Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvilken hest/pony??
Forfatter: 
Dato:  20-07-2017 20:50

Hej . Jeg håber at vi i løbet af 2018 skal ud og finde en dejlig pony til min datter. Det bliver familiens første pony. Hun vil være 11 år og have redet ca. 1 1/2 år til den tid. Hun er ret lærenem og har en naturlig tilgang til ridning. Selvom der er længe til, er jeg begyndt at kigge lidt, bare for nysgerighedens skyld. Men jeg er meget i tvivl om hvilken størrelse pony der vil være bedst til hende. Hun er pt. en høj 10 årig, måler 145 cm. Jeg vil gerne have at hun kan have glæde af ponyen i mange år og hverken jeg eller hendes far er særlig høje, men jeg forventer at hun ender omkring 1.70 når hun er færdigudvokset. Jeg har kigget efter kat. 1 ponyer, men kan en kat. 2 pony også være et godt bud?? Hun skal heller ikke ende med en for stor hest som hun ikke selv kan magte.

 

Alle jeres gode råd vil jeg sætte stor pris på!

Mvh Betina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kuk kuk
Forfatter: 
Dato:  21-07-2017 11:35

Hej Betina :)

 

Dejligt, at alt bliver tænkt igennem.

Jeg forstår udemærket godt, at du gerne vil finde en pony, som din datter/I kan have glæde af i mange år.

 

Jeg købte selv (min første) hest for snart 3 år siden. Han er en basse på 1.68 cm. Egentlig ville jeg gerne have fundet en mindre hest, da jeg selv kun er 1.58 cm. Men jeg faldt for ham - det skulle bare være ham. Jeg har er rigtig glad for ham, men han er også for stor til mig, samtidig har han sat rigtig mange gode store muller. Jeg har ikke lange nok ben til at komme ned og omkring ham, hvilket gør det rigtig svært for mig at ride ham.

 

Det jeg vil frem til, at jeg nok ville købe en 2'er pony, som hunkat få fuld glæde af ridningsmæssigt med det samme. Og når benen er vokset, så købe en etter pony. Måske har hun også brug for en bedre pony på det tidspunkt, mådke en pony som en mere spring eller dressurpræget alt efter hvad hun er til.

 

Pøj pøj med projektet :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 1'er pony
Forfatter: 
Dato:  21-07-2017 12:28

Jeg ville gå efter en 1'er pony - ganske enkelt fordi hun allerede nu er 145 - hun står garanteret lige ved spurtvækstens dør og at gå efter en 2'er som hun falder pladask for, for så kun at have den i 1½ år synes jeg er lidt synd - jeg har undervist en pige som selvom hun kun blev 170 ikke kunne ride sin 2'er, fordi hendes ben blev for lange, så der ganske enkelt ikke kunne findes en sadel som gav plads til hendes lange stænger og som var kort nok til ponyen Vægtmæssigt passede hun ellers rigtigt fint til ponyen...

 

Den anden grund til at gå efter en 1'er er at den kan opmåles til hest, så hvis hun bliver rigtigt glad for ponyen og gerne vil blive ved med at starte den (godt nok ikke så realistisk i spring) efter hun er blevet 16, så kan hun det. En 1'er appellere også til et bredere udvalg af købere hvis I ender med at skulle sælge igen en dag...

 

Så selvom en 2'er ville passe perfekt nu og de næste måske 2 år, så ville jeg ikke turde satse på at hendes ben blev ved med at være korte nok til den, og så selvom man kan få mere for pengene ved at købe en 2'er så er det frygteligt at skulle forklare en pige som knuselsker sin pony, at de ganske enkelt ikke passer sammen størrelsesmæssigt mere...

 

Held og lykke med jagten på den perfekte pony! :D


Sagde Johanna

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider