Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Droppe ud og få job?
Forfatter: 
Dato:  12-03-2017 14:26

Hej HN :-)

Jeg er i stor grad ved at overveje at droppe ud af min topup uddannelse og få et arbejde. Problemet er at jeg bor i Nordjylland og alle virksomhederne vil have mig til København. Dog har jeg desværre endnu ikke økonomien endnu til bare at kunne flytte til KBH på nuværende tidspunkt. Har i ideer til nogle muligheder hvor jeg kan få råd til at kunne flytte til København(området) så hurtigt så muligt?

 

Mvh

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2017 09:13

 

Jeg tror, du først skal spørge dig selv, hvorfor du vil droppe din uddannelse? Hvis du ingen uddannelse har i forvejen, vil jeg anbefale dig at fuldføre.

 

Det kan godt være, det ikke er det, du skal lave resten af dit liv, men i forholde til fremtidige arbejdsgivere vil det se bedre ud i dine papirer, at du har fuldført - fremfor at droppe ud...Alternativet er at begynde på en anden uddannelse - og fuldføre den ;-)

 

Spørg også dig selv, hvad det er, som trækker i Kbh.? Er der alternativer? Det kunne eksempelvis være at finde arbejde i Aarhus (hvilket måske giver en lang pendlertur, men ikke nødvendigvis behøver resulterer i flytning)


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

4
0
Svar på denne tråd
 
 Muligheder
Forfatter: 
Dato:  13-03-2017 17:07

1. Gør din uddannelse færdig. Hvor træls det end er lige nu, vil du blive glad for det på den lange bane. Med en færdig uddannelse får du mere i lønningsposen, og dermed også bedre råd til en fed bolig i København, hvis København stadig er drømmen til den tid. Det er dyrt at bo godt her i København.

2. Få et job ved siden af studierne, og spar op til flytningen.

3. Hvis du stadig vil flytte, inden færdiggjort uddannelse, og uden at have de store økonomiske midler til det, må du gå på kompromis med, hvor du bor, og hvad du bor i, til du får råd til noget andet.

En god ven af mig flyttede for nogle år siden fra Kbh. til Jylland pga. job. Han havde ingen penge og ikke noget at bo i. Et opslag på hans kommende arbejdsplads skaffede et lille værelse, som han flyttede ind i, med en kuffert med tøj, en sovepose og et liggeunderlag. Der var adgang til bad, toilet og køkken m. spiseplads.
Da første løn gik ind, skaffede han sig et lidt større, møbleret værelse, stadig med adgang til bad, toilet og køkken. Derpå skrev han sig op i en del almene boligselskaber. Mange alemene boligafdelinger har en ordning, hvor dem der er i fast arbejde, får tilbudt bolig først. Han endte med at få en fin lejlighed. Det var nogle hårde måneder inden da, men det gik. Han er nu tilbage i Købanhavn, pga. job, og bor billigt hos sine forældre, mens han sparer op til drømmeboligen. :-)


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider