Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 ribs - hvad gør I?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2017 23:38

Så er der høstet lækre hvide ribs - meen kan der laves andet en rysteribs og kan de fryses?? - hvad plejer I at gøre????


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Røde ribs
Forfatter: 
Dato:  01-07-2017 13:41

Jeg har ikke erfaring med hvide ribs, kun røde. Og rysteribs mums . Min mor fryser dem bl.a til rysteribs, de bliver selvfølgelig mere udsplattede, men smager fint. Der kan laves saft, syltetøj, gele, (rød)grød. Tror min mor blander med hindbær eller solbær til grød og syltetøj. En hurtig søgning på dk-kogebogen.dk giver flere opskrifter på desserter/bagværk. Det er så med røde ribs, så udseendet bliver nok noget mere kedeligt, hvis der bruges hvide.


1
0
Svar på denne tråd
 
 Rysteribs
Forfatter: 
Dato:  02-07-2017 11:16
Nå det var ikke så mange bud hi hi.... jeg ender vidst på rysteribs det er altid et hit

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhm... ribs
Forfatter: 
Dato:  02-07-2017 16:27
Jeg r vild med ribs, men kender ikke de hvide. Er smagen som de røde?

Hvad med at lave ribssaft eller ribsgele?

Måtte lige lede og jeg fandt en 10 år gammel tråd om ribs, inkl. Link til pskrigt på en ribstærte, og billede af resultatet.

Som jeg hudker det, var den god!

https://www.heste-nettet.dk/forum/25/435281/434799/

£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for hint
Forfatter: 
Dato:  03-07-2017 16:33

Det var da ellers nogle lækre tærter du fik lavet den gang.

 

Hmm tror de hvide er lidt mildere end de røde - men egentlig er det bare fordi de er flotte og anderledes at jeg har hvide :)

 

Det jeg var på udkig efter er lige netop andres egne erfaringer med gode opskrifter - det er jo "ingen sag" at søge sig frem til opskrifterne - men at høre hvad andre har haft succes med ville jeg hellere :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 De hvide
Forfatter: 
Dato:  04-07-2017 10:11

Jeg kender heller ikke de hvide, men af de røde kan man lave ribsgelé, saftevand (Det er et hit herhjemme) marmelade/syltetøj.

De kan bruges i smoothie og juicer. Og de kan fryses så man også har sundhed i løbet af vinteren. Jeg vil tro du kan lave det samme med de hvide ribs, men jeg har ikke prøvet med hvide, jeg har kun røde ribs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ribs...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2017 18:01

Altså den bedste måde at spise ribs på er jo direkte fra busken....

Jeg har engang lavet muffins med ribs og lakrids, de var faktisk meget gode. Opskriften sagde godt nok rabarber og lakridspulver, men jeg havde kun ribs og lakridssirup, så...

 

Ellers ville jeg lave ribsgele -hvis jeg altså var sådan en der kunne sådan noget

 

Hvis du bestemmer dig for kage, så er jeg sikker på at vi godt kan test-smage i stalden (jeg tester også gerne alt andet med ribs, hvis det er...)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider