Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Lyddæmpning til hesten?
Forfatter: 
Dato:  26-02-2017 19:10

Hej,

 

Jeg har en hest som sjældent reagerer på hvad den ser, men meget tit på hvad den hører. Jeg så på en messe, at man kunne få sådan en "lyddæmpende" hut. Hvad er jeres erfaring med at "lyddæmpe" en støjfølsom hest? Hjælper det den, eller betyder det bare, at den reagerer kraftigt på fx en person der bevæger sig, fordi den ikke kan høre, at der sker noget bagved den osv.?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Travheste
Forfatter: 
Dato:  26-02-2017 21:07

 

Bliver det ikke meget brugt i travsport?

 

Det er vel ikke så dyrt at give den et par totter vat i ørene og en hut over. :) Hjælper det, så kan du købe en med lyddæmper.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

You only fail

if you quit.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vat....
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 09:25

Som Anette skriver så bruges der ganske alm pladevat i ørene på travheste for at lyddæmpe og hvis de er meget følsomme så får de en lyddæmpende hut ud over.

Vi bruger det altid til vores heste når de for vogn og når vi rider i trafikken.

 

 

Vi bruger selv sådan nogle øredutter fra HG hvor der er en snor imellem (sådan noge garnpropper). Det er super nemt at få dem ind og ud og så er jeg glad for at der er en snor imellem da min hest indimellem er godt til at ryste dem ud når jeg er i skoven (så er de nemme at sætte i igen).

 

Du er jeg ikke så meget inde i reglerne for ridesport men jeg mener ikke at det er tilladt at bruge til dressurstævner og jeg ved ikke med spring.

Men det er jo en super nem måde at få lidt mere ro på de sensitve heste når de blive introduceret for nye ting (men kan jo blive et problem hvis ikke man må bruge det til stævner men elelrs bruger det i den daglige træning).


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyddæmpende
Forfatter: 
Dato:  28-02-2017 13:06

Den lyddæmpende hut - som bare er "tyk" i stoffet omkring ørerne bruges som regel til stævner, da det oftest ikke er tilladt at bruge ørepropper til stævner - vat i ørerne eller propper i ørerne virker langt langt bedre, men hutterne kan lige tage toppen af det :)

 

Mvh


Hilsen Lene



Savner Richard og Lafayett - det er ikke sjovt at miste :'(


Ihh vi venter et lille nyt medlem i familien d 16. december :D

1
0
Svar på denne tråd
 
 Høreværn virker ;-)
Forfatter: 
Dato:  28-02-2017 14:13

Min hest har samme udfordring med lyde, dog kun i ridehuset, og jeg har stort set løst problemet med hut med lyddæmpning. Det var tydeligt at se hvor godt den virker, da han fik rystet det ene øre løs af hutten.

Jeg købte to. En fra Equiline, som virker, og en fra Nito-rideudstyr, som jeg endnu ikke har prøvet.

 


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider