Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad har gjort dig glad i dag?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 20:43

Kender I det, når tingene bare virker, og man render rundt helt glad i låget resten af dagen? Sådan en dag har jeg haft i dag.

Jeg købte i efteråret en lille fuldblodshoppe på galopbanen i Odense. Henover vinter har hun bare gået og hygget, blevet trukket lidt ture o.l. men har ellers holdt fri.

I dag har vi så været afsted til undervisning i lange liner. Det er første gang hun snuser til noget som helst, der har bare lidt med dressur at gøre, og hun var bare en stjerne. Hun fandt lynhurtigt ud af at blive på volten, hun søgte frem og ned, hun fandt hurtigt ud af at runde sig til begge sider, "følge hånden" og var i det hele tage bare så pleasende og samarbejdsvillig. Man kunne faktisk godt se, at det lignede noget dressur Hvis ikke jeg var sikker på, jeg havde gjort et godt køb før, så er jeg det i hvert fald nu og er blevet helt vild efter at komme mere i gang med hende

- fantastisk hest

 

Hvad har i lavet med hestene i dag, som har gjort jer i godt humør?


 

Mvh Michelle

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Glad, glad, glad
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 21:00

Jeg går rundt og prøver at fastholde den lykkefølelse, jeg fik da jeg var ude at ride.

 

Ponyen fik for fire uger siden kværke, og lige da hun var ved at være frisk og jeg havde skridtet hende et par gange, blev hun syg igen. Jeg var fuldstændig sikker på hun var akut forfangen og var virkelig dårligt gående, så jeg blev fuldstændig slået ud.

 

På mirakeløs vis var hun rengående igen i starten af ugen, og idag vovede jeg at kravle på ryggen af hende. Og der var slet ikke noget, så der sad jeg med det største smil på ansigtet.

 


Mvh

Mette

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 glad i låget
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 21:13

Det kender jeg godt det med syge heste - og den fede følelse af at kunne komme i gang igen


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt at læse...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 21:56

Dejligt, du har haft en god dag med hypsen. Det er de dage, som gør de sure lidt nemmere at klare ik?

 

Jeg selv har været til dressurkursus med min den ene.

Det var super hyggeligt at se nogen andre og prøve noget nyt.

 

Men må indrømme, jeg virkelig kan se, hvor god undervisning jeg har til daglig. Ikke at det ikke var godt i dag, men vil ikke bytte:-)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glad i låget...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 23:22

Ja noget kan man jo altid lære fra et kursus - som minimum hvad man ikke skal gøre

Og så er det jo altid dejligt at få bekræftet, at det man gør hjemme faktisk ikke er så tosset endda.


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Månehest
Forfatter: 
Dato:  04-03-2018 10:44

Det, der har gjort mig mest glad ved mine to heste de sidste par dage, var at stå fredag aften midt ude på marken med tindrende frost under fuldmånen og håndfodre dem med gulerødder og så bagefter bare nyde stilheden, roen og nærheden i vores lille treenighed

 


Nu med skovtursquarter

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kirstine
Forfatter: 
Dato:  04-03-2018 19:47

En kold fornøjelse disse dage, brr


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glæden...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2018 10:15

...ved hestene pt. (på trods af løs pels overalt ) er at de for en gangs skyld gider bruge deres stald

 

Når vejret er ok (og ok i hesteverdenen er tilsyneladende også regn i lårfede stråler, stormvejr og slud ), så står de jo hellere ude midt på marken - men når der sner - SÅ går de ind, sover inde, spiser inde og hygger inde (dog oftest i den samme boks, så så meget for at heste skal have såååå meget plads for at trives he he...)

 

Ellers går jeg bare og glæder mig over at se rødes mave vokse og at begge heste trives og er sunde og raske

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-03-2018 17:37

Opkald fra mine piger, sms fra veninde og den buket blomster, der står på mit bord.


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 En pakke
Forfatter: 
Dato:  05-03-2018 22:53

Men at få pakker tilsendt via nettet er altid en slags juleaften!

Denne er dog en ret dyr ulden plaid, som min søde nabo skal have, som tak for kørsel med min kat og mig til dr. dyr. (Hun vil ikke have penge til brændstof! Og hun "elsker at køre bil").

 

Jeg skal nemlig over og høre, om hun kan køre i næste uge...


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 
 glad idag
Forfatter: 
Dato:  07-03-2018 22:11

for hyppen var klart bedre gående på sit stakkels forben som de sidste par dage har været temmelig plaget af en AV hovbyld.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2018 08:28

Vi fik for 1½ dag siden min kærestes kat hjem i lejligheden, og selvom det er træls at blive vækket midt om natten, kan man alligevel ikke lade være med at grine, når den stiller sig oven på én af os og begynder at massere ;D


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Op og ned.
Forfatter: 
Dato:  10-03-2018 10:22

Det er helt normalt at det går op og ned, men må indrømme der er mest modgang og jeg ikke er den gladste person for tiden. Kæmper og kæmper men kommer igen vejne.

Dog har jeg fået et 12 tal på F nivue i Dansk på VUC som gjorde mig meget glad. Vi skulle skrive en kommentar til en artikkel.

 

Ellers er det mine drenge og hunde der gør mig glade. Har pt ikke hest, men kysser på et par muler en gang imellem, da der er en der har heste på gården vi bor på. Glæder til foråret hvor vi evt. kan komme ud og ride lidt.

Skal på studietur til London i april som jeg glæder mig meget til. Det var en fed tur sidst. Desværre kan en lockout sætte en stopper for det.

Har pt hvalpe som giver rigtig meget glæde og mange sjove grin.

Billede

 


Bolig søges til leje i Nordsjælland. Gribskov eller

 

evt. Helsingør kommune. Samt Nødebo.

 

Chihuahua hvalpe sælges.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 glad...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2018 18:48

Det er da lige til at blive glad af at læse, hvad andre bliver glade af

 

Jeg har i dag haft min første rigtige ridetur (sådan med sadel og i både skridt og trav og det hele) på Dampbarnet, som i dagens anledning opførte sig helt eksemplarisk - der er lang vej fra galophest til ridehest, men nu er vi i gang

 

Tillykke med 12-tallet Bella Donna, det er sgu da sejt

Og min ikke strejke/lock out er hurtigt overstået, så i kan komme afsted alligevel.

 

Trine - venter i føl? I så fald er du da nødt til at vise billeder af maven på et tidsspunkt og fortælle hvad det er for føl i venter

 


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Får pony hjem fra KVL
Forfatter: 
Dato:  14-03-2018 19:13

Jeg blev ringet op fra KVL at vores ponyhoppe, som har stået derinde siden sidste tirsdag, nu er klar til at komme hjem. Vi har været meget nervøse for at hun og hendes føl (hun har termin 26. april) ikke ville overleve, men nu er hun fit igen og føllet er stadig levende. Diagnosen var tarmbetændelse.

Billede


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider