Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor hurtigt mister vi vores styrke?
Forfatter: 
Dato:  26-07-2018 12:22

Faldt lige over nogle (for mig) lidt skræmmende artikler fra Officefit omkring aktivitetsniveau. Vidste i godt at man bare på to uger, hvor man er inaktiv mister 33% af sin styrke og 10% af sin kondition? Samtidig er størstedelen (inklusiv mig selv) stillesiddende det meste af dagen.

 

Det er virkelig også begyndt at gå op for mig at det er vigtigt at opnå det anbefalede aktivitetsniveau på 10.000 skridt om dagen og samtidig hvor svært og hårdt det egentlig kan være især hvis man har haft nogle inaktive dage. Har kigget lidt tilbage på mit aktivitetsniveau da min mobil tracker det og nogle dage går jeg jo ikke engang halvdelen...

 

Synes virkelig der er noget stof til eftertanke her officefit.dk/viden-om-sundhed/

 

Nogle gode råd til hvordan man opnår det anbefalede aktivitetsniveau og holder motivationen? Hvordan opnår i selv det anbefalede aktivitetsniveau?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 10.000 skridt
Forfatter: 
Dato:  26-07-2018 20:02

For mig er det ikke det helt store problem at nå de 10.000 skridt. Jeg købtte et ur med aktivitetshalløj, fordi jeg syntes det kunne være sjovt at måle - og fandt ud af, at jeg er meget mere aktiv end jeg troede

 

Jeg arbejder også på kontor, men jeg bevæger mig alligevel en del rundt, så jeg har rundet ca. 4.000 før jeg kommer hjem - iberegnet morgenaktiviteten i stalden.

Når aftensmaden er sat til livs, så er jeg som regel oppe på en 11-12.000 stykker - og hvis ikke, så er det jo bare at gå en aftentur.

Der er gået lidt sport i det, så jeg tænker at det nok vil være med til at sikre aktivitetsniveauet, når vi kommer til vinter.

 

Mht. muskulaturen, så kan jeg godt mærke det, hvis jeg springer en uge over. Jeg er blevet 50 i sommer, og mine muskler sidder ikke så godt fast som de gjorde engang (det gør fedtet til gengæld ), og desuden har jeg lidt mén fra sygdom, så jeg skal hænge i for at bevare min styrke og balance. Normalt træner jeg 3 gange ugentligt, men i år har jeg tilladt mig selv at holde et par ugers (aktiv) ferie fra træningen, og jeg nærer ingen illusioner om opstarten på mandag

 

Nå, men for at holde motivationen, så tror jeg at det handler om rutiner/vaner og aktive valg. Det bliver hurtigt en vane at parkere så tæt på indgsngen som muligt - men det bliver ligeså hurtigt en vane at vælge noget andet. Jeg vælger bevidst at holde så langt væk som muligt, både på jobbet, ved butikken og andre steder, og det er ikke spor svært. Ligeledes har jeg gjort en dyd ud af, at jeg kun ringer/skriver til kolleger, hvis jeg virkelig SKAL. Ellers bevæger jeg mig hen på deres kontor og snakker face to face. Hvis der skal hentes kopipapir eller mapper på lageret eller bæres brugt service ned i kantinen, så gør jeg det (i stedet for at vente på at kollegerne gør det). Den tid, der går med at jeg bevæger mig rundt, er godt givet ud i den anden ende, for det giver luft til hovedet, og man får øjnene væk fra skærmen lidt - og så er man faktisk mere effektiv, når man sætter sig igen. Og så sidder jeg i øvrigt ikke ret meget - jeg står op det meste af tiden. Det giver mere bevægelse i kroppen, også ved skrivebordet. Mange bække små...

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider