Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nyhed! Dødsfald
Forfatter: 
Dato:  26-05-2018 10:15

 

Hvorfor kan man ikke vælge Nyhed som emne?

 

 

Den legendariske danske berider Børge Rasmussen er død.

 

ridehesten.com/nyheder/berider- borge-rasmussen-er-gaet-bort/48082

 

Han har rørt mange i en menneskealder.

 

Ære være hans minde.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende mand
Forfatter: 
Dato:  26-05-2018 10:37

Jeg mødte ham for en del år siden, da vi boede på samme hotel i Verden i forbindelse med en Hannoveranerhingstekåring. Vi var 15-20 danskere der boede på samme hotel og vi spiste sammen hver aften. Børge var en spændende og sjov mand at høre på og en fantastisk dygtig berider.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Æret være hans minde
Forfatter: 
Dato:  26-05-2018 16:11

Æret være hans minde.

 

Jeg startede mit hesteliv i Kolding Rideklub i starten af 80'erne. Det var en god "hesteopdragelse" under Børge Rasmussen og daværende beriderelever, fx Søren Valentin og Tine Gundersen.

 

Vi ponyunger synes nu, at Børge Rasmussen var ret skræmmende og gruede for den dag vi måtte sige farvel til ponyafdelingen, for at ride på de store heste og "risikere" at få undervisning af Børge Rasmussen.

Ligesom man kunne risikere at ride holdundervisning sammen med Ernst Jessen og andre erfarne ryttere. Ikke at det var dårligt, men hvilke "store" ryttere ville i dag ride holdundervisning med 15 andre, herunder os fra elevskolen?

 

Det er først senere i livet, at jeg har forstået at sætte pris på hans hold-mund-og-rid tilgang til undervisningen.

 

Fortjent, at han fik godt langt otium.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 RIP Børge
Forfatter: 
Dato:  30-05-2018 00:25

søde kloge Børge, RIP.

ære være hans minde.

jeg har mødt ham et par gange, første gang på en bus tur med DV til Wihelmsborgs, turen inkludererede en rundvisning på Søholdt, hos Hasse H, og her fremviste Børge som rytter, en smuk ung varmblods hoppe, der var solgt til rekord høj pris, nu kan jeg ikke lige huske hvad den hed, men Anne Grethe Tjørnblad fik den vist og ride på efterfølgende. Det var meget imponeredne hvad den, allerede den gang lidt aldrende herre, kunne vise af smuk ridning, på den ellers ret sprælske unge hoppe.

Jeg mødte Børge igen, en del år efter, hvor jeg var så hedig at have min hest i ridning på Søholdt, med efterfølgende kursus for mig og hesten på søholdt. Dette var kun kommet i stand for en "lille amatør rytter mig" fordi jeg havde været på søholdt og ride på nogen af Hasses heste, i forbindelse med en TV udsendelse jeg var med i. Og Hasse var der så sød, at tilbyde mig at komme med min egen hest, på en senere tidspunkt

Men Om dette møde, face to face med Børge, i tilskuer logen i ridehuse på søholdt, er der en lidt sjov anekdote jeg kan fortælle.

Jeg bliver vist op i logen, af en stald medarbejder, for at se på, at min hest bliver redet af en engelsk beridder, der arbejdede på søholdt. Børge præcentere sig for mig, og jeg står lidt "starstruk" over for dansk dressurs grand old man. Han siger" jeg tænkte at du kunne trænge til en kop kaffe" han rækker mig smilende, et stort varmt krus kaffe, han allerede har hældt op. jeg tager helt pr.refleks i mod koppen, men jeg tænker gisp!!! jeg drikker jo overhovdet ikke kaffe, men jeg er vist så benovet over, at stå der i det smukke ridehus, sammen med selveste Børge Rasmussen, at jeg ikke tør sige nejtak. så jeg drikker, uden at blinke, mit livs første, eneste og sidste kop kaffe, det smager rædsomt, men jeg nyder aligevel hvert minut, mens Børge fortæller mig små heste historier, og kommentere rosende på min lille sorte hoppe, der traver rundt med engelske Michael i sadlen, de bedste hun har lært, hvilket ikke var ret meget på det tidspunkt.

Det var en skøn oplevelse, jeg aldrig glemmer


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider