Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ejendomadministrator
Forfatter: 
Dato:  08-06-2017 19:31
Hej altvidende orakel.

Jeg overvejer nye jobveje... måske. Og talte med en karrierådgiver fra min fagforening og han foreslog ejendomadministrator og jeg er blevet lidt hut på den retning.

Jeg tror godt jeg ved hvad jobbet indebærer... men kunne godt tænke mig at høre om der er nogle her på hestenettet der ved lidt mere om ejendomsadministrator og mere præcist hvad jobbet indebærer og hvilke opgaver man kan komme ud for i jobbet.

På forhånd tak

Mvh
Hermonia
0
0
Svar på denne tråd
 
 Administrator
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 17:53

Jeg er uddannet ejendomsadministrator og har været i branchen i knap 12 år.

 

Arbejdsopgaver og indhold afhænger helt af, hvor man er ansat - og hvad man beskæftiger sig med.

 

Hos nogle selskaber funktionsopdeler man opgaverne, mens man andre steder har den totale administration af en kunde portefølje. Igen vil man nogle steder alene beskæftige sig med fx privat udlejning, almene boligforeninger, ejerforeninger, andelsboligforeninger eller erhverv - plus diverse ind imellem.

 

Personligt har jeg stort set altid siddet med den samlede administration af en portefølje. Jeg har haft andelsboligforeninger, ejerforeninger, private investeringsejendomme, erhverv, selvejende institutioner og almene boligforeninger.

 

Generelt er der efterspørgsel efter kvalificerede ejendomsadministratorer - og jobbet er både spændende og alsidigt. Man skal være god til at kommunikere, kunne holde mange bolde i luften - prioritere og planlægge.

 

Jeg har haft siddet med alt fra fremlæggelse af regnskaber på generalforsamlinger, rådgivning af bestyrelser, udarbejdelse af regnskaber, håndtering af huslejenævnssager, bogføring, regnskabsaflæggelse, korrespondance med lejere, håndværkere og ejere - plus syn af lejligheder m.m.m.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak for svar
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 09:55

Hej Mette.

 

tusind tak for dit svar.... det var lige hvad jeg havde brug for specielt nu hvor der lige pludseligt sker meget på mit job. Så jeg er klar til nye udfordringer og det er absolut ikke udelukket at ejendomsadministrator kunne være et emne jeg kunne gå efter.

 

Endnu en gang mange mange tak.

 

Mvh Jette

1
0
Svar på denne tråd
 
 Velbekomme...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2017 19:30

Jeg kendte oprindeligt faktisk slet ikke branchen. Vi lever en ret skjult tilværelse.

 

Du skal være velkommen til at kontakte mig, hvis du har andre spørgsmål.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider