Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kan jeg det ?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 12:50

Hej i løbet af foråret skal jeg af med min egen avlet hoppe som bliver 11 år her til sommer, men jeg har nogle krav til kommende køber som som alder og skal havde haft hest i mange år, vil gerne se stedet hvor hun skal være og at hun ikke sælges til vidresalg.

Så spørgsmålet er kan jeg tillade mig det at skrive i annoncen ?

Vi vil jo alle gerne havde at vores dyr komme det helt rigtige sted hen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan du det?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 12:55

Som sælger kan du jo gøre hvad du vil - risikoen er jo blot at hesten ikke bliver solgt.

 

Hvis du skriver det i salgsannoncen sorterer du nok en del potentielle købere fra (fx mig - jeg ville hurtigt hoppe over en sådan annonce :-) )


 

Nynne & Grumse

 

- Follow us on facebook www.facebook.com/NynneogGrumse/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg købte
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 13:02

min hest, skrev jeg under i kontrakten på, at hvis jeg ønsker at sælge hende skal jeg spørge tidligere ejer først. Det var helt fint for mig. Jeg synes, også det er vigtigt, at hestene har det godt, og jeg synes faktisk godt, at man kan stille nogle krav. Spørgsmålet er hvor mange krav der kan være juridsk gyldige :-)

 

Der er mange som skriver hjem før pris i deres annoncer, og det er vel nogenlunde det du ønsker :-)


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 14:54
Du kan naturligvis skrive lige præcis hvad du vil.
Men hvis jeg var dig, ville jeg kun skrive hvad hesten egnede sig til / ikke egnede sig til.
Og så snakke godt med køber før du inviterede dem på fremvisning.

Du er jo ikke tvunget til at sælge til alle interesserede.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 22:52

At skrive, at hesten ikke må videresælges, er noget pjat efter min mening. Hvis det er et krav, skal det ihvertfald følges op med et tilbud om, at ville tilbagekøbe hesten til den aktuelle salgspris til den tid.

 

Man kan som køber ikke garantere, at man beholder hesten resten af dens dage, køber kan jo vælge at sælge sin hest på et tidspunkt, ligesåvel som du selv har valgt at sælge nu.

Man ved aldrig, hvad fremtiden bringer. Måske har man pludselig ikke tid/lyst/råd til at have hest mere, og så skal man kunne sælge den igen. Fair nok, hvis du gerne vil have mulighed for at kunne købe den tilbage til den pris, den nu engang bliver sat til salg for, men at forhindre sælger i at sælge sin hest videre, er ikke iorden. Og også lidt dobbeltmoralsk. Du har jo selv solgt den.. ;-)

 

Jeg forstår godt ønsket om at ville forhindre, at hesten bliver solgt gentagne gange. Det kan man bare ikke. Når man først har solgt en hest, har man ikke længere råderet over den. Det at den bliver solgt flere gange, er heller ikke nødvendigvis et onde. Den kan jo komme fra den ene søde ejer til den næste, mange ponyer bliver jo f.eks. solgt, når rytteren bliver for stor til at ride pony, uden at der er noget problem i det.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider