Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pris på riehal (eksamensopg.)
Forfatter: 
Dato:  31-03-2014 13:00

Hejsa Ænder.

Jeg skal til eksammen nu her i matematik, og skal selv lave en opgave til den mundlige del, og jeg har selvfølgelig valgt et emne om hestestalde.

Og for at det skal være så realistisk som muligt, vil jeg gerne høre hvad jeres erfaringer er omkring det.

Hvad koster det ca at bygge en ridehal?

Det skal være så hallen står klar til brug.

Mvh Sandie

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  31-03-2014 16:31

Måske du får flere svar inde på Hesteejendomme

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  31-03-2014 16:32

Eller her

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  31-03-2014 23:52

Vi har lige fået tilbud på bund, belysning og på at få lavet barriere i en eksisterende hal på 20x40 meter.

• En bund af lerblandet sand plus toplag med sand/flis ville løbe op i 125.000Kr, leveret og lagt ud fra et anerkendt dansk firma.
  • Den lokale elektrikker har givet tilbud på belysning med tre forskellige typer lys at vælge imellem. Højtryks-halogen, LED og lysstofrør. Uanset type vil det koste 43.000Kr.
  • Barriere af brædder med sokel i bunden kanten rundt og låge tre steder ville koste 85.000Kr opsat af den lokale murer/tømre.

Jeg har så selv regnet mig frem til at jeg kunne lave tilsvarende barriere for ca. 35 til 40.000Kr.

Maskinhaller/ridehuse laves med rimeligt faste priser. En hal med stålspær kan bygges fra 330Kr pr. m2 uden fast gulv og en hal med fast gulv for knapt 900Kr pr. m2
Ofte kan man finde haller til nedtagning som man kan købe billigt og da de har en overordentlig lang levetid er det værd at kikke efter.

Du skal regne med at byggepriser i dag fordeler sig med ca. 1/3 til materialer og 2/3 til arbejdsløn.

Håber at det kan hjælpe med i din opgave.

Hilsen

Jens

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

5
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 10:58

Mange tak for svar :-)

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 13:04

Priserne er lavere jo mere du laver selv.

Vi købte træ hjem for 12.000kr og dertil kommer skruger, jern til skelettet samt sokkel. Den er vel løbet op i lidt over 22.000 kr.

Lyset hjalp en god ven os med og vi havde alt i ledninger selv. Ellers er det en dyr post!

Bunden kostede os eks. udgravninger 7000 kr. Det er blandet lersand og er super god at ride i.

Dette er for 20*40 hal.

staldlauenborg.dk

Opstaldning tilbydes med ridehus- ledig bokse pt.

Smuk og velgående vallak til både dressur og spring sælges. Se mere på vores hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Igen...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 09:13

Jeg er godt klar over det er billigere når man laver det meste selv. Jeg skal dog ikke bruge oplysninger om forskelligt metriale og hvilken type sand osv. Jeg skal bare bruge en ca pris på hvad det koster, at bygge sådan en, når man får alt lavet af et firma. Alle små detaljer som hvad der er brug skal jeg ikke have med. Opgaven går nemlig på at jeg skal bla skal vise hvad det koster i renter at låne de penge i banken osv. Jeg skal bare bruge en realistisk pris, da det skal være realistisk, og så duer det ikke jeg skriver det koster 100000 hvis den så nærmere hedder 900000 f.eks :-)

Mvh Sandie

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 09:37

Sandie, de priser jeg har sat på er tilbud fra i år så det er helt friske 2014 priser på et virkeligt projekt.

Men du kan ikke så nemt sætte en fast pris på et stk. standard ridehal for de findes ikke. Der vil altid være individuelle ønsker og hensyn der påvirker prisen.

I prisen på f.eks. lyset til vores hal er det med udgangspunkt i at få et brugbart arbejdslys som man kan ride i uden at bruge en blindestok, men ikke så voldsomt at man kan lave fjernsynsoptagelser i det. Sådan en belysning ville koster det tredobbelte til vores lille hal! Og sådan er det med alt sammen.

Hvis du virkelig vil lave en realistisk opgave så foreslår jeg at du får så mange bud på det som muligt og så opstiller din opgave med f,eks, en discount, normal og luxus udgave hvis det er muligt.

Hilsen

Jens

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

Meget stor forskel
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 09:45

Vi har en bekendt der fik lavet en 22 x 65 meter ridehal for snart nogle år siden, den kostede i omegnen af 1,5 mio, der skulle laves lidt ekstra udgravning men ellers synes jeg ikke den skriger af at være noget særligt.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 10:00

Jens jeg er godt klar over a der er forskellige ønsker osv, det jeg bare gerne vil høre er en ca pris, og så vil jeg lave "min" pris ud fra gennemsnittet af det..som sagt behøver jeg ikke have alle detaljer med :-)

Men tak for svar, jeg kan sagtens bruge det :-)

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider