Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jura på deltid?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2018 14:39

Hej de skønne mennesker.

 

Jeg mp ærligt bekænde, at jeg fortryder min kontoruddannelse rigtig meget. Udfordringen er slet ikke som jeg havde regnet med, og det samme er lønnen.

 

Mit største ønske har altid været at læse Jura, jeg har dog frygtet niveauet. Men jeg har lige opdaget at jeg kan tage uddannelsen på deltid, som fjenstudie på SDU (Bor lidt syd for Aalborg). Jeg ville spørge om der er nogen herinde der har erfaring eller har taget uddannelsen? hvad synes i om den? hvordan er sværhedsgraden? og hvordan er den med et fuldtidsjob OG børn ved siden af.?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  14-03-2018 17:19

Hej Soheir! :)

 

Jeg er igang med jurastudiet, godt nok på fuldtid. Jeg er på 6. semester i øjeblikket - så vi er pt. igang med at skrive bachelor :) Og til sommer/september starter jeg forhåbentligt på min kandidat

 

Det er en skøn uddannelse, men der ER meget at læse og forstå. Det kræver prioritering, men nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan studiet ser ud som deltid. Så der kan jeg ikke hjælpe :)

 

Jura har et højt niveau, da der er meget, du skal have overblik over, forstå, kunne argumentere for. Det er et vanvittigt spændende fag, men der er mange små undtagelser at huske på, både nedskrevne og ikke nedskrevne - men heldigvis kan man have et lille forspring, hvis man selv er stærk til at skabe overblik, forstå og finde sammenhæng i tingene :) Til eksamenerne er der rigtig meget stof at holde styr på, for du bliver spurgt ind til bittesmå detaljer, som du enten skal kunne finde svaret på(hvis skriftlig), huske svaret på eller kunne ræsonnere og analysere dig frem til. Er man god til at hanke sig selv i nakken og få læst, så skal man nok komme igennem :)

 

Har du andre spørgsmål, så skriv endeligt. Jeg kan ikke svare på, hvordan deltid er skruet sammen, men er der andet, du vil vide, så skriv da endeligt :) Jeg har ikke fortrudt mit studie et sekund :)


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har taget uddannelsen...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2018 21:01

På SDU. Nu er jeg jurist - kandidaten tog jeg så på fuld tid.

Min datter var 3 og jeg havde fuldtidsarbejde, da jeg startede.

Med hensyn til niveauet, så er det højt. Det er en universitetsuddannelse, og jeg kan bedst sammenligne med socialrådgiveruddannelsen, som jeg også har. Niveauet på jurastudiet var efter min oplevelse langt, langt, langt højere end på socialrådgiveruddannelsen, der er en professionsbachelor.

 

Læsemængden er stor. 100-200 sider pr. uge. Jeg læste hver aften fra 20-23, havde undervisning lørdag fra 9-16 og læste hver 2. søndag hele dagen for at følge med - men jeg læste også alt, og det kan man jo selv sortere i. Dog ville jeg ikke havde undværet mine studiekammerater. Det er guld værd med andre i samme båd med børn og arbejde, og jeg brugte studiekammerater til sparring om læsestoffet, men også til det mentale, når tingene var hårde.

 

Den vigtigste egenskab er dog efter min opfattelse, at du kan lide at læse og har en god portion stædighed til at komme igennem. Det er røv-til-stol metoden, der får dig gennem jurastudiet :)

 

Jeg er simpelthed så glad for at jeg sprang ud idet, men det VAR 5 hårde år, og man lider afsavn til familien undervejs, det gør man altså. Man kommer i situationer hvor man er presset for at nå det hele, særligt op til eksamener. Men prøv det af et semester - tilmeld dig 1. semester her til efteråret og prøv! Det kan være, at du bliver lige så hooked som jeg, for hårdt var det, men det er det fedeste studiet. Og bare spørg løs, hvis der er mere du vil vide!

 

Kh Anne

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider