Vi kører nu på vores 2. roomba, og ville nødig undvære den.
Før havde vi en roomba 780. Det var dengang vi boede i lejlighed og havde sort gulvtæppe, og to lyse langhårskatte. Det klarede den fantastisk. Ulempen ved den er, at den har børster, og hårene sætter sig fast deri bigtime. Derudover klarede den ikke dørtrin.
Nu har vi en roomba 880, og den har til forskel fra 780 ikke børster, men 'gummiruller'. Kattenes hår sidder ikke fast deri, så støvsugeren er meget lettere at rengøre end 780. Vi bor i hus nu, uden dørtrin, så kan ikke sige, om den vil kunne klare dem.
Nej en robotstøvsuger kan ikke klare det uden, at der støvsuges rigtig engang imellem. Men hold da op, hvor robotten får suget en masse til sig. Ved slet ikke, hvad jeg skulle gøre uden den. Den kører i stue/spisestue/køkken, når vi ikke er hjemme. Hver morgen bærer jeg den ind i husets resterende rum. Vi støvsuger virkelig ikke meget selv mere. Det gør vi faktisk kun, når der skal vaskes gulv.
Vi har bevidst valgt sofa ud fra at støvsugeren skulle kunne komme under 
Jeg ville ikke bytte min 880 ud med en robotstøvsuger med børster, heller ikke hvis jeg kunne spare penge. Børsterne i den gamle var meget trælse at rengøre.