Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har du en robotstøvsuger?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 17:59

Jeg overvejer at invistere i en robotstøvsuger. Ja, dovenskaben længe leve.
Men det er da en jungle med hvad man lige skal vælge.

Vi har et ret stort hus, omkring 250 kvm. Og både hunde og katte der fælder, så ja der er hår mange steder. Vi har overvejet en Roomba 880 som koster 5500, men der står at den er god til folk med kæledyr. Men det er jo tåbeligt at smide 5500 efter en luskusudgave hvis en til 3000 kan gøre arbejdet ligeså godt.

Så har i en i kan anbefale, eller ikke anbefale?
Der er vel også noget med højden? kan den komme ind under sofaen, og komme ind i krogene? Og hvad med dørtrin? (som min mand synes det er vildt smart at den selv kan, og jeg tænker at jeg da nok overlever at løfte den over. Ellers kan man vel lave en lille bro til den.

0
0
Svar på denne tråd

Lige fået
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 18:27

Vi har i denne uge fået en roomba. Den model der var på tilbud til 2.500 kr i Elgiganten (du fornemmer måske at det ikke var mig der stod for indkøbet). Aner ikke hvad den hedder udover roomba.

Dog var min mand overbevist om at han hellere ville have to af den billige model end en af den til 5.000 kr. Vi har nu kun en enkelt.

Den kan ikke komme op på vores tykke gulvtæpper eller over dørtræ, men nu har vi så også kun et enkelt dørtræ i huset så det går nok med det. Vi har i stueplan 157 kvm og har ikke sendt den i kælderen endnu, hvor vi har 100 kvm. Men det er vel bare at lade den op og sætte den derned og så hente den ovenpå, når den løber tør for strøm og ikke kan komme op ad trappen til dens dok.

Jeg vil sige at man ikke kan nøjes med en roomba. Der skal støvsuges rigtigt også. Men den tager ind til videre det værste af katte- og hundehår og alt det andet snavs der slæbes ind. Så nu hvirvler der ikke så mange hår omkring alle vegne.

Alt i alt er vi indtil videre glade for købet. Men nu må vi se hvad vi synes i længden.

Har dog allerede måtte rense dens hjul for hundehår. Måske pet versionen er bedre her?

1
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 18:29

Ja vi købte en for 3 uger siden og det er ikke noget jeg har fortrudt. Vi stod også og kiggede på en bilig og dyr, men endte med en Roomba 870, som står til små 6000,- på nettet. Skousen var så søde at sælge den til små 4000,- i stedet.

Hvis du vender de gamle og nye modeller om så ses forskellen. De gamle modeller har børster = hårene bliver rullet fast og den skal renses efter brug hvis der er dyr. De nye modeller har gummi ruller og derfor sætter bl.a. hår sig ikke fast :)

I et hus på jeres størrelse skal den nok køre et rum af gangen, det gør vi ofte.

1
0
Svar på denne tråd

4000...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 18:48

Orv 4000 var godt nok billigt. Det var så i fysisk butik i købte den og fik den handlet ned?

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 19:05

Jeg har haft lånt en af de "billige" modeller med børstehår på rullerne. Vi har korthårs-hunde og langhårs-datter der fælder. Jeg syntes ikke hundehåret (bulldog og stor dansk hund) sætter sig nævneværdigt i rullerne, men det gør det lange menneskehår til gengæld! Den klarede fint ægte tæpper og kelimtæpper, men ikke de høje dørtrin.

Jeg må sige at jeg var meget imponeret over hvor godt den gør rent alt taget i betragtning og i stedet for kun at gøre rent et par gange om ugen manuelt, er det smart at man kan sætte den til at sørge for at der om ikke andet ser pænt ud hver dag. Hvis vi skulle holde gulvene hundehårsrene hele tiden burde vi støvsuge hver dag og det er netop det robotten er god til.
Så kan man nøjes med at støvsuge manuelt en enkelt gang om ugen.

Den var dog kun til låns og da jeg havde den var den nye 880 model lige på trapperne. Jeg går kun og venter på at den kommer på knaldtilbud så bliver det helt sikkert den vi får. Men jeg syntes den er for dyr endnu.

Hilsen

Jens

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd

Yeps - en
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 19:17

"Martinmatic"....

Fungerer upåklageligt på snart 20' år....omend den ikke altid kommer helt ud i hjørnerne....

Det fikses dog ved almindelige påtale.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
6
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 20:00

Vi gik bare ind i Skousen også gav de os en helt anden pris end det vi havde set på nettet. Havde ellers regnet med at skulle have en billig model.

Selvfølgelig kan den ikke tage alle hjørner, men den tager rigtig meget. Og jeg er meget glad for vi har fået en som hår ikke snurre sig ind + den bare har nogle fineser som de gamle modeller ikke har :)

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 21:19

Vi kører nu på vores 2. roomba, og ville nødig undvære den.

Før havde vi en roomba 780. Det var dengang vi boede i lejlighed og havde sort gulvtæppe, og to lyse langhårskatte. Det klarede den fantastisk. Ulempen ved den er, at den har børster, og hårene sætter sig fast deri bigtime. Derudover klarede den ikke dørtrin.

Nu har vi en roomba 880, og den har til forskel fra 780 ikke børster, men 'gummiruller'. Kattenes hår sidder ikke fast deri, så støvsugeren er meget lettere at rengøre end 780. Vi bor i hus nu, uden dørtrin, så kan ikke sige, om den vil kunne klare dem.

Nej en robotstøvsuger kan ikke klare det uden, at der støvsuges rigtig engang imellem. Men hold da op, hvor robotten får suget en masse til sig. Ved slet ikke, hvad jeg skulle gøre uden den. Den kører i stue/spisestue/køkken, når vi ikke er hjemme. Hver morgen bærer jeg den ind i husets resterende rum. Vi støvsuger virkelig ikke meget selv mere. Det gør vi faktisk kun, når der skal vaskes gulv.

Vi har bevidst valgt sofa ud fra at støvsugeren skulle kunne komme under :)

Jeg ville ikke bytte min 880 ud med en robotstøvsuger med børster, heller ikke hvis jeg kunne spare penge. Børsterne i den gamle var meget trælse at rengøre.

Venlig hilsen Cathrine

3
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider