Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridehjelme
Forfatter: 
Dato:  18-03-2017 17:58

Hej Hej.

Jeg er nybegynder i den her hesteverden.

Min datter er lige startet og allerede har vi brug for hjælp :)

Har set på en ridehjelm ved navn Galaxy Triton med glimmer. Den sidste blev solgt for næsen af os og kan ikke skaffes hjem til butikken.

Jeg fandt dog en lignende hjelm af mærket HKM i størrelse 56-58 som den hun prøvede i butikken også var.

Men kan man regne med at størrelserne er ens?

Det burde det vel være når det er cm. Men aner det ikk.

Nogen der har erfaring med de to mærker?

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  18-03-2017 19:24

Størrelserne er umiddelbart ens men modellerne kan variere og derved også i formen.

 

Jeg kan langt fra passe alle modeller af hjelme, også selvom størrelsen er ens.

 

Tjek butikkens retur-regler for så evt. at bestille den hjem til at prøve.


Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak :)
Forfatter: 
Dato:  18-03-2017 19:31

Tusind tak for svar.

Det bekræfter mig i at jeg ikke skal købe den på dba uden hun har prøvet den. Og det er svært da den er i Jylland og vi i Kbh.

Tak for hjælpen :)

mvh

ronit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil anbefale dig
Forfatter: 
Dato:  18-03-2017 19:45

Kør en tur i butik den grønne hest ved roskilde. De har ofte helt nye hjælme til en billig pris. De forhandler brugt rideudstyr.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 køb af hjelme på dba
Forfatter: 
Dato:  18-03-2017 19:47

Jeg ville, personligt, aldrig købe en ridehjelm over DBA.

Grunden herfor er, at man ikke ved hvordan hjelmen har været behandlet. Du kan ikke altid umiddelbart se på en ridehjelm om den er i stykker efter feks et fald eller måske bare er blevet tabt fra en vis højde.

 

Jeg røg engang af og slog hovedet slemt. Min ridehjelm viste ingen umiddelbare tegn på skade men jeg besluttede mig alligevel for at købe en ny. Tog den gamle med til forhandleren for, om ikke andet bare for sjov, se, om hun kunne finde skade på hjelmen. Umiddelbart virkede den fin indtil hun trykkede den lidt hårdt på siderne med begge hænder og inder- og yderskål gik fra hinanden.

 

Just sayin'


Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med....
Forfatter: 
Dato:  18-03-2017 22:16

..... Cecilie - køb ikke en brugt ridehjelm!

 

Alt andet rideudstyr kan principielt købs brugt, men ridehjelme skal man altid købe fra ny i en butik, ikke på DBA mv. Heller ikke selvom sælger hævder, at den er helt ny.

 

En ridehjelm, der har fået et hårdt slag, f.eks. hvis rytteren er faldet af hesten, skal altid udskiftes, da den kan have fået en svaghed, så den ikke beskytter hovedet så godt længere.

 

Lige på ridehjelme må der ikke spares. Man behøver så til gengæld ikke at købe en hjelm til flere tusinde kr. med glimmer og alt muligt, en almindelig, billig hjelm beskytter lige så godt som en dyr, så længe den er godkendt efter den gældende standard, som lige nu hedder "VG1 01,040." De ligger prismæssigt fra ca. 300 kr. og opefter.

 

Med hensyn til størrelse og pasform, er det smartest at prøve hjelmen på. En ridehjelm er ret fast i faconen, så den former sig ikke efter hovedet som en hue. Derfor findes de i forskellige faconer, så alle skulle kunne finde en hjelm, der passer.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehjelme
Forfatter: 
Dato:  18-03-2017 22:39

Der findes hjelme som kan spændes lidt ind og ud. Nu skriver du ikke hvor gammelt dit barn er, men hvis han/hun forventes stadig at vokse en del kan det måske betale sig.

 

Jeg har en Casco Mistral hjelm. Koster Ca 1000kr men den kan spændes meget ud (fantastisk når man vil have en tynd hue på indenunder!)

 


Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv i butikken og bestil fra nettet
Forfatter: 
Dato:  10-04-2017 01:10

Hej, velkommen til ridesportens verden! Fedt at du er blevet hesteinteresseret. Jeg plejer som regel at prøve en hjelm jeg godt kan li' i butikken for at være sikker på den passer og så købe online (da det nogle gange kan være billigere). på udstyrspriser.dk kan du for eksempel sammenligne ridehjelme fra forskellige forhandlere, så det er ret praktisk, hvis du ikke er sikker på hvor du kan få det billigst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  10-04-2017 14:28

HUSK at tjekke godkendlsen !!

for pr den 31.12.2017 skifter der til en ny godkeldele, og så kan jeres nyindkøbte ridehjelm være "ulovlig" at benytte på en rideskole. og så skal i ud og invistere igen.

 

1) Tjek om den hjelm i ønsker at købe, er med den nye godkendelse.

2) Køb aldrig en brugt, af sikkerhedsmæssig åresag.

Et godt råd, prøv altid hjelmen inden køb, så i finder den rigtig hjelm. En forkert str eller pasform, kan være lige så "farlig" som ingen hjelm..

 

HUSK hjelmen er det vigtigste sikkerhedsudstyr du kan invistere i, og derefter en sikkerhedsvest. man kan altid erstatte ridestøvlerne med et par gode gummistøvler. men hverken hjelm eller vest kan erstattes af andet.

 

Velkommen i sporten

 


:O)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider