Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nogen bruger min vaskemaskine
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 20:53

Hej!
Jeg bor i lejlighed og over en en periode på et par måneder har nogen brugt min vaskemaskine der står nede i vores fælles kælder. Jeg har to gang pænt lagt en seddel om at den tilhører mig og at de bedes undlade at bruge den, men i dag er jeg endnu engang kommet ned til en optaget vaskemaskine... Hvad gør jeg?

Findes der låse til vaskemaskiner eller kan man sætte en lås på ledningen der leder hen til vandet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 20:58

Jeg bor i rækkehus, og én af mine naboer har en tørretumbler, der står i vores fælles vaskeskur. Hun har den koblet til inde i sin egen lejlighed, både så strømmen bliver taget direkte fra hendes egen konto, og så hun selv kan tænde og slukke for den fra sin lejlighed.

 

Men i lejligheder er det måske ikke helt så nemt?


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ubehøvlet
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 23:39

 

Stop vasken, fjern tøjet og forlang et gebyr for at udlevere det.

Måske du skal spørge forhandleren om en lås til maskinen. :)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er måske ond
Forfatter: 
Dato:  15-06-2017 08:15

Jeg ville investere i en pakke tøjfarve, og hvis jeg kom ned og så at den var i gang med en andens vask, så ville jeg smide farven i skuffen, så tøjet blev ødelagt. Måske nok skrive en seddel med en advarsel om at det vil ske, så de kan undlade at bruge den. ? ? ? ?


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
2
Svar på denne tråd
 
 ond og ond
Forfatter: 
Dato:  15-06-2017 08:55

Charlotte om man er ond er vel så meget sagt..

 

men den med farven er en god ide... skriv en seddel at hvis vedkommende bruger vaskemaskinen igen uden din tilladelse (og skriv gerne dit nummer så de kan kontakte dig) så oplyt, at der uden varsel vil blive tilsat farvestof..

 

kan så håbe det ikke er en hævngærig person der giver tilbage af samme skuffe... men nøj jeg vil godt nok blive irriteret hvis det var min maskine.. men måske tror vedkommende at maskinen er en fælles.. så en stor FED seddel påsat med GAFFATAPE ved lågen bør vel ikke være umulig at overse...


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville nok...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2017 09:47

... hælde farve i, uden at varsle det.

 

Varsler du det er det jo tydeligt at det er overlagt - er det uvarslet, kan det jo være fordu du havde hældt farven i og lige skulle op og hente det der skulle farves.



£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

4
1
Svar på denne tråd
 
 Rigtigt Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  15-06-2017 12:32

Det har du så ret i Lisbeth, det er bedst at det ligner et uheld.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2017 20:15

DENY, DENY, DENY! ;D ;D ;D


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-06-2017 16:00

Snakker alle i din opgang dansk?

Jeg tænker en maskine i en fælles kælder meget nemt kan opfattes som fælles-eje.

Og hvis sedlen ikke virker, er de måske ikke så gode til dansk?

 

Men hvis du reelt mistænker de bare tænker "går den så går den", så ville jeg også forsøge med en hængelås - og hvis du skal være lidt skarp, så hæng en seddel op med at maskinen kan låses op af dig, for et gebyr på 500 kr pr. vask ;)

Så kan det være de synes møntvaskeriet er et bedre alternativ..


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-06-2017 19:44

Jeg vil ikke anbefale at gå igang med at ødelægge andres tøj. Det er hærværk, også selvom du har advaret om det med en seddel. Det er ikke okay. Så hellere tage tøjet ud af maskinen, tage det med op i din lejlighed og lægge en seddel til synderen om, at det kan afhentes inden 10 dage.

 

Man kan desuden få dørlåse til de fleste vaskemaskiner, en hurtig googling gav fx det her: www.nettoparts.dk/shop/ vaskemaskiner-doerlaase- 80c1.html?gclid=CNSrv9...GQodkNoLJQ

 

På mange nyere vaskemaskiner er der også mulighed for at slå børnesikring til. Ofte er den nem at slå fra ved at holde en enkelt knap inde, men hvis snydepelsen ikke ved dette, kan han/hun ikke starte maskinen. Og det er da helt gratis at forsøge om det løser problemet.

8
0
Svar på denne tråd
 
 vaskemaskine
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 10:57

Jeg ville nok også afholde mig fra at gå i gang med farve o.l. Medmindre du da ligefrem ønsker en nabokrig og rissiko for, at de gør det samme ved dit tøj.

Jeg ville fjerne tøjet og lægge en seddel, at det kan afhentes i lejlighed x. Så får du jo formentligt fundet ud af, hvem der bruger din maskine, og de for måske røde ører, når de er tvunget til at gå til bekendelse, hvis de da vil have deres tøj.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Dagens bedste råd
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 11:54

er ganske ufarlig.

 

Fjern trevlesien i bunde af vaskemaskinen og tag den med op i lejligheden. Så kan maskinen simpelthen ikke vaske, fordi vandet vil fosse ud.

 

Du skal nok sætte en seddel op om at sien er fjernet, så ikke "forbryderen" laver vandskade.

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-06-2017 07:50

Jeg havde taget tøjet, lagt en seddel at maskinen ikke er til fælles brug og at de kan henvende sig hos dig indenfor 3 dage, ellers smides tøjet ud (smid det gerne på lossepladsen eller genbrugen, så de ikke kan fiske det op i nærmeste skraldespand).

 

Jeg ville ganske enkelt ikke finde mig i at folk brugte MIN maskine. Som Bissen skriver ville det jo egentlig være fint hvis du kunne trække strømmen fra din egen bolig og så slukke når du er færdig med at bruge den selv

På nogle maskiner kan man tage strømkablet fra, kan man det på din?

 

At farve deres tøj er lige groft nok, du kan risikere at de gør gengæld og i så ligger i en direkte nabokrig.

 

Jeg sidder lige og tænker, kan man ikke montere to ringe med skruer (lidt ala dem man i gamle dage havde monteret på staldvæggen hvor man bandt hesten), en på lågen og en på maskinen, og smide en lænke på med lås?


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-06-2017 10:08

Altså - jeg ville helt sikkert ikke begynde at farve andre menneskers tøj. Aldrig nogensinde!

 

Men jeg ville helt stensikkert stoppe vasken, og tage tøjet ud og lægge det et eller andet sted i vaskehuset med en seddel på, om at UPS.... du er vist kommet til at benytte min private vaskemaskine ved et uheld........... Når bare det så ikke sker igen!

 

Også er det en rigtig god ide netop at fjerne trevlesien faktisk, fordi så kan maskinen ikke holde på vandet - og dermed vaske for vedkommende. Men ja sæt en seddel på, at den er fjernet, når du ikke selv har din egen vaskemaskine i brug.

 

Mvh


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lågevend
Forfatter: 
Dato:  21-06-2017 18:42

Hvis du er en lille smule heldig, har din vaskemaskine en vendbar låge, og så er den særdeles nem at afmontere.

 

Skru lågen af og tag den med dig op i lejligheden, så er du helt sikker på, at ingen andre bruger maskinen, og du risikerer ikke at blive tiltalt for hærværk eller medvirkende til vandskade.

 


Nu med skovtursquarter

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 `Måske kan man afbryde strømmen
Forfatter: 
Dato:  22-06-2017 13:14

Hvordan sidder vaskemaskinen til strøm?

 

En almindelig stikkontakt med afbryder?


=)
Morten

 

-

????

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider