Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skal nogle til Texas fra Dk
Forfatter: 
Dato:  02-06-2017 21:50

Til tider får jeg lidt skøre ideer, jeg ønsker gennemført og igen nu.

 

Længe har jeg ønsket at få et gammelt badekar til værdi af 100 kr til et hesteinternat som hedder Becky`s hope horse i Texas.

 

 

Men det mere bøvlet og dyrt end jeg havde regnet med.

Med forskellige transporter.

Bla. pga indtjekning(Told) i havn og ved de fleste også turen om det med container eller fly.

 

En passager kan medtage det for ca 800 Kr(Som jeg er villig til at overføre omså), hvis der plads på det fly som passageren skal med.

L:160Br:70H:41 og vægt 36,5 kg.

 

Jeg vil så kontakte hesteinternatet, hvor de skal hente det og hvornår.

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej.....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2017 10:22

Nej jeg skal ikke til Texas og for mig lyder det som en hel hul i hovedet idé at fragte et gammelt badekar helt derover. Spild af penge og ressourcer. Hvorfor ikke bare forære internatet penge der svarer til værdien af badekarret, og hvad det vil koste at fragte det derover? Det ville da være nemmere for alle parter? Der er vel ikke mangel på gamle badekar eller andet der kan bruges som drikkekar i Texas?


2
0
Svar på denne tråd
 
 En ommer.
Forfatter: 
Dato:  03-06-2017 10:34

 

Et rusten badekar af den type der tit ret hurtigt gennemtærer ved afløbet, til 800.- + nej det er vist en af de ideer du bare skal glemme igen. Helt enig med DitteH

 

Selvom du fik mit støbejernsbadekar som vejer solide 100 kg så ville det stadigvæk være billigere at lade dem købe et (rigtig) drikkekar og tænk så på alt det forurening kloden undgår, i sparet co2 udledning.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  03-06-2017 11:57

Hvorfor i alverden vil du gerne det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Potentiale :-)
Forfatter: 
Dato:  04-06-2017 18:09

 

Jeg havde ellers lovet aldrig at skrive et indlæg på HN igen, (sikkert til manges glæde .... eller de knap så mange som tilforns), men jeg vil også gerne have en forklaring til baggrunden for dette, og det skal he(l)st være een som enten får denne tråd direkte på HNs museum (uden at passere Start), eller giver totalt 100% fuldstændig absolut mening ?

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 2 muligheder...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2017 09:24

...enten er det en troll, eller også er det en ualmindelig godhjertet person, som ikke tænker helt klart

 

Det er da helt sikkert, at man både kan købe gamle badekar og andre vandtrugsegnede genstande "over there" - og det er ligeså sikkert, at trådstarter aldrig er stoppet op og har overvejet de miljømæssige omkostninger ved en så nytteløs transport...

 

Jeg stemmer i med koret: overfør du hellere nogle hundrede kroner til hestehjemmet, og lad dem købe deres vandtrug lokalt

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Konnys badekar
Forfatter: 
Dato:  05-06-2017 10:57

De miljømæssige omkostninger er jo = 0 når transporten foregår på et tomt sæde på et rutefly, men ja spøjs idé, der virker totalt absurd i betragtning af, at der kan købes et helt nyt vandtrug i Texas for den samme pris (måske - jeg kender ikke orisen på vandtrug i Texas).

 

Men hvem gider bakse med et badekar i et fly - jeg kan se det for mig

 


Nu med skovtursquarter

 

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider