Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Det æstetiske bedrag?
Forfatter: 
Dato:  13-03-2017 13:08
Indsat fra nyheden Det æstetiske bedrag?:

I dag er der på Jyllandsposten postet et debatindlæg, skrevet af Tina Jensen, der selv er Cand.Mag i filosofi og psykologi samt selv er hesteejer.

 

Der lægges ud med overskriften "Det æstetiske bedrag" og fortsættes af "Det er på tide, at vi, hestefolk som ikke-hestefolk, får et andet syn på, hvad et etisk forsvarligt samvær med hesten er", hvor der fortsættes med en sammenligning af stævnehesten og cirkuselefanter mv.

Læs hele debatindlægget HER, og vurder selv om du er enig eller uenig i debatlindlægget.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Vi kan ikke lukke øjnene
Forfatter: 
Dato:  14-03-2017 07:11
Jeg synes det er et væsentligt debatindlæg, da vi i hesteverdenen kan se mange eksempler på dårligt horsemanship - og her anvender jeg begrebet i dets oprindelige betydning, nemlig omsorg for hestens velbefindende. Et er, at vi kan diskutere mellem hinanden til evig tid, hvad korrekt omgang med, pasning af og ridning af heste er; en helt anden ting er, at vi risikerer at skulle leve med mange flere restriktioner, hvis den ikke-hestekyndige verden begynder at stille spørgsmålstegn ved ridning i det hele taget, når de ser tilfælde af de dårligste eksempler.

Når nu vi er en nation, der på mange andre områder går forrest (som med nox-afgiften, til stor gene for mange erhvervsdrivende), så kunne skridtet videre til at pålægge hestebranchen tunge krav fra oven være nærliggende. Derfor kunne det være, at vi skulle prøve at snakke mere sammen, elite, græsrødder og dem ind i mellem. Måske kunne vi finde en gylden middelvej, og måske behøver det ikke betyde tab af medaljer 😉

Mvh Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider