Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ikke betale A-kasse?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2017 17:24

Jeg er så havnet i den situation, at jeg har fået en uventet regning fra en FTF-A, som jeg var gratis medlem af som studerende, men har lige fået afsluttet min uddannelse. Det vil sige ingen SU = ingen penge til mig.

 

Jeg fik endda af vide af en medarbejder, inden jeg tilmeldte mig, at de ville ringe op omkring slutningen af min uddannelse for at udspørge mig om jeg stadig ville være medlem. Ingen forsøg kontakt på overhovedet. Og så påstår de, at opringingen ikke er en del af deres procedure.

 

Da jeg fik regningen, afmeldte jeg mig straks og spurgte, om jeg kunne få regningen tilbagetrukket. Nej, det kan jeg ikke fordi jeg bliver først afmeldt næste måned (30. juli), og jeg skal betale for perioden jeg stadig er medlem. Sikke en omgang @!#$. :)

 

Jeg spurgte hvad der ville ske, hvis jeg ikke gjorde, og de sagde, at de ville sende mig rykkere og ellers blev jeg slettet som medlem. Og har læst fra andre A-kasser, at det samme ville ske, men FTF-A-medarbejderen var meget obskur i samtalen.. måske for at virke truende og få mig til at betale.

 

Derefter spurgte jeg, hvad jeg kunne få ud af den ene måned jeg betaler for.. svaret er intet. Såå.. jeg betaler for sjovt eller hvad? NEJ TAK!

 

Nogen der ved/har erfaringer med konsekvenserne hvis ikke jeg betaler?

 

Nogen der ved, om jeg kan blive indmeldt til inkasso og komme til fogedretten?

 

Vi snakker om et beløb på 400-500 kr.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2017 22:15

Det er DIT ansvar at melde dig ud af din A-kasse, hvis du ikke ønsker at være medlem. Betal og se glad ud!

 

Det er forresten smart at være medlem af en A-kasse.

Det er dem, der skal udbetale dagpenge til dig, hvis du skulle gå hen og blive arbejdsløs. Du er ikke berettiget til kontanthjælp, så hvis ikke du får et arbejde, står du uden indtægt


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-06-2017 22:31

BETAL FOR GUDS SKYLD!

 

Du burde stå til at få en form for dagpenge - ikke den fulde sats, men dog noget. Betaler du ikke og melder dig ud, ja, så er det kontanthjælp, hvis du selvfølgelig er berettigtet til det.

 

At de ikke ringer dig op, tja, dårlig service, men det er altså dit eget problem at holde styr på disse ting.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2017 22:44

Nu fremgår det ikke af dit indslag - men jeg tænker umiddelbart, du har været/er medlem af flere forskellige fagforeninger mens du har været i gang med uddannnelse.

Det ved jeg, flere benytter sig af - for det giver adgang til info, selvom man ikke påtænker, at betale for A-kassen (den der i bund og grund giver ret til dagpenge mv.)

 

HVIS ovenstående er korrekt og du har valgt den fagforening/A-kasse, der "hører til" den uddannelse du har taget - så ville jeg ikke betale de penge....

MEN hvis du ikke ellers er medlem og står til "indtægt 0 kr." ville jeg smile og se glad ud, når demitentssatsen rammer kontoen, hver den første, indtil arbejde er i hus

 

I øvrigt - TILLYKKE med overstået uddannelse - ønsker dig lykke og held på din vej :)


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Konsekvensen
Forfatter: 
Dato:  28-06-2017 23:26

har du overvejet konsekvensen af ikke at betale? Herunder karantæne, optjening af retten til dagpenge m.v.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-06-2017 00:57

Nu fik jeg lige ændret mit brugernavn.

 

Det skal siges, at jeg planlægger at studere videre på en højere uddannelse (3-4 år mere), men ellers tak for lykkeønskningen!

 

Jeg har meldt mig ud, men deres regler siger, at man meldes ud med 1 måneds varsel, så jeg er først ude i starten af august. (Og har ikke tilmeldt mig nogen andre A-kasser, så er "A-kasse-løs", og har det fint med det).


Så jeg skal betale for den ene måned jeg er medlem, og jeg fik at vide, at jeg ikke kan få nogen service for det. Derfor synes jeg ikke, at jeg skal betale.

 

Desuden har jeg ikke tænkt mig at vende tilbage til den A-kasse igen, så karantæne bekymrer mig ikke.

 

Vil bare vide om de kan indberettige mig til inkasso. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2017 07:09
Jeg er både blondine og lidt dum om morgenen, fordi jeg er B menneske.

Men hvis der er en måneds opsigelse, så skal du jo opsige dit medlemskab en måned i forvejen.
Hvis du for evigheder siden havde sendt dem en mail og bedst om at blive udmeldt ved studiestop, så forstår jeg du er gal nu.
.. Men hvis ikke, så er du altså medlem indtil du udmelder dig. De kan ikke gøre for, at du ikke kan bruge deres ydelser lige nu. De kan heller ikke gøre for, at du ikke har aftalt afmelding for længe siden.
Ligesom netto ikke kan gøre for, hvis jeg ikke får brugt mit rugbrød op..

Hvis du har en regning, der ikke betales, kommer der først rykkergebyr på hver rykker, og tredje rykker er med advarsel om inkasso og Ribers.
Hvis du kommer i Ribers, kan du ikke låne penge mere...

Se at betal, og se det som lærepenge.
1
0
Svar på denne tråd
 
 A-kasse stop?
Forfatter: 
Dato:  29-06-2017 11:47

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er - men da jeg var "ung" 18-19 år gjorde jeg præcist det samme som dig! Og det var det dummeste jeg kunne gøre.

Jeg arbejdede efter gymnasiet på shell - sagde op i en raseri situation efter 1 år og var jo IKKE medlem af en a-kasse.. Mig på kontanthjælp - det er simplthen det værste i HELE verden! Og jeg syntes personligt det er mega ydmygende!

Jeg havde på ingen måde råd til at betale alle mine udgifter og optog derved kviklån - OGSÅ mega dumt - havnede i RKI - IGEN mega dumt og det blev skruen uden ende! Jeg havde altid svoret aldrig at skulle sådanne ting men man bliver desperat!

Jeg har lært lektien og har idag fuldstændig styr på det og har haft det i mange år.

Så lyt til en der har været der hvor du (måske) vil havne .
BETAL for søren da! :)

God sommer!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 A-kasse
Forfatter: 
Dato:  29-06-2017 13:47

Hej

 

Hvis du er færdig med din uddannelse og har været medlem af en A-kasse, så er du vel berettiget til understøttelse???

 

At du planlægger at starte ny uddannelse til september har jo ikke noget med sagen at gøre.

 

Hvis du ikke har fået meldt dig ud i tide, så er det bare ris til egen mås Det er sikkert irriterende penge at skulle af med, men sådan er reglerne nu en gang strikket sammen.

 

Hvis du ikke har nogen indtægt må du gøre som os andre: Finde et job alternativt gå på kommunen og høre om de kan hjælpe dig

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-06-2017 18:31

Måske misforstår jeg dit indlæg, men har du bare gået og ventet på at de skulle ringe dig op?

Hvis du vidste du ikke gad være medlem, skulle du vist have været lidt pro-aktiv og selv meldt dig ud.. Du kan ikke regne med at de bruger tid på at ringe, det gjorde min A-kasse da heller ikke, da jeg blev færdig nu her :)

 

Der er en måneds opsigelse på mange ting, man kan heller ikke opsige et mobil abonnement omgående, de fleste skal betale for fortløbende måned.

 

Ærgerligt du ikke var opmærksom på det.

 

Udover det vil jeg kun anbefale en A-kasse, Jeg har været gratis studiemedlem i alle mine år, og har nu mulighed for at få dimitend dagpenge.

Du skriver du fortsætter på videre uddannelse, så der er jeg sikker på du fortsat må være gratis studiemedlem.

Uanset hvad ville jeg få betalt de penge og få det ud af verden. Det er ubehageligt at have sådan noget hængende over hovedet. Og når du starter op igen, kan du så vælge en a-kasse som passer til dit erhverv, være gratis studiemedlem hos dem, og så have en god a-kasse når du kommer ud.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider