Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor høj trailer til min hest på 1.60?
Forfatter: 
Dato:  30-05-2014 11:24

Jeg står og skal købe hestetrailer men kan ikke læse mig frem til hvor høj den skal være, så min hest på 1.60 står fint. Jeg har jo ellers fundet en billig trailer på 2,03 men den er vel for lav?

Jeg regner kun med at skulle køre kortere ture.

0
0
Svar på denne tråd

Tjah..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2014 15:24

Den kan muligvis godt være der, men jeg ville ikke køre en hest i så lille en trailer.

Jeg havde tidligere en Randers trailer, målte ikke højden, men den var lav. Den blev solgt

samtidigt med ponyen, og en ny med en højde på 230 cm blev købt da en hest kom i stalden i stedet. Jeg har nu en trailer med en højde på 240 og der ligner min hest på 166 en lille pony i, så mindre kan nok godt gøre det :-)

/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!

0
0
Svar på denne tråd

Høj hest i lille trailer
Forfatter: 
Dato:  31-05-2014 00:08

Okay, tak for hjælpen. Så 2.25-2.30 er ca. minimum efter din mening?

0
0
Svar på denne tråd

Reglen
Forfatter: 
Dato:  31-05-2014 09:06

Reglen er at, der minimum skal være 75 cm. over hestens manke :-)

Held og lykke med det.

0
1
Svar på denne tråd

Høj hest i lille trailer
Forfatter: 
Dato:  31-05-2014 12:41

Jamen, fint, det er meget nemmere, når man har noget at regne med. Hvor har du det fra, jeg har ikke kunnet finde noget som helst... meget irriterende:-)

0
0
Svar på denne tråd

Ingen regler
Forfatter: 
Dato:  31-05-2014 20:02

Da jeg var på kursus i transport af heste, var der ingen regler for højden i en alm hestetrailer, noget andet når man snakker dobbeltdækker - jo hestens alm bevægelser måtte ikke være hæmmet. Så hvor højt eller lavt hesten er stillet skal jo også med og ikke bare stangmålet.

Min dreng er 1.58- 1.59 i stang og han har en halvgammel brenderup fra 1998, kan ikke huske målet for højden, men tror den er meget standard fra "dengang" ;-) men den står han super i og er absolut ikke hæmmet i bevægelserne, han er nok lidt lavt stillet... Han kan ses på min præs...

Ved ikke om det hjalp noget...

Mvh Michelle

Akademisk ridekunst: www.barokridning.dk

Vejen og rejsen er målet i sig selv

Det du har i hånden er det arbejde bagfra, som du ikke har gjort godt nok.

1
0
Svar på denne tråd

Høj hest i lille trailer
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 12:09

Jo, bestemt og tak. Men det ku' være cremen at få din trailers højdemål... selvom heste jo er forskellige.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 13:12

nu skal jeg nok lige senere gå ud og måle min trailer, så skal i få et chok over hvor store heste jeg har hørt med i den

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 13:24

Tror ikke på at der er nogen regler der siger der skal være 75 cm over stangmålet.. Mig bekendt findes der ikke trailere der er højere end 240 cm, og så skulle det være umuligt at transportere en hest på mere end 165?! hmm..

Jeg ville sige at en trailer med en højde på 215-220 cm. ikke burde være umulig at finde..

/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!

0
0
Svar på denne tråd

høj hest i lille trailer
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 14:17

Det har du selvfølgelig ret i. Men i hvert fald, nu ved jeg så hvad jeg skal kigge efter:-) Taaaak

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider