Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Underholdning til konfirmation
Forfatter: 
Dato:  31-03-2014 20:42

Hej Alle

Vi skal have konfirmeret vores 14 årige søn i maj og er lidt ide forladte ang underholdning. Det skal siges at han er min bonus søn og at hans far selvfølgelig holder en tale... Men vi vil gerne lave et indslag mere.. Evt sammen med flere familiemedlemmer.

Så lad mig høre alle jeres gode ideer;-))

kh Anne-Marie

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-03-2014 21:37

Jeg kan da komme med hvad jeg selv fik til min konfirmation :)

Min far spiller guitar, så han skrev en tekst over en anden sang (Is This The way to Amarillo), og sang og spillede den på guitar. Alle andre fik en tekst så de kunne synge med :)

Det blev jeg super glad for!

Min mor havde også lavet en sang, over melodien til "Så' det mig - Andrea". Fyldt med sjove øjeblikke fra min barndom, den blev jeg også rigtig glad for, det er rigtig sjovt sådan noget :)

Sangene var dekorerede med billeder af mig som barn, haha ;)

Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd

Konfirmation
Forfatter: 
Dato:  31-03-2014 22:19

Da vores søn blev konfirmeret skrev jeg et eventyr om en prins, som boede på et slot, med i eventyret var der dronningen mig, kongen min mand og prinser og prinsesser som var de andre børn i familien og så kan man jo føje til hvem man nu vil. Eventyret handlede om min søn og hele familien, men selvfølgelig primært om ham.
Eventyret kan lyde således : Prins Patrick var en lille klog Prins, som elskede fodbold, men hvergang han skulle finde sit tøj råbte han.............! Det blev dronningen rigtig irriteret over, da hun jo var den som ryddede op og derfor svarede hun..........!
Inden eventyret læses op,sendes en hat eller kurv, hvad man nu har, rundt i lokalet i hatten ligger små sedler og kuglepenne. Gæsterne skal skrive hvad der nu falder dem ind eks skriver de: Uffe har store fødder, fisken på disken, jeg elsker FCK eller hvad de nu finder på.
Lad endelig hver gæst udfylde flere sedler. Så uddeles roller blandt gæsterne og der gives en rekvisit som betegner den rolle man har. En rolle til hver deltager i eventyret.
Man læser eventyret op og hvergang man siger "Dronningen (eller hvilken rolle det nu er) Sagde/råbte/hviskede" skal "skuespilleren" råbe det der står på den seddel som de efterhånden trækker op af hatten og så lyder det ret sjovt eks:Prins Patrick var en lille klog Prins, som elskede fodbold, men hvergang han skulle finde sit tøj råbte han "Uffe har store fødder"! Det blev dronningen rigtig irriteret over, da hun jo var den som ryddede op og derfor svarede hun "fisken på disken"!
Det bliver en hylende sjov historie om "prinsens liv"!

1
0
Svar på denne tråd

Tak for svar..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 17:54

Tak for svar.. Fine ideer:-) Er der ikke andre der ligger inde med gode ideer.. Lige meget om det er til piger eller drenge?

Kh Anne Marie

0
0
Svar på denne tråd

til min
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 18:25

datters konfirmation havde vi hyret en tryllekunstner/stand up komiker. Tror vi gav 4.000 kr og det var bare så fantastisk, og alle unge, gamle, piger, drenge, damer og mænd var meget begejstret for det, og der blev snakket meget om det på tværs af alder og tilhørsforhold. Nu skal min søn konfirmeres og han ønsker sig Mik Øgendahl (ja man er vel beskeden), men jeg har ingen ide til hvad vi skal denne gang. Ham vi havde til datterens konfirmation havde vi også til mandens 30 års fødselsdag, så det skal vi ikke igen, man skal jo forny sig så jeg kikker med om der skulle komme nogle gode forslag.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Bygarde
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 18:37

Spredt rundt i de danske provinsbyer findes en perlerække af bygarder med børn og unge som medlemer.

Man kan godt leje en garde (eller en del af en) til at komme ud og spille nogle numre. Det er en flot, anderledes og meget festlig oplevelse.

De fleste bygarder har et bredt og moderne repertoire, så det er ikke bare march og hornmusik de kan levere, men fx også flotte koregrafier og mere showpræget underholdning.

Det er billigere end man tror, og så støtter man en lokal ungdomsforening :-)

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider