Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sangvalg konfirmation
Forfatter: 
Dato:  12-04-2019 11:59

 

Nu havnede jeg sjovt nok herinden under eftersøgning af sang hjælp til konfirmation sang så selvfølgelig er det oplagt at spørge HN om hjælp.

 

Kan læse mig til en del brugte melodier som

I en kælder sort som kul

Jeg er havren

Se den lille kattekilling

Det er hammer, hammer fedt osv.

 

Alle sammen nogle jeg gerne vil undgå, da de har været brugt de sidste 40 år og jeg godt kunne tænke mig noget fra dette årtusinde.

Har skrevet alle mulige stikord ned ifht. sang så der er noget forskelligt fra de sidste 14 år, så indholdet er næsten men sangen der både er moderne og til at synge med på ...

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
1
Svar på denne tråd
 
 Sidst så
Forfatter: 
Dato:  13-04-2019 17:58

Sang vi "Min kat den danser tango" melodien, og ikke et øje kendte den, udover os, der sang for.

Så heller vælge en slidt, men kendt! De ældre i familien må jo også gerne kunne synge med.

 

"Den evigglade kobbersmed"- er ikke så tosset."

 

Ellers kan du på https://www.festabc.dk/

få flere gode idéer.


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sangvalg
Forfatter: 
Dato:  15-04-2019 08:35

Du skal passe på - der er ikke noget værre end at sidde og synge en festsang, som kun nogle få stykker synger med på, fordi melodien ikke er kendt af alle. Og de der kender den, er dem der aldrig synger med alligevel

 


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mariehønen
Forfatter: 
Dato:  15-04-2019 19:45

Jeg skriver helst sange på melodier fra børnesange, for dem kender de fleste.

Men de gamle går i glemmebogen, så jeg bruger "Mariehønen Evigglad" til konfirmationssange. Det er samtidig en kvik sang, så man ikke føler, den slæber sig afsted.

Siger folk, de ikke kender den, er det så smart, at samme tekst kan synges på "Den lille frække Frederik".

To muligheder i en arbejdsgang 😀

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  16-04-2019 12:38

Måske et lidt tosset forslag, men hvad med en Disney-sang? Haha.

 

Festsangen fra Snehvide, hvor de danser og dværgene synger et vers hver - den kan alle da være med på. Og så skal der også jodles lidt.

 

Hilsen paatvaers - som stadig er mindblown over at folk ikke kender Min kat den danser tango

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har lige skrevet ..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2019 20:50

sang på 'i dag er det Oles fødselsdag, hurra hurra hurra`.

Er helt enig i at det virker bedst med noget som alle kender

0
0
Svar på denne tråd
 
 sofacykel....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2019 10:48

Hej

 

I min svigermors familie er der næsten altid lavet sang på melodien " du må få min sofa cykel " den er rimeligt nem og hurtig.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stemmer i....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2019 11:51

... med de andre: vælg en sang, som alle kender - også selvom det er en gammel traver :)

 

Problemet med sange fra dette årtusinde er, at de næsten allesammen er rytmisk opbyggede og ikke melodisk. Dermed er det næsten umuligt at lave versefødder, som fortolkes ens af hele "koret" ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 Lav lidt sjov.
Forfatter: 
Dato:  25-04-2019 00:34

Hvis selskabet ikke er alt for stive i betrækket, så kan følgende sjove løsning anbefales.

 

1) Vælg en sang alle kender.

2) Skriv teksten så den er personlig og gerne med linjerim, men uden at tænke på at stavelserne passer.

 

Der er ikke noget sjovere end at se en hel forsamling forsøge at trække stavelserne ud eller lynsynge 4-5 stavelser som 1 for at få sangen til at passe (og det vil de gøre).

 

Der går altid lidt tid før gæsterne finder ud af, at det bevidst er skrevet urytmisk ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vad for en Sang
Forfatter: 
Dato:  08-05-2019 23:33

Hej Shacya,

 

Vad ente du med at væge foren sang? Jeg skal sel skrive en sang til min lilebrors overgansfest, og jeg er meget meget i tvivl om hvad man skal vælge. Kan godt lide den her, men synges bare den er svær at lave en sang over:( Har du nole tips måske?


Venlig hilsen

Anto:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Inspiration
Forfatter: 
Dato:  15-05-2019 19:27

 

Jeg hentede inspiration på HN og her:


www.dr.dk/nyheder/kultur/ anbefalinger/drop-jeg-er-havren- bertel-haarders-7-tips-til-skrive- bedre-festsange

 

Så har jeg taget en lille bog med og skrevet idér ned i takt med at de kom til mig, så jeg nogenlunde vidste hvilke emner der skulle være med. Lige pludselig var det et problem at begrænse sig

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider