Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ændre udrejsedato, fly?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2017 16:07

Hej alle!

 

Når man har spørgsmål, som Google ikke kan opstøve svar på (hvilket i øvrigt ofte findes på HN!), så må man jo selv stille spørgsmålet!

 

Kort sagt blev jeg inviteret med på ferie, og købte en billet i dyre domme (hvorfor jeg naturligvis ikke ofrede de ekstra skejser for en ændringsbarbillet) for at kunne komme med samme fly, som de andre.

 

En måned senere bliver jeg inviteret til min egen brors bryllup, som ligger den dag vi flyver. #%&¤?§!!!

 

TL;DR: Kan man ændre dato på en flybillet? For så ville jeg ændre min billet til at flyve en dag eller to senere (såfremt der er pladser)...

 

Grunden til jeg spørger her i stedet for at ringe til flyselskabet, er at jeg lider af telefonangst, og særligt tanken om at få at vide, at det ikke kan lade sig gøre er slem; så hvis jeg kan undgå at ringe, vil jeg helst det.

 

Jeg har ikke haft hjerte til at melde noget ud til min bror endnu, for jeg vil gerne være sikker.

 

Undskyld det blev lidt langt...


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  17-05-2017 17:46
Jeg tror ikke du kommer udenom at ringe. Har du gennemlæst al det med småt? Du skriver at du ikke har købt en billet der kan ændres, så der er to muligheder. Enten kan du ikke ændre det og billetten ud er tabt og du må købe en ny... ellerder er mulighed for, mød behørig ekstra betaling, at ændre datoen.
Kan godt se det er noget af et dilemma

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 hellokk
Forfatter: 
Dato:  17-05-2017 21:36

hvem flyver du med? Hvor skal du hen og hvornår`?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2017 10:58

Lufthansa, Frankrig, juli måned :)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ændre billet
Forfatter: 
Dato:  18-05-2017 11:11

Du er nød til at kontakte rejsebureauet, hvor du har købt billetten - ingen andet end dem, kan besvare dit spørgsmål (bortset fra flyselskabet, som vil hjælpe dig, hvis du har købt billetten hos dem)

Der er ingen generelle regler omkring ændringer på flybilletter, det handler om hvilket bookingklasse/farebase flybilletten er booket i og udfra denne farebase kan man læse i reglen for denne, om flybilletten kan ændres og ifald, hvilket gebyr der evt. tillægges.

Det er nørdet, og tro mig, det tager tid og er en "videnskab" at læse (og forstå) farebasis. Flybilletter bookes i bookingklasser, som har forskellig fleksibitet, disse bookingklasser har forskellige priser og (naturligvis) er de billigste bookingklasser dem med mindst fleksibilitet omkring ændringer og refundering.

 

Hvis den kan ændres, skal du nok forvente at skulle betale et gebyr for dette.

Mange hilsner
Melina


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  18-05-2017 14:38

Tusind tak for svar, alle sammen :)

 

Det lyder til jeg bliver nødt til at tage en dyb indånding, gribe knoglen og ringe...


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lufthansa
Forfatter: 
Dato:  19-05-2017 12:41

Du har garanteret fået et bookingnr. af Lufthansa, så prøv lige om ikke du kan lokke ind på deres hjemmeside og ændre det der

 

Men en ting er helt sikkert, det er ikke gratis og næppe billigt


Mvh Rikke

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 e-mail...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2017 20:46

Jeg har også haft det svært med telefoner, men er dog næsten vokset fra det. Som barn/ung teenager, før mobilens opfindelse, krævede bare det at skulle ringe til en veninde lang tids tagen mod til sig, selvom hverken veninder eller deres forældre nogensinde spiste mig gennem telefonen Har flyselskabet ikke en e-mailadresse, live-chat eller lignende du i første omgang kan skrive til? Hvis du da ikke allerede har fået det overstået.


1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2017 23:12

Har ikke haft ringet, men kigget på siden hvorigennem jeg bestilte min billet. Det ser ikke ud til, der er noget at gøre.

 

Jeg sidder bare stadig i dilemmaet mellem ferien og brylluppet; jeg er vil helt klart være ked af at gå glip af brylluppet, men det lød også på min kærestes familie til, at de forventer jeg tager med (nævnte det var smadderuheldigt, at min bror havde inviteret til bryllup samme dag)...

 

Ih altså!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 mød op......
Forfatter: 
Dato:  20-05-2017 03:21

Mød op hvor du har købt billeten,så enkelt er det.

Hvis at du har købt den over nettet møder du alligevel op i det selskab du har betalt til.

Bring alle papirer også din ivitation til din brors bryllup,gør det med et smil,tænk over hvordan du formulerer dig,så tror jeg du kan ændre fly tiden.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det må du ikke
Forfatter: 
Dato:  20-05-2017 07:52

Hvis du har købt en af de billigste billetter, vil du typisk have købt en billet uden mulighed for ændring/ flexibilitet. Næste problem er at hvis du ikke benytter billetten på udrejsen, bliver hjemturs billetten afbooket automatisk.

 

Send en mail og hør hvor du har købt billetten, men sandsynligheden for at begge flyrejser går tabt er stor.

 

De fleste billetter kan der dog ændres navn på mod et mindre gebyr, så du kan overveje at sælge billetten via dba.dk eller lign

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider