Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Man og manglende man
Forfatter: 
Dato:  21-05-2018 20:00

På facebook er flere meget utilfredse med en kommentar jeg har lavet, så jeg vil høre om jeg virkelig har skrevet noget forkert.

En heste-ejer er blevet nød til at klippe manen helt af sin hest (En barokpinto, så en stor man)
Hun søger råd til, hvad hun kan give hesten, så manen hurtigt bleve re-groet.

Jeg kommentere at jeg synes det er synd for hesten. Og det er det, folk er utilfredse med.
Men tager jeg helt fejl: Er manen ikke også med til, at hjælpe hesten mod insekter??
Jeg skriver ikke, at ejeren har gjort noget forkert.


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2018 21:36

Tja.. Det er vel ikke anderledes end os der holder manen kort hele tiden eller ponyer, der har stritman.

 

Helt ærligt, så ser jeg ikke at heste med kort man er mere eller mindre irritereret af insekter end heste med lang man.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Man.....
Forfatter: 
Dato:  21-05-2018 21:38
Hvis hun var nødt til det, så var der formentlig en god grund til Det, hvorfor hun nu søger råd til at speede groprocessen lidt i vejret. Jeg tænker derfor umiddelbart at din kommentar er lidt overflødig, og måske prikker til en hesteejere dårlige samvittighed. Det har muligvis været til hestens bedste, så din kommentar kunne h*n måske godt have undværet.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Man....
Forfatter: 
Dato:  22-05-2018 20:56

Jeg har lidt svært ved at få øje på, hvad det er der er synd - eller er det også synd for stort set alle fjordheste, som render rundt med stritman og de mange mange rideheste, der jo typisk har kort man?

 

Jeg vil påstå, at det er temmeligt begrænsset, hvad manen gør ift. insekter. I hvert fald kan jeg ikke se, at min gamle pensionisthest med lang man på nogen måde er mindre generet af insekter end de to med kort man... Hvis jeg skal sige noget om manen, må det være, at den holder på varmen i disse dage, så hvis ikke det var fordi han virkeligt HADER at få rykket man, så var en da røget for længe siden.


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider