Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 overtalelse til part! Hjælp!!
Forfatter: 
Dato:  30-04-2019 18:09

Jeg ved ikke om jeg brugte den rigtige overskrift på den sidste så vi prøver igen

 

Hej! Jeg er en pige på 12 snart 13. Siden jeg har været 8 har jeg redet ponyen bandit 1 gang i ugen. Nu føler jeg mig klar til endelig at få halvpart på den. Men mine forældre giver mig ikke tilladelse fordi at de tror det ee farligt sr cykle derud. Der er cirka 2-3km derud hvilket på ingen måde er meget ift. Hvad jeg normalt køre. Jeg hsr cyklet der ud et par gange fordi jeg har været hos min veninde som bor ca. Samme sted som mig. (Har aldrig fortalt dem det da de nok ville slagte mig og de er super overbeskyttende.) Det er super let men de gider ikke tro mig når jeg siger det.. så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre pg vil så så gerne videre i min ridning. Please hjælp!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overtalelse af forældre.
Forfatter: 
Dato:  01-05-2019 13:33

Er det via en meget trafikeret vej? Er der ingen lys ved vejen? Skal du igennem et belastet område? Prøv at spørge ind til hvad det er der gør at dine forældre syntes det er farligt.

Det er sjældent at forældre giver et forbud uden grund. ( Tænker jeg som mor til 2 teenager)

På den anden side er du snart 13, og skal gradvist til at være mere selvstændig. Kan du evt. cykle sammen med en veninde eller dine forældre de første gange. så kan de jo også se at du godt kan klare det, foreslå evt. at i cykler sammen næste gang du skal til ridning.

Held og lykke med projektet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå, men hvad koster
Forfatter: 
Dato:  01-05-2019 18:00

Den pony så, som halvpart?

 

Og hvis der er så farligt at cykle, så kan jeg da godt forstå, at dine forældre vil køre dig en gang om ugen- fremfor flere dage. Skal de sidde og vente på dig imedens? Der er da veje, jeg ikke bryder mig om at køre på! Eller gå langs med.

 

Og er du sikker på, at du ikke snart vil vokse fra den pony?


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 forslag
Forfatter: 
Dato:  01-05-2019 18:03

forslå evt næste gang du skal til ridning at dig og dine forældre cykler der ud sammen, kom selv med cykelhjlemen og sikkerhedsudstyret, og at du gradvist får lov til at cykle selv, og at du evt har telefon med så du skriver så snart du ankommer til stalden, og så snart du begynder og køre hjem, så de langsomt måske kan tø lidt op for ideen.. vis noget ansvarhed, at du forstår de er bekymret.. så kan du måske få lov med tiden til at få part...

og snak med dem om hvorfor de ikke ønsker du skal have part, om det kun er det med at cykle, og find sammen ud af hvordan i kan løse det med cykling hvis det er den eneste grund til de siger nej(måske de ikke har fortalt dig hele grunden, måske der noget økonomi med i det)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider