44

der også lige mindede mig om at jeg faktisk har savnet HN. Var mest på avl og foder. Tænkte netop den anden dag at jeg savnede HN for dens evne til at gemme viden. Hvor indlæg på Facebook jo bare forsvinder..

 

Så en hilsen fra en gammel bruger,, der heller ikke bruger tiden herinde så meget mere.. desværre


 

Avl og salg af Pura Raza Española

Se vores avlshingste og afkom www.staldrohan.com

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt liv endnu
Forfatter: 
Dato:  21-09-2018 10:42

:) såå vi er her stadig :)

 

Synes det er hyggeligt at flere "gamle" kigger herinde igen :)


Søger opstaldning til Nisha og Strejfer :)

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 
 En gang
Forfatter: 
Dato:  21-09-2018 19:09

En gang kunne man finde alt på HN.

 

Mange sjove diskutioner om alt mellem himmel og jord, men det er hvis over nu.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh ja..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2018 18:47

Hej med jer,

 

Åh ja jeg bliver også nostalgisk. Der var mange gode debatter og delinger af liv og erfaring. Der var også meget crap og sladder samt bagtaleri, og der gider jeg ikke.

 

Jeg har også brugt et HAV af timer her på HN, nu tjekker jeg kun ind et par gange om året.

 

Kh. fra Esma - LivsKilde


KH Esma


Healing

hest og ejer

 

Afbalancering & harmoni

 

 

Psykoterapi og stresscoaching til dig

 

Energi, glæde og trivsel

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2018 11:25

Jeg får jævnligt et "blast from the past" når jeg stiller store livsspørgsmål.

 

På det seneste har jeg via. HN fået svar på bl.a. udbetaling af feriepenge og arbejde i vikarbureau! Det har så været tråde fra 10-15 år siden


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bissen
Forfatter: 
Dato:  01-10-2018 12:51


1
0
Svar på denne tråd
 
 Er også tilbage.....
Forfatter: 
Dato:  05-11-2018 09:04

Efter mange år uden HN - nok mest fordi jeg på et tidspunkt følte mig mættet af folks navlepilleri og at jeg gerne ville leve mit liv uden at være online, blot nyde mine heste, dem der nu var tilbage.....

Arina som hele min profil i starten var bygget op om, var med til HN træf på sjælland i 2009 - en fed oplevelse, det skulle man gøre igen.

Grevens Chianti som jeg solgte da hun var 5 år gammel - måtte erkende at efter min operation år tilbage aldrig blev en ridehest for mig - var formålet med at købe hende som føl. Men den plan gik i vasken.

I 2008 fandt jeg en xx hoppe som jeg byttede mig til for en pinto plag - hun blev mor til min Ulriksmindes Lucky Dice - hende har jeg stadig og kommer aldrig andre steder hen. Hun er mit et og alt, og i maj leverede hun det lækreste føl man kunne tænke sig - og opgaven klarede hun til topkarrakter.Hun er drægtig igen med termin i april 2019 - det glæder jeg mig til.

 

Jeg har til tænkt på hvor Illum blev af ? Syntes hun kom med mange sjove svar.

Har også fulgt med i Tine`s Tulle & Plethesten, hvordan hun ren eventyragtigt har redet dem, ikke mindst kampen om Plethesten (Mette) nå ja og hendes Rejsemis.

Så fik hun en araber dreng - han er desværre heller ikke iblandt os mere - hvad mon skete med ham?

 

Imellem alt det her er der sket meget - jeg blev skilt for år tilbage - fandt nyt job, ny kæreste og livet kører på skinner igen. Og sjovt nok er han slet ikke hestemenneske, men "noget med elektronik" jeg ved alt for lidt om, men er der noget specielt han søger svar på og han googler det så ender han sjovt nok 9 ud af 10 gange her på HN - dog ikke som bruger - men inde for at snage/få ny viden.

 

Så FB go home ;-)


R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

 

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!


2
0
Svar på denne tråd
 
 Nostalgi
Forfatter: 
Dato:  07-11-2018 19:35

Sikke en hyggelig tråd at komme ind til. Jeg har været her altid, nok mest på ve og ble, næste gang fylder min ældste søn 18... Jeg har dog været fraværende i nogle år, men fandt herind da jeg søgte på min datters nye ponys navn.

 

Husker Pindsvinet, ærterne, at date igen og ikke at glemme den utro mand, der gerne ville beholde både elskerinde og kone på skift?. Da Illum forsvandt, blev her hurtigt lidt kedeligt og hvad blev der egentlig af Xtiny?


0
0
Svar på denne tråd
 
 næsten fra starten
Forfatter: 
Dato:  08-11-2018 13:16

Jeg kan huske HN fra dengang hvor der ikke var mange brugere og alle kendte alle, HN har været under 1 år gammel da jeg fandt det.

 

HN var med mig første gang jeg blev fyret, der var jeg på chatten og ventede på at blive kaldt ind til fyringssamtalen, det var en skøn dag .

 

HN har været noget af en tidsrøver og stærkt vanedannende, men det var den tid, nu er det mere tidsfordriv når jeg er inde, og bestemt ikke tidsrøver mere


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Xtiny...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2018 19:51

xtiny... er jeg ret sikker på har skrevet i denne tråd, blot under et andet alias. Jeg genkender nemlig hendes skrivestil og kan huske hendes rigtige fornavn. Men jeg afslører ikke andre :-) især da jeg selv skriver anonymt i dag.

Jeg savner det gamle HN selv om jeg ikke har haft hest i mange år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 For indspist og for ensformigt
Forfatter: 
Dato:  12-11-2018 15:12

Heste-nettet.dk blev nok bare for indspist: Den samme gruppe af folk, med deres interne referencer og fælles debatminder, gjorde det svært for nyankomne til være med - Og når man ikke kan være med i kliken, så søger man andre steder hen.

 

Personligt har jeg været med på sidelinjen i mange år, men heste-nettet.dk er jo bare det samme om og om igen. Det er ikke synderligt interessant længere. Man kan følge med i nyheder, men de dækker altid de samme områder: et eller andet med nogle stævneresultater, udtagning til træningscamps, noget med Helgstrand Dressage og lidt med DRF, DV og noget avl.

 

Så er der en eller anden HN-afstemning, som kører for hundrede og syttende gang, fordi folk spørger om det samme.

 

I debatgrupperne er der de overordnet de samme spørgsmål, med enkelte variationer. Det er oftest de samme folk, som svarer det samme: dyrlæge, kiropraktor, ny træner, sadelmager, tandlæge, foderkonsulent ect.

 

Og så er der markedspladsen, der ikke længere kan tilbyde noget som DBA eller Facebook ikke kan overtage.

Tiden er bare løbet fra hestenettet.dk. Selv designet har ikke ændret sig i over 10 år. Engang var heste-nettet.dk et fedt sted, nu er det bare det gamle sted, med de samme folk som altid har været der, som har de samme diskussioner de altid har haft.

 


Opstaldning tilbydes i 2680 Solrød Strand

 

Fuldpas

Foder 3 gange dagligt

Masser af foldtid

Spånestrøgelse

Kønsopdelte folde

Rigeligt stråfoder

 

Offentlig transport lige til døren

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  12-11-2018 23:14

Taaddaa jeg er her også ca 1-2 gange i året..

 

Jeg vil æde min hat på at ChAlotte (I må for guds skyld ikke skrive ChaRlotte, så vender hun sig i graven) hun hadet det til ukendeligheder min kære Chalotte. Jeg er her ca 1-2 gang i året og det er når jeg mindes hendes tråd. For en i H jeg savner hende som jeg ved ikke hvad.

Jeg har hendes gravsted tæt på, men det er her på HN jeg mindes.

 

Hun ville dog aldrig have troet at I 6,5 år efter hendes død ville blive nævnt som 1 af dem i husker bedst.

Så det vil jeg sige tak for..

 

Og Illum hold nu K hun var irriterende - Men tit havde hun fat i den lange ende :)

 

Tror jeg stoppede med HN fordi der var for meget drama og det blev meget personligt til sidst.

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ej hvor vildt
Forfatter: 
Dato:  14-11-2018 00:02

.... jeg har ikke været her i ÅREVIS, fordi det tog for meget tid, der var for meget hønsekonflikt.........på den grumme måde.
Men det var også en masse skønne mennesker, mest kvinder.
Jeg red nogle år Working Equitation på et vist niveau og så VAR der bare ikke tid...... 7 med sadel på, deraf to M-S niveau.

NU er jeg så flyttet til Ghana i Vestafrika og mine tre yngste hopper, er lige landet for 2 uger siden.

3 stk lipizzaner-tøser i en flycontainer.

Billede

 

Hopperne var i Dk i løsdrift mens jeg solgte ejendommen, og jeg har været her de sidste 11 mdr., Glæder mig som en vanvittig til at komme igang igen, når de er akklimatiseret, de må ikke lave noget fysisk anstengende i 3 mdr, så vi kan ryttervænne den yngste, som er en følsom sild.

4
0
Svar på denne tråd
 
 De tre damer
Forfatter: 
Dato:  14-11-2018 08:25

Hold da op, ja det er godtnok længe siden, vi har set dit navn herinde. Håber der kommer flere opdateringer sydfra, det er da ihvertfald begrænset hvor meget tid, man kan bruge herinde nu, hvor der sker så lidt.

En eller flere af de tre damer, kunne da ellers have pyntet i min stald. Jeg savner min gamle skimmel, og det var altid nemt at se på lang afstand, om hestene var på marken.


0
0
Svar på denne tråd
 
 For dødt, ja.
Forfatter: 
Dato:  25-12-2018 22:10

Idag er det for dødt. Den gang var det tider, men man brugte også for meget tid på det. Men ja det gør mange så idag på fx faxebook, hvor det er nemmer og hurtiger, og der er altid fuld knalp på et eller andet sted.


Bolig søges til leje i Nordsjælland. Gribskov eller

 

evt. Helsingør kommune. Samt Nødebo.

 

Chihuahua hvalpe sælges.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke død
Forfatter: 
Dato:  27-12-2018 23:06

Virker bestemt ikke død xD! God jul og godt nytår!

0
1
Svar på denne tråd
 
 Ej hvor sjovt..
Forfatter: 
Dato:  14-01-2019 15:52

Jeg har været virkelig stor bruger af HN før i tiden, og har mødt mange og har stadig kontakt til mange af dem man lærte at kende herinde, deltog i de årlige sommerlejre og mødtes med nogle flokke til julefrokoster osv.

Jeg blev indimellem genkendt på stævnebaner når jeg havde min tro følgesvend, den gule labrador Nynne med mig, som mange herinde elskede at følge.

Og når der nu er så meget snak om Lotte med de sjove historier, så har jeg faktisk den bog hun udgav med de bedste historier, som jeg har gemt, og vil læse for mine børn :D

Illum var en bandit, men irl er hun lige som os andre, bare med lidt mere sprudlende energi, holdninger og overklasse :D

jeg kan huske så mange, og sikkert også glemt mange, både personer, skæbner og historier, og jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har v æret online herinde, faktisk kunne jeg slet ikke huske mit login, men jeg blev nysgerig da jeg google noget mad, og så en tråd på HN :D

 

Nynne og sparky som en del herinde måske husker:

Billede

 

Billede

 


Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM


Heste.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det var længe siden, Rikke.
Forfatter: 
Dato:  14-01-2019 23:59

 

Lidt skuffet over din signatur - ikke meget spændende fotografering der :-)

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 ups...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2019 18:36

Haha ja sorry - alt er jo blevet til facebook, så jeg har ikke en hjemmeside mere. Det siger måske lidt om hvor lidt jeg kommer herinde, jeg har heller ikke katten der bliver reklameret for, eller hesten for den sags skyld :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Døde hestenettet?
Forfatter: 
Dato:  16-01-2019 10:35

Jeg er her også endnu!

 

Jeg kigger dog kun på hestenettet et par gange om året. Men hold nu op, hvor har jeg brugt mange timer her. Og hvor har det været en stor trøst i svære tider, med de kære heste.

 

Jeg håber I alle har det fantastisk.

 


 

Trine Pilgaard & Rökkvi fra Staunsbjerg
Rapsand <3 Chester <3Â

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 har tænkt det samme
Forfatter: 
Dato:  25-01-2019 15:29

Hej FJolle :)

 

Jeg kan også godt huske dengang vi bare var online konstant for at følge med i alt herinde :) Og ja jeg var der også dengang.

 

Men jeg var da godt nok ikke klar over at Charlotte (Lazer) var død - det var hende med anoreksien ikk?

 

ÅHHH ja .. vores allesammens Illum :) kors der var totalt mudderkasning dengang - men hey, jeg var i 20'erne dengang - tjahh det er over 20 år siden!!!!!! Men sikke en tid :)

 

Da jeg gik ind idag poppede "seniornettet" op :) @!#$ tænkte jeg, nu er det jo MIG der hører dertil :/

 

Og dig husker jeg også godt :) Skønne tider :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhmm..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2019 22:11

Peggy Sue: Ja, ang. det dér med, at man nåede til også med rimelighed kunne færdes på Senior-nettet, var lidt... sært. Det er jeg dog, trods alt, først begyndt på her i anden omgang, jeg er begyndt at besøge HN ;D

 

Men apropos, hvad sker der for, at man ikke engang kan komme ind og kigge på Junior-HN? Kunne man heller ikke det i gamle dage?! Er det mig, der definitivt er blevet for evigt ikke-ung?!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Junior vs vi unge
Forfatter: 
Dato:  26-01-2019 00:37

Man kan da godt komme ind på juniornettet, men ikke vi unge. Sådan tror jeg altid det har været. Det er dog yderst sjældent, jeg har prøvet. Og da slet ikke i HNs velmagtsdage, hvor der var rigeligt at følge med i herinde.


1
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle dage...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2019 10:19

Hvor sjovt, at kigge ind forbi HN og falde over denne tråd.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været forbi herinde. Har kigget forbi indimellemm, blot for at konstatere hvor dødt her var/ er.

 

Hvornår startede HN egentlig?
Jeg tror næsten jeg må have været med fra starten. Har dog nok læst mere herinde, end jeg har deltaget. Hold op hvor har her været mange sjove historier.
Jeg husker bl.a. en sjov historie om en som red hele alene i skoven og nød den fred og ro der var. Hun skulle slå enprut, og fred være med det når hun var alene - men hesten blev forskrækket over prutten

Og ja, HN dukker jo op i google søgninger næsten uanset hvad man søger på. Alt fra madopskrifter til vasketøj.

 


Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste mm.

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ved i hvad?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2019 19:19

Når folk bliver trætte af at forære deres personlige oplysninger til facebook og efterfølgende blive stalket af underlige reklamer, så for heste-nettet sin andet liv...

 

herinde er der i det mindste ikke nogen som efterfølgende ejer hvert eneste fu...g billede og statusopdatering, man har lagt ud...

2
0
Svar på denne tråd
 
 kirstine....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2019 00:58

jaa kirstine,det var da nimbus hun hed, gad vide hvad der er blevet af hende?

kan se du har svaret mig tilbage i 7 mdr 2018, og jeg ser det først nu, jo meget apropo debatten i denne tråd.

jeg savner faktisk de gode og til tider lidt krasse debatter i gamle dage. og jeg savner den inspration det gav mig, at se video og billeder, samt læse om alle jer andre skønne ekvipager og jeres træning, og jeres udfordringer og sejre.

Men jeg orker desværre ikke, at kæmpe mig igennem mange af de nuværende billede tråde, med alt mange, næsten ens billeder af samme heste med eller uden rytter på. jeg vil nok gerne se andet end "glansbillder", hvis jeg skal holde interessen og smide en komentar.

ja jeg savner nok lidt mere aktion, udvikling snak og oplæg til trænings debat i trådene. Det bliver lidt kedeligt for mig, når det kun giver mening at skrive "smuk hest" eller "flotte billeder"


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Enig blå ?Brava?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2019 13:22

Jeg savner også de tråde, hvor folk lagde deres ridt ud på godt og skidt.

Men da de blev kvalt af "støvsugerbanden" synes jeg det blev dødt herinde.

Der var mange spændende personer, som jeg tit kiggede opslag fra, da jeg altid kan lære noget nyt.

 

Jeg tror desværre ikke vi får de tider tilbage herinde. Der er for mange regler og siden er "for tung" at lægge tråede op på.

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 tommelfinger....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2019 15:17

Jeg syntes at tommelfingersystemet tog dialog og konstruktiv kritik fra trådende.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Pyhada
Forfatter: 
Dato:  01-03-2019 16:01

Det er vist mindst 3 år siden jeg har været logget ind på HN. Jeg har dog kigget med en gang imellem.

Også jeg savner de gode debatter, eller de opslag folk lagde ind omkring, hvordan det gik med dem og deres heste.

HN var dengang en værre tidsrøver.

Jeg kan dog mærke genkendelsens glæde, når jeg kigger på brugernavnene i denne tråd, for jeg kan huske langt de fleste.

Jeg ville ønske, der var mere liv herinde, men jeg ønsker ikke selv at bruge lige så lang tid på HN, som jeg gjorde tidligere.

:-)

 


Hilsen Maria

 

 

Livet er for kort til bekymringer

 

-Men hvor er det svært at lade være

 

Nu med Palominohoppe

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 også lige tilbage vendt til HN
Forfatter: 
Dato:  02-03-2019 01:30

Jeg er også en af dem som var meget på HN før i tiden og elskede debatterne og de tråde med god historier og billeder.

 

Må sige FB tog over, nok mest da jeg fik min første smartfon og fik lagt deres app ind.

HN er jo desværre ikke så bruger venlig på den lille skærm.

 

Men det er jo kun os selv der kan holde liv i HN, så det er jo bare at tage fat i debatterne igen og ligge vores historier op igen.

 

Jeg har godt nok skiftet bruger-navn på tid tidspunkt.

 

Men har stadig min Pony, som jeg fik for 9 år siden.

 

Billede

Fra den gang jeg lige have fået ham. Februar/marts 2010

 

Billede

 

Til en International TREC stjerne. April/maj 2018

 


Mvh,

Maria

 

Med Ponyen "Moremoney Magneto"

Dressur - Spring - Military - TREC

1
0
Svar på denne tråd
 
 sker ikke så meget
Forfatter: 
Dato:  05-03-2019 17:56

Jeg svinger nogle gange forbi HN meeen der sker ikke så meget. Men i december er det stadig hyggeligt at finde Julle.

Men jeg savner fakrisk at læse indlæg se billedder og sjove tekster. savner de gode gamle faste HNere.

Jeg lasvede mest indlæg med min gamle pony der blev 33 år men hun kom til de evige græsmarker for 2 år siden og har ikke lavet ET indlæg siden. Måske der snart kommer et indlæg fra mig...


Jeanet

med 3 dejlige friesere

0
0
Svar på denne tråd
 
 chatfest hos Mule
Forfatter: 
Dato:  26-03-2019 19:16

En af de bedste ting der skete, mens Hn var for alle. var en chatfest hos Mulle, hvor omkring 30 mødte op og vi havde en kanon weekend. Der er faktisk flere jeg stadig er venner med fra dengang og det var også dengang vi var 10-30 på chatten om aftenen og fik debateret løst og fast og der var nogen på fra både Spanien og Italin så vidt jeg husker.

Det at være live på dengang gjorde at man måtte giv svar på tiltale og det er noget at det sundeste. Det kan være godt, det der med at lave et opslag og så svare når det passer ind, men det at skulle svare på hvorfor og hvordan lige direkte er nok noget andet.

Jeg har ikke været på HN de sidste ti år sådan mere end et par gange om året. Men er blevet lige skuffet hver gang, så at logge ind igen har ikke lige været første prioritet.

Håber for jer ildsjæle , at I kan få liv igen, men det kræver at I har den samme ildsjæl med I jeres indlæg.

Håber alle har det godt derude

 


 

www.strategos-corner.dk


R.I.P. Scarlet

0
0
Svar på denne tråd
 
 HN døde
Forfatter: 
Dato:  30-03-2019 12:39

Da der kom den moderation, som mange efterlyste, men egentlig ikke ønskede!

 

Og jeg fortryder det meget. Jeg var med til det. Der døde meget af HN, men Fjæsbogen har sikkert betydet meget mere.

Hvad jeg lærte var, at man skal moderere med en blød hånd. Men så er det jo ikke konsekvent! Så på den ene side brokkede folk sig- og på den anden side brokkede de sig også... Så deet!

 

Og jeg er faktisk livstidsbannet fra HN, så nu er det sagt!

 

Men en her i tråden ved, hvem jeg er, og det gider jeg ikke at leve med!

 

Mvh

fhv xtiny

Der har fået sit cover blæst af. Tak til vedkommende.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 ok okok
Forfatter: 
Dato:  18-05-2019 08:44

sidder I og brokker jer over der ikke er nok drama her inde fordi I godt vil skændes og svine til ?? :-D :-D .. men hvis det sker så klagder I jo til heste nettet over det :-D :-D

 

men jeg kan da anbefale heste galleriet .. der inde kan I både blive svinet til , og beskyldt for at være en anden end du er , samt at være eb svindler ... der inde får mman det hele :-D :-D god fornøjelse .

0
3
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider