Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vågen hest!
Forfatter: 
Dato:  23-10-2017 17:14

Heeej alle!

Det her er mit første indlæg her på hestenettet, jeg håber i har lyst til at hjælpe mig, eller bare komme med nogle bud til 'problemet'.

 

Jeg er haft min traver Only i 6,5 år, så det betyder jeg kun var 9 år da jeg fik en 5 årig, meget vågen travhest. Hun har ikke løbet løb efter hun kom til mig, fordi hun ikke fungerede som løbshest længere. Selvom hun har været en kæmpe mundfuld for mig fra start af, har hun altid været min øjesten. Super omgængelig og rolig i stalden, og nem at trække på fold. Hun er det blideste væsen, og vi kan alt sammen. Nææææsten.....Hun er helt oppe at køre hvis vi går ned mod skoven, og virker utrolig 'jeg vender om i en fart om lidt'. Jeg har prøvet stort set alt synes jeg.. det er ikke fordi hun virker direkte bange for det,nærmere bare lidt nervøs, eller fordi hun ikke VIL hjemme fra, og væk fra hendes foldmakker. Hun er meget nervøst anlagt, og det har hun altid været. Men vi stoler på hinanden, vores 'bånd' har været uadskilleligt længe. Kan kravle under maven på hende, hun vil nogengange sove i mine arme, putte i mit halstørklæde, og vi kan løbe sammen uden snor på marken og lege og hun ELSKER det! vi har det helt fantastisk godt sammen. Men når vi skal på tur væk fra gården, så bliver hun MEGET vågen. Hun ser spøgelser, monstre, rumvæsner osv, når hun er hjemme fra, hun vil egentlig hellere bare være derhjemme. Det bliver heller ikke en hyggelig tur for mig, når hesten på 600 kilo vakler rundt på ét ben og hun pludselig bare er løbet til sverige pga en stor sten, eller en grim blomst. Vi har tit trænet med farlige genstande (plasticposer, paraply, madras, paller, osv) og der var hun meget cool med det hele til sidst. So i dont get it.. hendes fold er også halv skov, så hun er jo vandt til omgivelserne. Hende og hendes foldmakker, er også stukket af den vej ned et par gange, der var der intet problem.. hmmm hesteprutter

Er der nogen af jer der har et godt råd i lommen, så damen er tryg ved at gå med mig derned? :) what 2 do

 

I kan lige se et billede af Only her :D

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vågen hest
Forfatter: 
Dato:  23-10-2017 17:29

Jeg vil klart sige, at i skal have en makker med i skoven et par gange, som kan vise vejen, så hun kan læne sig op ad den anden hest, hvis hun bliver ræd. Derefter ville jeg trække en tur i skoven med hende til fods. Brug god til på at hun kan snuse til diverse farlige træer i sten, måske græsse lidt dernede, og i det hele taget få hende til at forbinde skoven med en god oplevelse.

 

Måske er hun bare super fræk, og skal have at vide hvem der bestemmer vejen i rider, når hun nu ikke har noget imod skoven på folden? :-)

Om ikke andet ser hun skøn ud, jeg håber det lykkes!


1
0
Svar på denne tråd
 
 Only Epice
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 12:22

Det kan godt være vi skulle prøve med en ekstra hest. Selvom min anden er en ældre dame på 26 år, bliver hun lige så hurtigt skræmt som Only hun gør, så de ligger begge lidt op til en 'vild tur'. Måske jeg kunne spørger en helt anden, om de vil komme på besøg med deres mere rolige hest, og kan føre an. Tak fordi du svarede! :)

 

Og mange tak, hun er meget skøn!! :)

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider