Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Universitetsundersøgelse om kæledyr
Forfatter: 
Dato:  13-04-2019 15:28

HAR DU NOGENSINDE HAFT ET KÆLEDYR?

 

(Hund, kat, hest, kanin, skildpadde, marsvin, hamster eller andet)

 

 

Så vil vi meget gerne have din hjælp til en undersøgelse! Vi er en gruppe psykologistuderende fra Aalborg Universitet, som er i gang med vores 4. semesterprojekt, der omhandler menneskers forhold til sig selv og deres kæledyr. Undersøgelsen handler om, hvordan du knytter dig til dit kæledyr, samt hvordan du er overfor dig selv, når du har det svært.

 

Undersøgelsen går ud på at besvare et spørgeskema, der tager 10-15 minutter. Din besvarelse er udelukkende baseret på dine egne erfaringer og holdninger og vil naturligvis være anonym.

 

Krav for deltagelse:  

  • Du er 18 år eller derover
  • Du har eller har haft et kæledyr før

 

Har du spørgsmål til undersøgelsen er du velkommen til at kontakte Julie på mail:

jbehrm17@student.aau.dk

 

På forhånd tak for din hjælp!

Kopier følgende link til din browser:

www.survey-xact.dk/ LinkCollector?key=JKAG8JCPL63K

0
4
Svar på denne tråd
 
 Det er da en biased
Forfatter: 
Dato:  13-04-2019 17:52

Undersøgelse!

 

I ved, hvilke svar I vil have, allerede. Har nogen af Jeres undervisere godkendt den test?!

Den burde I dumpe på!

 

Jeg stod af efter spørgsmål 4-5, da jeg ikke ligesom har en pilskadde eller en hest, og det er endda det mindste. Den er simpelthen dårligt skruet sammen.

I øvrigt ser jeg min enhjørning 7 gange om ugen- og er 208 år gammel...


Mvh

Tine

2
1
Svar på denne tråd
 
 Svar til Tine
Forfatter: 
Dato:  13-04-2019 18:12

Hej Tine.

 

Til info er undersøgelsen udarbejdet i tæt samarbejde med kyndig vejleder og godkendt inden udsendelse. Vi har ikke selv udformet spørgsmålene, da det er anerkendte psykometriske skalaer der er udarbejdet af uddannede psykologer og forskere indenfor emnet. For at alle kan følge med er intet skrevet på højt akademisk niveau. De to skalaer måler på to forskellige psykologiske elementer og sammenkobles efter endt undersøgelse, men mere må jeg ikke uddybe.

 

Jeg håber alligevel du vil give spørgeskemaet et forsøg til, og at du har tillid til processen og den højere mening bag de skæve og bombastiske formuleringer. Det er et emne der ikke er forsket meget i på nuværende tidspunkt og derfor sætter vi pris på alle svar.

 

Tak for din tid!

 

Med venlig hilsen

Julie

0
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2019 19:24
Jeg har da aldrig trykket Meget uenig så mange gange i et spørgeskema før! Og del 2, der gav jeg altså op. Kunne næsten ikke mere ved 72%, opgav helt ved 87%...

Jeg ville egentligt gerne hjælpe jer, men spørgsmålene er simpelthen for langhårede til mig. Jeg spekulerer på om folks reaktion på spørgeskemaet i virkeligheden er det I vil undersøge..?
3
2
Svar på denne tråd
 
 Svar på skema....
Forfatter: 
Dato:  15-04-2019 10:33

Hejsa :)

Jeg gik igang.. og må sq indrømme, at jeg faktisk ret hurtigt gik død i de spørgsmål - "jeg bliver ked af det, når mit kæledyr distancerer sig fra mig" enig 1-2-3-4 Uenig? Ej, jeg må melde mig enig med de øvrige herinde og sige, at det til dato er de mest mærkværdige spørgsmål sat op imod de mest skøre svar muligheder.

 



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

5
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg har fuldført...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2019 13:56

Jeg har fuldført undersøgelsen, og også afkrydset at mit svar må bruges til videre forskning.

Men hold da op hvor var det nogle mærkelige spørgsmål og jeg tænker ikke at mine besvarelser kan bruges til noget, der kan give kvalitetsviden.

Uanset om jeg har svaret enig eller uenig, så tegnede spørgsmålene mht. kæledyrene nogle koblinger mellem kæledyr og selvopfattelse , som slet ikke findes i mit verdensbillede. Og jeg måtte grine højt flere gange

6
1
Svar på denne tråd
 
 kan ikke åbne
Forfatter: 
Dato:  23-04-2019 12:51

jeg blev da helt nysgerrig og da jeg ville gå ind og svare får jeg ikke noget!!


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg har udfyldt skemaet
Forfatter: 
Dato:  27-04-2019 13:50

Efter min vurdering er det fokus på samspillet mellem selvsikkerhed (og mangel på samme) og ens forhold til sit kæledyr.

Der er fx spørgsmål i stil med: føler du dig minre værd, hvis dit kæledyr ikke gider at være sammen med dig.

 

Min fornemmelse var at undersøgelsen især kan bruges til unge, mens den ikke er særlig relevant for en gammel kone, som mig.

 

Og der var slet ikke mulighed for at give udtryk for, hvor meget det glæder mig, når mine heste en sjælden gang vælger græs eller wrap istedet for mig. De kommer næsten altid i galop, når de ser mig - eller står ved boksdøren, og kigger efter mig. Når de en sjælden gang vælger noget andet bliver jeg altid glad for at se, at de har det så godt at de ikke hele tiden går og længes efter mig. Men den følelse var der som sagt slet ikke mulighed for at krydse af noget sted.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

2
1
Svar på denne tråd
 
 Afslutning
Forfatter: 
Dato:  29-04-2019 15:02

Hej

Tusind tak for den overvældende interesse for vores undersøgelse.

Vi har med spørgeskemaet forsøgt at undersøge om der, generelt set, er en sammenhæng mellem menneskers tilknytning til kæledyr og deres grad af self-compassion. Dette skal svarene hjælpe os til at forstå. Hvis der ønskes mere viden om tilknytningsteori eller self-compassion, henvises der til udvalgt litteratur i bunden af opslaget.

 

Som flere har bemærket var nogle af spørgsmålene lidt underlige. Dette skyldes, at de psykologiske skalaer vi måler på, er oversat relativt direkte fra amerikansk til dansk af forskere fra Aalborg Universitet. Visse spørgsmål forekommer derfor lidt skæve, da vi skal sikre os, at vi måler på det samme, som skalaen er tiltænkt.

 

Andre har desuden bemærket, at flere af spørgsmålene i spørgeskemaet minder om hinanden. Dette er en anerkendt metode indenfor psykologien, som bruges når man ønsker at indkredse et fænomen, der ikke direkte kan observeres.

Har du spørgsmål, eller ønsker at se resultaterne, bedes du kontakte Julie på mail:

jbehrm17@student.aau.dk.

Vi gør opmærksom på, at resultaterne forventes klar i slutningen af juni.

Vi håber at undersøgelsen kan bidrage til ny viden, og derudover kan hjælpe os i vores forståelse af psykologien som forskningsfelt.

Endnu engang, tak for interessen!

 

Neff, K. (2003). Self-Compassion: An Alternative Conceptualization of a Healthy Attitude Toward Oneself. Self and Identity, 2(2), 85-101. doi: 10.1080/15298860309032

 

Zilcha-Mano, S., Mikulincer, M. & Shaver, P. R. (2011). An attachment perspective on human-pet relationships: Conceptualization and assessment of pet attachment orientations. Journal of Research in Personality, 45, 345-357. doi: 10.1016/j.jrp.2011.04.001

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider