Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 MATEMATIK HJÆLP!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  11-09-2018 10:08

 

 

Hej allesammen

Jeg har denne her matematikaflevering for...

Nogen der kan regne opgaverne ud?

Det drejer sig om opgave 5-11.

Takkkk

Billede

 


:)

0
1
Svar på denne tråd
 
 hmmm....
Forfatter: 
Dato:  11-09-2018 12:30

Ja men det lærer du nok ikke noget af!

1
0
Svar på denne tråd
 
 matematik
Forfatter: 
Dato:  11-09-2018 21:59

Ville nu bare gerne have nogen til at regne opgaverne ud da jeg er lost, og den skal afleveres om 2 dage


:)

0
1
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2018 07:56

Jeg tror næppe at der er nogen som vil regne det ud for dig, men du kan sikkert få hjælp til at løse opgaverne.

 

Spørg dog en lære om hjælpe -det er det de er der for). Eller måske du har en klassekammerat som kan hjælpe dig.

 

Men nøgleordet er at du skal have hjælp så du selv lærer at løse opgaven og ikke have nogen til at løse det for dig.

Meningen er jo at du selv skal lære at løse opgaven, så du også har mulighed for at løse dem den dag du skal til eksamen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Matematik hjælp
Forfatter: 
Dato:  12-09-2018 11:25

 

Kære Mathilde

 

Det lidt kedelige svar er at jeg heller ikke vil løse dine opgaver, som KM skriver hjælper det dig ikke til at lære matematiken, hvilket jo er formålet med afleveringer.(Det er faktisk ikke kun for at plage eleverne :) Du må tilbage til din lærer og sige at du ikke har forstået dette emne.

Og så findes der en række hjemmesider hvor man med korte videoer kan få hjælp til emnet. fx. denne

 

www.webmatematik.dk/lektioner/ matematik-c/funktioner/hvad-er-en- funktion

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 matematik
Forfatter: 
Dato:  12-09-2018 13:52

Hej

 

prøv

 

https://www.matematikfessor.dk/

 

eller spørg en kammerat eller lærer

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du sovet
Forfatter: 
Dato:  18-09-2018 22:00

Da I lærte om grafer?

Du skal bestemme definitionsmængen (y- værdierne først), så bestemmer du værdimængden (x- værdierne).

 

Med grafer f(x)= a + b- er b altid grafens hældning, så det er nemt at tegne.

 

Du må have sovet i timen- eller timerne.

 

Jeg elskede grafer for, dem kan man jo tegne og se! :-)


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 
 kom igen
Forfatter: 
Dato:  23-10-2018 12:23

ja nu er det forsent, håber dog du nåede det. I og med du får en afleverig for må du have fået undervisning i det. Daa du så ikke kan finde ud af at følge med er helt sikkert ikke vores problem, at du så skriver inde på heste nettet er også helt galt. Prøv studienet eller andre relevante matematik sider, der får du helst sikker et bedre svar end herinde.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Et øf fra den anden side af katetret.
Forfatter: 
Dato:  25-10-2018 20:21

Hej Mathilde.

 

Det hjælper ikke en dyt at få andre til at rene dine opgaver for dig. Tværtigmod så kommer du til at stå grusomt med fletningerne i postkassen her til sommer når der er eksamen!

Jeg syntes du skal tage fat i din lærer efter en time og forklare at du er kommet bagud og ikke forstår hvordan du løser de her opgaver (du mangler muligvis også noget forudgående for at kunne forstå dem) og at du gerne vil have hjælp til at lære det.
Hvis det generelt hænger lidt på med matematikken så anskaf dig en læsemakker. Gerne en der er på ca. samme niveau som dig selv eller lidt bedre. I kan hjælpe hinanden ved at læse matematikken sammen og lave afleveringer sammen en eller to gange om ugen.Øv jer i at "undervise" hinaden og fremlægge det i skal lære.

Det giver enormt meget.

Hilsen fra læreren :-)


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider