Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeg ved ingenting om heste...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2017 14:03

Kære alle,

 

Jeg kan ikke tale med, når min 14 årige datter fra kl 7 om morgenen til kl 22 om aftenen konstant taler om heste. Ja hun synes ligefrem, at jeg er noget mentalt udfordret, når det kommer til heste...Hmmm desværre nok sandt.

 

Hvad gør jeg? Er der nogle spørgsmål, jeg kunne stille, eller facts jeg kunne nævne, som virkelig kunne imponerer en 14 årig hesteekspert? Bare lige for at nyde hendes reaktion :-) og i 2 minutter ikke føle mig totalt hestedum :-)

 

Mange hilsner Jakob

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2017 14:30

Det er op ad bakke

 

Du er pr. definition mentalt udfordret i din datters øjne, vær du glad, hvis det kun er på hesteområdet...

 

Du kan enten gå all in og begynde at interessere dig for heste, læse et par bøger, følge med på nettet og gå med i stalden.

 

Eller du kan acceptere, at din datter nu er klogere end dig på det område - der kommer flere fremover - og at hun sandsynligvis finder fornøjelse i at gøre dig opmærksom på det. Bare rolig, hun er sikkert stadig din lille pige, hun skjuler det bare godt


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

4
0
Svar på denne tråd
 
 En ide
Forfatter: 
Dato:  03-03-2017 15:34

Har altså ikke været kildekritisk, men her er da 10 sjove bud :)

ridehestenjunior.dk/10-sjove- hestefacts/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteviden
Forfatter: 
Dato:  03-03-2017 17:54

til dig for at gøre en indsats for at kunne være med i din datters hesteunivers.

 

Når det er sagt, så tror jeg faktisk, at du gør klogest i ikke at gøre dig klogere på heste. Det her er vel en måde for hende, at frigøre sig fra dig (vær taknemmelig, det kunne ske på andre og mindre sunde måder) og tage afsættet derud, hvor hun bliver selvstændig og voksen og kan belære sig far. Hvis det ikke havde været heste, så havde det været noget andet.

 

Du skal selvfølgelig stadig vise en interesse, men det behøver du jo ikke blive hesteekspert for at gøre. Du kan sagtens spørge ind til simple ting - hvorfor gør hesten sådan og sådan - og spørge hende om, hvad hun lærer, og hvordan hun har det med de ting, hun oplever i stalden og omkring hestene.

 

Hvis hun er bare lidt ligesom mig, da jeg var teenager, så er der næsten ingen spørgsmål fra ens forælder, der er gode og ikke fortjener et par rullende øjne.

 

Det vigtigste er nok, som ibh siger, at du er deltagende og opmærksom.

 

God fornøjelse med det - hvis du lytter ordentligt til hende, ender du nok som ekspert alligevel

 


Nu med skovtursquarter

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  04-03-2017 16:51

Min mor anede ikke noget om heste, da jeg begyndte at interessere mig for dem. Men hun var så SØD, og jeg holder virkelig af hende for, hvordan hun engagerede sig, når hun var med på rideskolen.

 

Jeg havde part på en rideskolehest, og når jeg skulle til stævne, kan jeg huske hun gik meget op i, at jeg skulle træne parader (det var dengang, der var indridnings- og afslutningsparader i LC programmerne). Hun mente, at jeg skulle tælle nogle sekunder inden jeg red videre efter hilsen. For hvis dommeren kunne se, at hesten stod pænt stille og ventede, indtil jeg bad den gå frem, ville det signalere overskud og at jeg havde godt styr på hesten Hun prøvede virkelig at hjælpe, hvor hun kunne, selvom hun ikke havde forstand på det.

 

Så er der alle de gange, hvor jeg bare har fået lov til at plapre løs om den nye rideskolepony, hvad den hed og hvilken race jeg gættede på det var osv. Eller den tripplebarre jeg havde sprunget, eller at jeg var blevet bedre til at sidde ned i trav. Når man ævler løs om sin hobby som barn/teenager er den bedste respons ofte et smil og et lyttende øre. Tit behøver man ikke andet, for man er jo bare glad og har lyst til at dele :-)

 


PAAtvaers

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør ikke noget...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2017 10:47

... at du ikke aner noget om heste :)

Det eneste du behøver vide om "hesteriet" er omkring sikkerhed - sørg for at hun har ordentligt og sikkert udstyr og at hun bruger det (hjelm, støvler og sikkerhedsvest), og at hun får ordentlig undervisning.

Hun er 14 år - de næste par år vil hun betragte dig som mentalt udfordret BÅDE på hesteområdet og sikkert også på de fleste andre områder. Og det er jo som det skal være.

Det eneste du behøver vide om heste er, at de er vigtige for din datter. Du behøver ikke interessere dig for heste - bare du interesserer dig for HENDE!

Så lyt til hvad hun siger - spørg ind til hvordan det ene og andet er gået - hvadend det er en skovtur, en undervisningstime eller et stævne - glæd dig over hendes sejre og trøst hende når det hele er noget møg. Og tag med i stalden ind imellem - bare for at se hende ride :)

Det er det der er det vigtige.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Som min mand...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2017 11:58

Hej,

 

Min mand havde ingen viden om heste før jeg mødte ham, men efter nogle år kunne jeg blive gevaldig overrasket, når han så pludselig kunne stå og gøre sig klog over for andre - og at det så faktisk var helt korrekt, det han sagde

 

Så jo, det vil smitte af, hvis du bare lytter, og så er det vigtigste, at du accepterer, hvor vigtigt hestene er for din datter. Der er ikke noget værre for hestepiger, end at andre bagatelliserer deres interesse. Du kan høste masser af points, hvis du vil hjælpe hende til at blive dygtigere (sende hende på kurser eller tage med hende til foredrag).

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider