Jeg er uddannet ejendomsadministrator og har været i branchen i knap 12 år.
Arbejdsopgaver og indhold afhænger helt af, hvor man er ansat - og hvad man beskæftiger sig med.
Hos nogle selskaber funktionsopdeler man opgaverne, mens man andre steder har den totale administration af en kunde portefølje. Igen vil man nogle steder alene beskæftige sig med fx privat udlejning, almene boligforeninger, ejerforeninger, andelsboligforeninger eller erhverv - plus diverse ind imellem.
Personligt har jeg stort set altid siddet med den samlede administration af en portefølje. Jeg har haft andelsboligforeninger, ejerforeninger, private investeringsejendomme, erhverv, selvejende institutioner og almene boligforeninger.
Generelt er der efterspørgsel efter kvalificerede ejendomsadministratorer - og jobbet er både spændende og alsidigt. Man skal være god til at kommunikere, kunne holde mange bolde i luften - prioritere og planlægge.
Jeg har haft siddet med alt fra fremlæggelse af regnskaber på generalforsamlinger, rådgivning af bestyrelser, udarbejdelse af regnskaber, håndtering af huslejenævnssager, bogføring, regnskabsaflæggelse, korrespondance med lejere, håndværkere og ejere - plus syn af lejligheder m.m.m.