Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 HJÆLP TIL MEMORYCARD! *HASTER*
Forfatter: 
Dato:  10-04-2017 12:38

Hej alle!

Jeg har et memory card med 8 GB til mit Sony kamera,og der var plads til 1500 billeder da jeg lige havde fået det? Jeg har siden fået taget en masse billeder, så der kun er plads til 681 billeder på kortet. Så har jeg fået de billeder over på min Macbook, og har trykket på "slet billederne" knappen når man overfører.

 

Men mit memorycard siger stadigvæk, at der kun er plads til 681 billeder, selvom kameraet siger, at jeg ingen billeder har taget???

 

Nogen der ved hvad jeg har gjort forkert, eller hvad der er galt med memorycardet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  10-04-2017 13:14

Det lyder som om dit SD kort er gået i stykker :)

 

Det oplevede jeg nemlig også med mit og var nede i Elgiganten for at høre hvorfor det skete (det var købt der) De sagde det var fordi det var ved at gå i udu.

 

Så jeg købte et nyt. Det er nu 3 år gammelt og der er ingen problemer med det (det er også et SD kort til den dyre side) Det kan godt betale sig at købe de ordenlige.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

1
0
Svar på denne tråd
 
 kan det
Forfatter: 
Dato:  10-04-2017 18:32

Kan det ikke have noget at gøre med hvilken indstilling du har på kameraet?

Jeg har et kamera, som har plads til en variende mængde billeder afhængig af hvordan jeg har indstillet det.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 Formater
Forfatter: 
Dato:  10-04-2017 21:39

Sådan et kort skal formateres en gang i mellem. Det er ikke nok at trykke på slet, for det har det med at efterlade spor på kortet, som også fylder lidt.

På en mac har du et helt specielt problem (fandt jeg ud af ved et tilfælde en gang). Der sker nemlig det, at en ekstern enhed (disk, kort, pind) har sin egen papirkurv. Og ting fylder altså ikke ret meget mindre af at havne der. Så på sådan en skal man faktisk tøme papirkurven hvis man vil frigøre pladsen...

 

Men den bedste, mest sikre og eneste rigtige metode hvis du vil slette alt: Formater kortet på den enhed du skal bruge det. Så formater kortet i det kamera du skal bruge det i.

Du skal ind under menuen, og så er det gerne i "system", "hukommelseskort", "medie", "filer", "generelle indstillinger" eller hvad det ellers kan hedde af sjove ting. Det er i hvertfald enten i kameraets systemmenu eller i en menu der bestemmer over kortet og filerne. Sony er desværre pissegode til at ændre navne og menustruktur hele tiden


 

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2017 19:08

Stemmer i med Pernille (Y)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider