Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Efterskole
Forfatter: 
Dato:  30-06-2017 19:40

Hej,

jeg har for nyligt fundet ud af at jeg virkelig gerne vil på efterskole. Jeg syntes ikke jeg er klar mentalt iforhold til at jeg har rigtig mange personlig problemer som jeg gerne vil have løst inden jeg tager på gymnasiet. Skolen har aldrig været min første prioritet da jeg vidste årskarakter ikke havde så stor betydning - var nemlig meget klog og fik 12 i alle prøver, men når det så omhandlede at være aktiv i timerne og lave lektier var jeg ikke rigtig på. Ved derfor også at det ville blive rigtig svært lige pludselig at skulle vende sig til at være fokuseret hele tiden ovre i skolen, når jeg jo også har de her personlige problemer bl.a meget dårlig selvværd, som jeg ved nok ville påvirke mig i timerne.

Jeg føler mig også ofte ensom da jeg ikke har nogle søskende og min far er psykisk syg og min mor er igang med en universal uddannelse udover sit arbejde. Derfor føler jeg at efterskole ville være det perfekte sted for mig da der hele tiden ville være nogen omkring mig, og jeg muligvis kunne udvikle mig og for styr på nogle af de her personlige problemer.. Men da min mor syntes efterskoler er et spildår og ikke engang gider at høre mig ud angående efterskole ved jeg ikke hvad jeg skal gøre for at overtale hende..

 

ville derfor høre om der er nogle der har nogle ideer, eller nogle der vil fortælle om deres oplevelse på efterskole og hvad de har fået ud af et efterskole-ophold som jeg muligvis kan vise min mor.

 

Btw min far syntes det er ok hvis det er det jeg ønsker, men ikke til det punkt hvor han kan overtale min mor.

0
0
Svar på denne tråd
 
 go for it
Forfatter: 
Dato:  30-06-2017 23:00

Jeg er selv mor til en der har været på efterskole - og en mere der starter på efterskole efter sommerferien - 10. klasse.

 

Det er det bedste man kan gøre for sine børn synes jeg!! - De udvikler sig både fagligt og socialt og lærer en masse om sig selv og andre.

 

Så intet spildt - når du evt skal videre i gymnasiet er du modnet voldsomt og er meget mere klar på den opgave det er at gå i gymnasiet!


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja til efterskole!!
Forfatter: 
Dato:  05-07-2017 20:52

Hej! Jeg har selv været på efterskole i 10. klasse(Viby Efterskole i Nørre Aaby) og det år ville jeg aldrig i mit liv have været foruden. Det er sådan et betydningsfuldt år at det ikke er til at forstå. Jeg rykkede mig meget både fagligt og socialt. Nu skal jeg starte i 2.g efter sommerferien og jeg kan mærke at jeg tog det rigtige valg den gang! Nu har jeg gået et helt år i gymnasiet og det er meget anderledes fra det fællesskab og sammenhold man opbygger på et år på efterskole. Jeg ville helt klart råde dig til at prøve at overtale din mor. Og som du beskriver din situation, er jeg helt sikker på at året vil hjælpe på dine personlige problemer - uden tvivl! Du kunne jo evt. prøve at tage kontakt til en lærer på en efterskole og forklare dem din situation og derefter få dem til at argumentere for at du skal afsted - noget du kan vise din mor som argument :-) Jeg ved at klart størstedelen af de elever der vælger at tage på efterskole aldrig ville have været foruden og at de ser det som et af de bedste år i deres liv - hvis ikke det bedste!

 

håber det hjalp en smule

 

- Frida :-)

 

ps: skriv endelig hvis du har nogen spørgsmål

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider