Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 kan man blive for gammel?
Forfatter: 
Dato:  09-02-2017 11:17

Jeg skal lige høre noget omkring, om der er en bestemt alder til man skal tage ryttermærker. Kan man blive for gammel? Og hvad kræver de foeskellige ryttermærker? Er det ikke også noget med man skal betale noget licens?

 

håber i kan hjælpe. Og tak til dem som svarede mit tidligere opslag omkring hestetrailer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 aldrig for gammel
Forfatter: 
Dato:  09-02-2017 22:19

alle kan tage ryttermærker :)

 

Kig på DRF's hjemmeside omkring de enkelte mærker...

 

Det kræver at du er medlem af en rideklub under Dansk Rideforbund for at tage ryttermærkerne.

 

For at få rytterlicens skal man (afhængig af alder) have ryttermærkerne 3 og 4 og så klar-parat-start kursus - men det er først når du skal ride Distriktsstævner dvs C-stævner.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 men kan jeg ikke blive for gammel
Forfatter: 
Dato:  10-02-2017 18:17

Hvilken alder tager de fleste ryttermærker på?

 

 

og mange tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd
 
 ryttermærker
Forfatter: 
Dato:  10-02-2017 20:17

De fleste der har taget mærker i vores klub er mellem 10 og 14 tror jeg...

MEN.. Jeg kender flere der er 20+ der har taget mærkerne fordi de skulle have licens..

 

Der er absolut ingen aldersgrænse på ryttermærkerne.

For at kunne få licens til C stævner er det et krav man skal have ryttermærker. Men det er ikke et krav at skulle indløse licensen med det samme hvis ikke du har brug for det.

 

Så hvis du har lyst så tag da endelig mærkerne, uanset din alder. De er altid gode at ha. Og står du en dag og skal have licens så har du dem klar :)


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ryttermærker
Forfatter: 
Dato:  10-02-2017 21:22

nu spørger jeg så dumt, men hvad er de forskellige stævne kategorier? Der er:

c= distrikt (hvor man skal have ryttermærker)

d= Klubstævner (ikke nødvendigt med ryttermærker) ?

og er der flere?

 

Så 15 år, så er man ikkr for gammel?

 

Og sidt men ikke mindst, hvad er Kongens? Og hvad skal man bruge det til? Har læst lidt om det, men er ikke sikker på jeg har forstået det rigtigt?

 

håber i vil hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  11-02-2017 08:09

Jeg forstår ikke dit spørgsmål - kongens? Der må være en "stavebørge" eller noget. Vi har endnu ingen konge i Danmark

Kan du ikke prøve at forklare det lidt, eller fortælle hvor du har hørt/set det, så kan vi måske hjælpe dig.

 

Du skal have nogle af ryttermærkerne for at kunne erhverve en rytterlicens, det er rigtigt forstået - men du behøver ikke at løse licens, bare fordi du har taget ryttermærker. Du kan jo bare anse ryttermærkerne som en god lejlighed til at lære noget (mere) om hestene og omgangen med dem, om stald og sikkerhed og stævner - og så er du klar til at løse licens, hvis du enag får lyst til at starte de lidt større stævner. Og nej, du er ikke for gammel. I min rideklub er der rigtig mange som tager mærkerne for at lære mere, og alderen ligger lige fra 7-8 år til 50

 

Jeg tror i øvrigt, at du vil have stor fornøjelse af at surge lidt rundt på http://www.rideforbund.dk Her kan du læse om ryttermærkerne, og hvis du kigger i reglementerne, kan du finde svar på mange ting, som er rare at vide i forhold til stævner. Du skal ikke nødvendigvis læse ALLE reglementerne fra en side af, men bare lige kigge på indholdsfortegnelsen, så kan du nemt se, om der er noget der interesserer dig særlig meget.

Reglementerne er bygget op på den måde, at "Fælles bestemmelser" indeholder de ting, som er fælles for alle disciplinerne (fx hvad betyder D- eller C-stævne), og disciplinreglementerne beskriver hvad der er helt specifikt for dressur, spring osv.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ryttermærker
Forfatter: 
Dato:  11-02-2017 11:02

hov, jeg mente licens og ikke konges.

 

Jeg vil gå ind og læse lidt om det, men tusinde tak for hjælpen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Licens
Forfatter: 
Dato:  11-02-2017 13:31

Aha, det giver meget mere mening :)

 

Licens/rytterlicens er noget man skal bruge for at ride på distrikts- og landsplan, altså til C-stævner og opad. Det er en form for brugerbetaling, som hjælper med at betale for uddannelse af officials, vedligeholdelse af stævneprogrammet, som rideklubberne bruger, udvikling af stævnestruktur, reglementer, dressurprogrammer og de tusinde andre ting, som gør at der er ordnede forhold ved stævnerne.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider