Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skal min samshield tjekkes?
Forfatter: 
Dato:  02-12-2017 12:22

Hejsa

jeg røg af en pony igår og hamrede hovedet i jorden. I det jeg landede hørte jeg et knæk fra hjelmen af?

 

(hjelmen er en Samshield)

 

Min hjelm knirkede efterfølgende når jeg trykkede på den?

 

er det normalt at de knirker lidt, eller skal jeg have den tjekket?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Få den tjekket
Forfatter: 
Dato:  02-12-2017 14:48

Jeg ville helt sikkert få den tjekket, better safe than sorry du ved.

 

Men der er noget med at forhandleren skal sende Samshield til fabrikken for at blive tjekket, hvis der kan være problemer, så afsted med den.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor tjekke?
Forfatter: 
Dato:  02-12-2017 15:15
Nu er jeg blondine, så jeg må godt spørge dumt...

Hvorfor tjekke?
Får du da en ny hjelm hvis den har gjort sit job?

Du slog hovedet, den skal virke ved at absorbere slagets energi ved at fyldet flækker - så slagets energi ikke når dit værdifulde hoved.
Forvent den er flækket, har gjort det den skulle og kys den for tro tjeneste, før du smider den ud.

Jeg klipper hagerem af mine udslidte hjelme, hvis der er folk der kan se mit skrald - så den ikke bliver klunset.
9
0
Svar på denne tråd
 
 Hjelm knirker
Forfatter: 
Dato:  02-12-2017 21:16

Du kan vist være temmelig sikker på, at du lige så godt bare kan købe en ny hjelm. Generelt så er en knirkende hjelm en flækket hjelm.

 

Den gang min GPA hjelm knirkede efter et styrt, gjorde det også lidt ondt bare at smide den ud og købe en ny. Men jeg havde trods alt banket den så grundigt i jorden at den begyndte at knirke og jeg havde hjernerystelse.

3
0
Svar på denne tråd
 
 tjek...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2017 22:10

Uden at være 100% sikker men så mener jeg du for 500 kr kan få den sendt til Samshield, så laver de den.. En af fordelene ved Samshield, man kan for et lille beløb være sikker på den er tip top istedet for at må smide en dyr hjelm ud..

 

Igen så er jeg ikke 100% men ta en snak med forhandleren, de ved det med garanti :) -men er din hjelm af gammel godkendelse så gør som skrevet ovenover, klip stropperne af og smid den ud. Det er ikke værd at smide 500 efter en hjelm der ikke må bruges fra januar..


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Stinne, det er min
Forfatter: 
Dato:  03-12-2017 10:34

 

opfattelse at godkendte hjelme (CE) der allerede er producerede, også må bruges efter januar. Er det ikke rigtigt?

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider