Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Guldbryllups dilemma :-(
Forfatter: 
Dato:  14-01-2019 13:05

Dilemma.

I november spurgte jeg om mine forældre om de kunne "passe" vores store datter en weekend i maj da hun skal til eksamenen, og vi skal på ferie.
Det kunne de godt og skrev det ind i deres kalender.

 

Nu har de så lige sagt; Når I rejser der,- er I ikke hjemme til vores guldbryllup. WHAT???? Kunne I ikke have sagt det inden vi bookede rejsen.

De vil ikke holde noget, så det er reelt vi dagen min bror og jeg vil lave arrangement for dem. Min bror synes self. ikke jeg kan rejse og jeg tror også mine forældre vil blive skuffet.

 

Jeg er lige i krisen over WHAT to do.

Mulighed 1; droppe rejsen, jeg ikke ved om vi kan få refunderet.
Mulighed 2; fejre det weekenden før, som surprise
Mulighed 3; bare tage af sted - det har jeg ikke lyst til. Guldbryllup er alligevel lidt stort.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nemt svar
Forfatter: 
Dato:  14-01-2019 23:57

1

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undrer mig
Forfatter: 
Dato:  15-01-2019 08:39

Jeg troede at man generelt havde styr på sine forældres bryllupsdag? Men det er nok bare mig.

 

Men jeg vil også mene den er nem, aflys rejsen eventuelt se om ikke den kan byttes til et andet tidspunkt. Når ens forældre har nået guldbryllupsalderen, så tæller hver dag.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 guldbryllup
Forfatter: 
Dato:  15-01-2019 12:28

Hej

 

et guldbryllup er en rigtig stor ting, og jeg er sikker på at det vil betyde meget for dine forældre at blive fejret på dagen.

 

Så du bør blive hjemme og få fejret dem med maner

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Guldbryllup
Forfatter: 
Dato:  17-01-2019 00:34
Det er jo meget forskelligt fra familie til familie, hvor meget man går op i den slags. Her kan jeg knap nok huske min egen, og da slet ikke mine forældres. Deres guldbryllup fejrede vi dog, men først 3 mdr efter, da de vist ikke var hjemme på dagen.
Jeg ville lige høre mine forældre, om de vil blive skuffet hvis det ikke er på dagen, og så rejse hvis de er " ligeglade" de vil da garanteret ikke bryde sig om at I misser både ferie og penge på den konto. Tror jeg.
Men igen, man kan ikke bruge tro og synsninger til ret meget, så spørg dem.
2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-01-2019 20:30

Nå, jeg går nok lidt mod strømmen og siger at i skal tage afsted! I har jo allerede spurgt om det var muligt at få passet datteren, så det er jo ikke fordi i bare spontant gør noget. De kunne allerede der have sagt noget.

 

Jeg har absolut ikke styr på mine forældres bryllupsdag, det er da deres dag. Jeg har min med min mand.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Rasmus modsat
Forfatter: 
Dato:  20-01-2019 14:18

Hej Birken

Jeg er nok lidt modsat de fleste der har svaret - for jeg vil som ovenstående også sige: rejs da!

I har planlagt jeres ferie og I har jo allerede i november ytret jeres rejseplaner og ovenikøbet spurgt om dine forældre ville være barnepige, hvilket de har sagt ja til.

De havde sikkert selv glemt det og de vil jo heller ikke holde noget.

Jeg synes det er småligt hvis de bliver fornærmede, særligt når de ikke holder noget eller har gjort opmærksom på det selv. Jeg tænker ikke man kan forvente at folk omlring en husker alverdens mærkedage og sætter livet stand by.

Vi har i vores arbejdsliv ca 6 ugers ferie om året og hvis man ikke kan få lov at nyde det uden alverdens dårlig samvittighed pga ditten og datten, ja så er det sgu trist.

Man skal selvfølgelig bare selv huske at når/hvis man holder noget kan der være afbud ligeså.

Jeg kan huske da min svigermor blev 50 år. Et par måneder forinden sendte hun et brev ud om at hun IKKE ville holde noget og IKKE ønskede opmærksomhed og at hun tog op i familiens sommerhus i Sverige og ville nyde stilheden og bla bla bla.

Efterfølgende har hun været fornærmet over at ingen huskede hendes fødselsdag eller fejrede hende. Gab gab.

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider