Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 tjek om de brugte sadler ikke er stjålne
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 10:32

ja jeg er så en af dem der her i weekenden 18/19 NOVEMBER 2011 har fået stjålet en sadel på rebild sportsrideklub og vil hermed gerne oplyse om at husk at tjekke om de brugte sadler i får tilbudt nu ikke er en af dem der er stjålet fra rebild sportsrideklub,flere steder på fyn har også haft indbrud..

 

ALLE OS EJERE AF SADLERNE VIL VÆRE JER YDERST TAKNEMMELIG HVIS DER BARE VAR NOGEN AF DE STJÅLNE SADLER DER KOM TILBAGE TIL RETTE EJERMÆND.

 

SAMT VORES HESTE SOM HAR FÅET TILPASSET SADLERNE TIL NETOP DERES RYGGE VIL OGSÅ VÆRE TAKNEMMELIGE(OG HESTENE ER JO DE VIGTIGSTE)..

 

PÅ FORHÅND TAK..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 10:56

Men hvordan tjekker man det? Vi ved, at der er nogle sadler stjålet, men ingen detaljer om dem, ingen kendetegn, ingen foto osv.

 

Det har vi jo ingen jordisk chance for at tjekke. :-)

 

Måske skal I oprette en tråd - eller lægge det ind i denne - hvor folk kan lægge foto og beskrivelse ind af de sadler, de har fået stjålet.

 

Nu har man sjældent foto af sin sadel specifikt uden hest og måske rytter, men måske skal vi alle til at tage sådan nogle foto, så vi har dem. Det koster jo ikke noget at sikre sig på den måde.

 

Især foto af særlige slidmærker eller andet, der kan identificere sadlen i forhold til andre af samme mærke.

 

Mit gæt er, at de fleste tages ud af landet, men der kan sandsynligvis også forekomme salg her i landet af nogle af de stjålne sadler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang sadel
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 11:45

ja jeg holder nu mine kendemærker på sadlen for mig selv.men du kan få hvilket mærke osv at vide..

 

for mit vedkommende skal man holde øje med en albion dressursadel 17 tommer,model sl, medium wide bom..men jeg kan se på sadlen om det er min da den har kendetegn som ikke er så nemme at lave på andre...

 

men ja jeg tror nu også de er ude af landet men det kan man desværre ikke være sikker på..der er af og til nogle klaphatter som har været danske..

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 11:50

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvad er fordelen i at holde dine særlige kendetegn for dig selv??? Det gør da sadlen svære at sælge, hvis den netop har særlige kendetegn (hvis nu du skulle være så heldig, at nogen prøver at sælge den i DK)


Stephanie...


Lidt om mig: http://www.stepher.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang kendetegn
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 12:03

nu tænker jeg lidt som en eventuel tyv ville gøre..denne kunne jo lave nogle flere eller psøve at skjule disse kendetegn..derfor..

 

så det jeg ville foreslå er at hvis man får tilbudt en sådan sadel som jeg mangler så hendvende sig til mig..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 12:06

Ja, jeg har også meget svært ved at se fordelene ved det.

 

Og købere af brugte sadler kan da ikke rende rundt og huske alle stjålne mærker samt få taget foto af sadlen, før de køber, og sende foto til alle dem, der måtte have fået stjålet en sadel af det mærke og den model, før de køber.

 

Det er urealistisk.

 

Jeg føler virkelig med dig/jer, men var det min sadel, der var blevet stjålet, lå der foto og nøje beskrivelser af den på HN, Facebook og hvor som helst ellers, jeg kunne finde en undskyldning for at lægge det - så hurtigt som jeg kunne komme online.

 

Samt info om, hvor man kunne aflevere den anonymt og med frit lejde, så tyven kunne give mig den tilbage uden problemer og risiko.

 

Jeg har lige selv været ude på sadelmarkedet for at finde en sadel, og det er altså et cirkus nok i sig selv. Jeg ville til enhver tid have kigget på en tråd om stjålne sadler og have tjekket, men jeg ville i den grad ikke have brugt tid på at mistænkeliggøre enhver sælger af brugte sadler.

1
0
Svar på denne tråd
 
 'stelnumer'
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 12:10

alle sadler, eller i hvert tilfælde de dyrere mærker, har et nummer i bommen som er unikt for denne sadel. Dette nummer udleveres når sadlen købes og bruges til at bestille de rigtige reservedele hjem hvis noget skulle gå i stykker eller til andre reperationer hvor det kan være rart at kende alle de originale detaljer fra fabrikken. Derudover bruges det i sager om tyveri og politiet har en database over stjålne sadler hvor dette nummer er blevet indberettet. Jeg vil derfor altid anbefale at man som køber af en sadel sørger for at få dette nummer og skrive det ned. Det er på mange sadler endvidere præget et eller andet sted i læderet.

 





Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


To styk ukomplicerede spring/allroundheste sælges, en hoppe og en vallak begge 11 år

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 12:39

Hvordan ser man nummeret i bommen uden at skille sadlen ad?

 

Jeg har set et nummer i læderet en gang, men ellers er jeg ikke stødt på numre i sadler, heller ikke dyre sadler. Bommen ser man jo ikke, og de færreste brugte sadler handles med kvitteringer eller andre beviser. De er for det meste gået tabt undervejs, uden at der er noget fordægtigt i det.

 

Men ja, kan man se nummeret, er det bestemt en god ide at tjekke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er det nummer der er præget
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 12:49

i læderes også. Det er i hvert tilfælde hvad jeg har fået at vide når jeg har handlet brugte sadler hos proffesionelle.

 





Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


To styk ukomplicerede spring/allroundheste sælges, en hoppe og en vallak begge 11 år

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadler
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 13:32
der er ikke nødvendigvis et nr. På bommen. Men på din Albion sidder der et nummer midt/ nederst på den inderste sadelflap. Jeg har før oplevet at politiet har fundet stjålne sadler via. nummeret og dermed kunne stille tyven for en dommer. Har man ikke nummeret kan særlige kendetegn ikke bruges i en retssal. Rigtig ærgeligt med jeres sadler. Jeg håber de dukker op igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nummeret
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 13:43

Jeg har min sadels nr noteret ned i min 'heste-mappe' hvor alle andre vigtige ting er også.

 

Hvis den bliver stjålet ryger nr med det samme til politiet, samt billeder på HN.

 

Da jeg i sin tid købte min sadel brugt, bad jeg om at få tilsendt et billede af nr hvorefter jeg fik politiet til at tjekke databasen.

 

Som politimanden sagde: "(...)ja, jeg kan jo ikke fortælle dig om den er tyvekost, men den er ihvertfald ikke meldt stjålet (...)"

 

Det har han jo evig ret i - så skynd dig at melde din sadel stjålet med nr. Jeg går udfra at andre som køber en brugt sadel hvor alle dokumenterne (garanti bevis, kvittering osv) ikke følger med tjekker om sadlen er stjålet først?

 

Det gør man vel med biler, heste, elektronik osv?


Warning: Letters will be used to construct words, phrases and sentences that may be deemed offencive.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 13:49

Hvordan skulle man gøre det?? Hvis der ikke følger dokumenter med, og der ikke er noget nummer nogen steder, så kan man jo ikke tjekke noget.

 

Skal man ringe til politiet og sige, at man overvejer at købe en sadel, den er sort og mærket er XX, modellen er XX, og den er 17" med bred bom. Er den stjålet?

 

Jeg tror ikke nødvendigvis, at du vil få det høfligste svar, hvis du ringer ret mange gange med sådan et spørgsmål og spilder deres tid.

 

Det vil være sjældent, at en sadel er stjålet, så der er ingen grund til at mistænke alle, der sælger sadler uden papirer. Jeg har da heller ikke gemt kvittering på alt, hvad jeg ejer, så vil jeg sælge det brugt senere, er det uden kvittering og andre papirer.

 

Man kan tænke sig om, hvis en dyr sadel sælges meget billigt, men heller ikke det betyder altid, at den er stjålet. Markedet er meget trægt for tiden, så man er nødt til at sætte tingene meget ned, hvis man står og mangler penge hurtigt.

 

Jeg siger ikke, at man ikke skal tænke sig om og passe på, men vi er nødt til at bevare realismen i det her. :-D

1
0
Svar på denne tråd
 
 !!!!!!
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 15:10

det kan godt være du ikke kan se realismen i det her Haffen, men man bør faktisk altid tjekke om den sadel man vil købe er meldt stjålet. hvis man køber stjålne varer, så hedder det hæleri og det kan man blive straffet for - også selv om man ikke var klar over, at den var stjålet. Men man skal sørge for at have et nummer på sadlen når den skal meldes stjålet og når man vil tjekke en sadel inden køb, ellers bliver det sgu lidt et vanskeligt arbejde for politiet at arbejde med!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 15:22

Jamen, der er da ingen, der endnu har kunnet forklare mig, hvordan man tjekker en sadel, der hverken har nummer eller papirer.

 

Kan du forklare mig det??

 

Jeg kender godt loven, den behøver du ikke at forklare mig.

 

Men vi skal tjekke, om de sadler vi ser på markedet, er stjålne, uden at kunne få kendetegn at gå efter. Hvis der ikke er nummer på sadlen, så har jeg simpelthen ingen anelse om, hvordan man skal finde ud af det.

 

Det har du åbenbart, så fortæl, fortæl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 stjålne sadler
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 19:55

Det er mit indtryk af stjålne sadler ryger til udlandet.. Det danske marked er simpelthen for lille og det er for nemt at finde folk der har solgt en stjålen sadel her i DK.

 

Eller er det bare mig?

0
0
Svar på denne tråd
 
 stjålne sadler
Forfatter: 
Dato:  02-06-2017 14:55

er der nogen steder man kan se om en sadel er stjålet

 

tænker på hvis man er ved at købe en brugt sadel...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Politiet
Forfatter: 
Dato:  02-06-2017 15:08

Du kan ringe til politiet og høre dem af. Du skal bare have serienummeret. Jeg har gjort det et par gange, men ingen af gangene var de stjålet.


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2017 13:58

Haffen - er ret enig med dig.

 

Rigtig træls sadlerne er blevet stjålet!! Håber det lykkedes jer at få dem tilbage!!!

 

Har prøvet det for år tilbage. Heldigvis dækkede min indbosforsikring ( sadlen var i aflåst rum i sadelskab på rideskolen)


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider