Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Månedlige udgifter - hest
Forfatter: 
Dato:  13-05-2014 22:04

Hej alle sammen! :-)

Jeg står i den fantastiske situation, at jeg endelig føler mig klar til at købe mig min helt egen hest i forhold til økonomi og uddannelse. Jeg er dog rigtig meget i tvivl om hvor mange penge man ca. bruger på hest om måneden og hvor meget jeg skal regne med at have til rådighed + -. Jeg ved godt at det er meget individuelt, men derfor kunne jeg alligevel godt tænke mig at hører jeres bud på "hestebudget". Skriv gerne hvad og hvor meget I bruger af penge på jeres hest pr. måned :-)

(Min kommende hest, er en 3 års vallak på 170+ som stadig vokser)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-05-2014 22:34

Nu måtte jeg jo lige se på din profil hvor du bor henne af, fordi det er altså vigtigt når vi taler økonomi og hest.

Borup ligger syd for Roskilde, og jeg er lidt i tvivl om hvad staldleje ligger på i området.


Jeg har ikke selv hest endnu men skal have senere på året hvis alt går vel, og derfor har jeg selv haft lavet et overslag ved at google priser o.lign.
Jeg endte på 4000 om mdr - dette er inklusiv alle faste udgifter (fuldpas på rideklub, vacc., smed, forsikring osv.) og med ca. 500 kr i overskud pr mdr til uforudsete udgifter. Men eksklusiv transport til og fra gården.

Dette er lavet som overslag på at have hest i storkøbenhavn med gode faciliteter såsom ridehus, udendørs spring+dressur baner og adgang til natur.

 

Det kan gøres både dyrere og billiger, afhængig af hvor krævende man er. Og så skal man jo selvfølgelig også huske at udstyr koster, og det har jeg ikke medregnet.

 

Dejligt du er kommende hesteejer . Glæder mig til det også er min tur i vintermånederne.

 


Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 månedlige udgifter
Forfatter: 
Dato:  13-05-2014 22:46
Tusinde tak for dit svar, Natasha! Jeg regner med at skulle give 1900-2000 kr i staldleje om måneden - dette er kun inkl. Halm og frøgræs samt alle faciliterne. Så med foder, smed, vacc. Ormekur, tandsrens og forsikring prøvede jeg også at regne lidt på det, og jeg endte også omkring 3-4000 kr år måned :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 husk...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2014 23:32

Husk også at tage undervisning med ind i budgettet hvis du skal have det - og ikke mindst stævner, hvis det også er en af dine planer. Undervisning og stævner er hurtigt en ret stor post, som nemt runder 1000-2000 kr om måneden - især hvis du skal til at leje trailer for at kunne komme til undervisning/stævne.


Skrevet af Charlotte

charlottekondrup.dk

 

Klipning, undervisning mv. tilbydes!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Puhh omkring Aalborg
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 10:48

er det ret dyrt ;)

Har regnet mig frem til ca. 5000 om måneden - med alt inkl. dyrlæge og undervisning - men uden stævner :O


Hilsen Celia


Sieze the day!


Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mit kan du..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 10:58

du nok ikke bruge til alverden, da jeg for det første har hestene hjemme og for det andet ikke får undervisning eller starter stævner..

 

Jeg bruger 4.000 kroner i alt på to heste..

 

Prisen er incl. smed hver 6. uge (en beskæring og en med 4 sko), tandrasp på begge heste to gange om året, vaccination, to gange ormeprøve og evt. ormekur, hø, træpiller, foder og markleje..

 


1
0
Svar på denne tråd
 
 cirka priser
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 11:02

jeg bor i Borup-området og hesr mine heste hjemme.

Dem jeg kender der har heste opstaldet i området giver 2-3000 dkk pr mdr alt efter hvad der er med i lejen dvs foder, wrap osv. og hvilke pligter de evt har ud/indlukning, fodervagt mv.

 

Hvis staldlejen er med halm+ frøgræs skal du regne med at købe hø el wrap + krybbefoder. Alt hvilken str hest du indkøber vil prisen for dette være 500-1000 dkkk pr mdr.

 

Smed: 4 sko hver 6, uge giver jeg 1200 inkl moms for.

Vacc + tandrasp: gøres det samtidig med dyrlægen tager flere i stalden så er prisen ca 1000 pr år.

 

 

så hvis dit budget kan rumme 4000 er du på den sikre side.

Du skal også gøre op med dig selv du tegner en sygeforsikring eller om du har råd til evt. dyrlægeregning der kan være 10-20.000 kr ved feks kolik en weekend etc.

 

 

Karina

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider