Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp! Jeg søger helse tips og tricks!
Forfatter: 
Dato:  25-02-2019 09:45

Rom kan tage hosten. C-vitamin hjælper mod influenza. Man kan svede feber ud af kroppen. I kender sikkert disse husmorråd i forvejen og har garanteret en masse flere til samlingen. Derfor har jeg brug for jeres hjælp. Jeg er i gang med at lave et projekt omkring ukendte og finurlige tips og tricks, som kan dæmpe lidelser eller få dem helt til at forsvinde. Det kan være tips og tricks, som er blevet brugt i familier gennem generationer, eller noget man selv har erfaret virker på forskellige former af lidelser

1
2
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2019 19:32

Dit første indlæg virkede fint - jeg tror måske bare ikke, ret mange har så meget at byde ind med :)

 

Men nu får du alligevel én: Mange sværger til gurkemeje + kokosolie + friskkværnet sort peber. Det går under navnet "golden paste", og mange hævder, det hjælper på forskellige former for smerter (og sikkert også andet).


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tips og tricks
Forfatter: 
Dato:  26-02-2019 20:52

Det er da en sjov råd, jeg forstår ikke dislike-pilene.

Af ting jeg lige kan komme tanke om er:

- at gnide et råt løg på vortelignende udvækster skulle få dem til at forsinde. Min mor har prøvet, og hendes lille vorte ved næsen skrumpede meget ind (det skal naturligvis gøres i nogle uger).

- citronsaft blegner efter sigende fregner (lige indtil næste gang man er i solen). Tro kan flytte bjerge, jeg prøede som barn og syntes, at mine fregner blev svagere.

- ren saltsyre får fodvorter til at forsvinde. Efter at have kæmpet i et halvt år med dem som barn, fik min mor rådet af en sundhedsplejerske (!). Dup med en vatpind i et par minutter og skyl efter med rent vand. En gang om dagen. Det virkede! I løbet af 3-4 uger var de forsvundet og har aldrig vist sig siden! Men nok ikke helt efter sundhedsbogen.

 

Det var lige hvad jeg kunne huse af ting nu.

 


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Find tips her
Forfatter: 
Dato:  29-04-2019 08:59

Du kan finde helse og sundhedstip på min blog, hvis du ønkser.

 

Du kan finde den her: https://sundogliv.dk/

0
2
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider