Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bil der ikke kan trække hestetrailer
Forfatter: 
Dato:  03-07-2017 18:38

Jeg skal snart begynde på nyt job, og skal i den forbindelse have købt bil. Jeg håber ligeledes på at få hest engang i løbet af det næste års tid. Oprindeligt havde jeg tænkt, at jeg skulle have en bil der kunne trække en hestetrailer, men sådan en bliver desværre lidt halvdyr. Jeg vil derfor høre, hvad jeres erfaring er med at have hest, men ingen bil der er stærk nok til at transportere den? Er det et problem i hverdagen? Jeg drømmer om at ride mange stævner, og da bliver det nok besværligt, hvis man altid skal køre med andre, men det finder man forhåbentlig ud af. Men derudover, er det så problematisk?


Maiken

Kun døde fisk følger strømmen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Problematisk...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2017 20:53

...er det vel altid i et eller andet omfang - men tænk bare små 20 år tilbage - der var trailere dælme ikke allemandseje - og man klarede sig jo alligevel - også som stævnerytter

 

Men - der er også den mulighed at du køber en en-hestes trailer som en mindre bil må trække. Jeg har en gammel variant, som er vejet ned til 1300 kg - for så må f.eks. en Hyundai I30 trække den, og den er til at købe for penge samtidig med at den kører langt på literen. Der findes flere forskellige mindre biler der nemt kan og må trække 12-1400 kg. og det passer fint med en en-hestestrailer.

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 nok til at trækken een
Forfatter: 
Dato:  03-07-2017 23:29

jeg ville så nok også kigge efter en bil der kunne trække en enkelt hyp - og så ud og finde en trailer til under 700kg - så kan du købe en dyt der må trække 1400kg - så er der lige plads til en hyp på krogen


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2017 00:57

Jeg ku ikke leve uden.

Men jeg ka godt li, at ride ture, men der hvor min hest står, rider man ikke ture.

Så jeg må køre ud.

Jeg fik egen trailer, før jeg fik bil til det, det begrænsede noget.

Og når du ønsker, at ride mange stævner, ville du ikke ku klare dig uden.

Medmindre du har en go aftale med en du ka låne.

Men som andre skriver, ka du gå få en hæderlig bil der ka trække 1500 uden den er voldsomt dyr.

 

Jeg har 2 biler til rådighed, en Land Cruiser til træk og en Space Star til længere ture.

 


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bil der kan...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2017 08:15

Vi kører stort set trailer hver uge og ville som vores hestehold er sat sammen på nuværennde tidspunkt ikke kunne undvære at have egen trailer og bil som kan trække den.

 

Vi har en halvandens-hestetrailer med en egenvægt på 600kg.

 

Vores første bil var en Renault clio, som vi fik omvejet, og så kunne der køres lovligt med en lille hest.

Jeg mener der er noget om at de nye modeller ikke kan klare helt så meget på krogen.

Den kørte langt på litteren til hverdag , men noget kortere på litteren med trailer (forventeligt)

Bilen klarede det udemærkelt ift den størrelse, men der er ingen tvivl om at den blev hurtigere slidt.

 

Nu kører vi med en Nisan Juke på papegøjeplader som kan have lidt mere på krogen end den gamle. Den klare jobbet rigtig fint og vi er glade for de. og så kører den langt på litteren, selv med trailer. Vi har ikke haft den så længe så kan ikke udtale mig ift slid på bilen.

 

Så man kan godt få nogle forholdsvis økonomiske biler som kan trække en let trailer med en enkelt hest. Så vil du gerne være aktiv på stævnebanerne ville jeg satse på at få fat i en bil der kan trække en trailer.

Det er dog ikke så let at finde de lette trailere hvis man skal leje, så det kræver måske også en yderligere investering.


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bil....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2017 21:35

Jeg har en Hyundai i30 diesel fra 2012 og den gør det så fint som alm. "kør til arbejde bil" og til at trække i weekenderne til stævner. Den trækker en alm fx Böckman duo og en stor ridehest.

Er meget glad for den. Den må trække 1400kg, de nyere modeller må trække 1500kg.

Desuden kan du købe en brugt og stadig have garanti på, da fabrikken giver 5 år uden km max. Min kører omkring 20-22 km/l i snit.

0
0
Svar på denne tråd
 
 I mine...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2017 18:32

...første mange år som hesteejer havde jeg hverken bil, trailer eller kørekort. Min første bil måtte ikke trække noget af betydning, men nr. 2 måtte tage 1.200 kg på krogen, hvilket rakte til en lettere trailer og min lille fjordhest.

 

...og nøj, det var en fantastisk frihed at få, særlig da jeg gik sammen med min søster og købte en hestetrailer.

 

Min bil var dengang en Skoda Fabia 1.4 TDI, som resten af tiden blev brugt som pendlerbil. Min mand er uddannet mekaniker - og støddæmpere og fjedre bag blev hurtigere slidt i bilen, men ellers klarede den det forbløffende fint.

 

Min nuværende bil er også købt som pendlerbil og hestetrækker. Det er en Golf 6, 2.0 TDI. Den går over 20 km/l diesel i snit - og over 10 km/l med trailer. Den må trække 1.700 kg - så jeg har plads til to små heste.

 

Hvis du har lidt rum i budgettet er det altså muligt at kombinere en fornuftig brændstoføkonomi med trækkraft til en trailer også.

 

Min mands Passat kan fx vejes op til 2.000 kg (er pt. på 1.800 kg) - og den ligger stadig med ca. 20 km/l i gennemsnit (dog uden trailer).

 

I dag har vi heste hjemme, og så er det bare alt afgørende at have trailer, hvis man vil ud med krikkerne. ;)


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider