|
|
| Jeres bedste LAGKAGE opskrift |
|
|
Hej derude.... Elskebarnet fylder 13 år lige om lidt og vil gerne have lagkage. Syntes jeg gennem årene har lavet mange lagkager skåret over samme princip skum, cream, frugt og bunde' Ligger I inde med en lidt anderledes lækker lagkageopskrift - vil I så dele den - alle inspirerende forlag modtages med kyshånd  god fredag vh heidi
DAMESADEL SÆLGES.se min præs Undervisning i damesadel gives Nihil Intentanum Felix vi ses igen min skat Siglavy-du vil blive savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
chris »97« |
| Dato:  |
07-03-2014 11:03 |
|
Jeg synes det har været ret vellykket med de her kager. Den med blomsterne er lavet med drømmekage bunde og lagene er hindbærmousse og hvidchokolade. Den er smurt op med en ganache i hvidchokolade og overtrukket med marcipan. Udenom er der så lagt blåbær - også er det brombær der sidder oppe på kagen. Den blev modtaget med stor glæde. Den anden kage er lavet med først en kagebund - så marengs og herefter en creme af fløde, cremefraiche og vanilie. Pyntet med frugt og bær.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
chris »97« |
07-03-2014 11:04 |
|
Jeg hader forresten smagen af fondant - derfor er det kun brugt til roserne på den ene kage 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxx |
|
|
Hold nu op det ser lækker ud.... her sidder man så på arbejde og super savler... suk og støn ....og klokken er ikke engang frokost.  tak Heidi
DAMESADEL SÆLGES.se min præs Undervisning i damesadel gives Nihil Intentanum Felix vi ses igen min skat Siglavy-du vil blive savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Rutebils lagkagen er altså super lækker og nem 
Dit liv er som en tegning du selv tegner. Du har bare ikke noget viskelæder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
lagkagebunde med 1 pose frosne hindbær koges med sukker efter smag og blandes i flødeskum af ½ liter som bruges både som mellemlag og udenpå. Kan pyntes med friske bær nemt og lækkert:-)
Mvh Naja Smart velgående 1'er pony 4 år, cool og nem sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lagkage |
|
|
Jeg fandt på et tidspunkt en opskrift på en rigtig lækker lagkage. Den bestod af - lyse bunde - creme af piskefløde, makroner, abrikosgrød Cremen blev brugt både mellem og udenpå og pyntet med hakket mørk chokolade. NEM og meget velsmagende
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rutebil lagkage |
|
|
mørke bunde, og rutebiler knust og blandet i flødeskum, jums siger jeg bare:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den BEDSTE |
|
|
Den allerbedste og mest lækre lagkage udover en med hj.l jordbærmarmelade er uden tvivl denner her : Chokoladebunde , der er kommet appelsin eller abrikosmarmelade på , og så er der en Nougatcreme imellem , lys glasur med valnødder, syltede clemtiner og evt chokoladestykker ovenpå og flødeskum rundt om med de sidste af de syltede clementiner . Nougatcremen er nem nok . Det er ½ l fløde, der er varmet op ( må IKKE koge), hvori der smeltes en stang nougat . Røres ud i den varme fløde , sættes på køl, og når den er helt kold piskes den, som en alm flødeskum . MUMS .
Stald Graven Opstaldning tilbydes på privat gård . Smukt smukt Crusadoføl sælges . Begge forældre haves . Er en super dressurmodel med gang en del over middel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala |
|
|
Hjemmelavet bunde, altid!
Chokoladeskum bestående af fløde med smeltet chokolade, pisket op til flødeskum. Hindbær og makroner. Mums 
Creme fraishe og flødeskum, smagt til med vanilie og flormelis. Jordbær skåret i stykker og blandet i skummen. Flødeskum, creme fraishe og flødeboller uden bund. Blandet sammen. Moste jordbær vendes i. Guf  Denne skal prøves på lørdag hvor jeg fylder 25. Altså kanel  Kanelbunde, hvid chokolade skum og karameliseret æbler. Håber det gav dig lidt input. Tror datter/søn ville ELSKE den med flødeboller! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lagkage |
|
|
Hejsa
her for et par uger siden lavde jeg den lækreste lagkage.
en chokoladekage som blev zelt i 3 i den kom et lag jordbær mousse ov et lag lime mousse bqgefter smurta op med chokolade ganace.
mums den var god og ikke alt for sød.
prøv og anettes kager ellers momses univers det er 2 blogge med masser af kager og opskrifter osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LÆKKER KAGE |
|
|
www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ visopskrift.php?id=346...vn=lagkage Jeg lavde denne kage til min fødselsdag i februar. Jeg hakkede/skar jordbær i grove stykker og blandede blåbær med i og kom udover kagen, lagde det ikke pænt som på billedet, for på min måde får man mere frugt på hele kagen.
Brugte ca. 3 bakker jordbær og 2 bakker blåbær.
Alle syntes at den var vildt lækker, og det er slet ikke sidste gang jeg laver den.
Marengsen voksede lidt udover kagen i ovnen, men skar bare kanten rundt, så var der heller ingen tørre endestykker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Du skal så meget lave lagkage med toblerone creme og hindbærmouse. Ej den er god. Udover de to fyldlag, laver jeg også en vanilje råcreme og putter i et af lagene så det giver lidt vaniljesmag også. Det kan jeg godt lide. Du kan også smide en smule bær i hvis du vil det, fx bananer og jordbær, kiwi. Øverst skal der flødeskum omkring den Mm for helt lyst til lagkage nu. Det, snyd 
You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ingen lagkage |
|
|
Desværre så har jeg ikke nogen super opskrift på lagkage, så jeg læser med her. Måske finder jeg en som ungerne vil elske. . Dog så er de ret vilde med banan rouladen som muligvis kan laves om til lagkage? Banan roulade: 1 sp. mel 170 g florsukker 35 g kartoffelmel 1 ts bagepulver 2 sp cacao Rør æg og sukker, så mel og øvrige ingridienser sigtes i. ca. 3 bananer (i tynde skiver) Fyld: 1/4 L piskefløde 1 sp flormelis 1 sp vanillie sukker Revet chokolade til pynt og evnt. skiveskåret kiwi Kagen bages i en sølvfolie form så stor så mulig (typisk 30 x 45 cm) i 6 - 8 min. ved 250 grader. Den vendes ud på et sukkerdrysset folie i samme str. Imens den har bagt har man klargjort fyldet. Flødeskummet piskes stift, og vanilliesukker og flormelis sigtes kommes i. Bananskiverne fordeles på kagen og flødeskum oven på. Den rulles sammen mens den endnu er varm. Bliver ekstra flot, hvis man kommer resten af flødeskummet i en sprøjtepose og pynter kagen oven på (især hvis der kommer kiwi og chokolade (evnt. kringler) på til slut.  Kagen kan med fordel stå 2 - 3 timer i køleskab inden servering. Det tager ikke ret lang tid at lave den og den smager fantastisk. Har desværre ikke noget billede det har jeg endnu aldrig nået inden den var spist.. .
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! . INGEN er rig nok til at miste en ven! . Ridevant Welsh Cob, 4 år/157 cm i stg. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxx |
|
|
Nøjjj hvor I er kreative. Det bliver svært at vælge måske må jeg endda lave 2-3 forskellige  sidder her og bliver helt lagkage sulten tak for indput - de lyder super lækre alle sammen vh heidi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shagya.. |
|
|
Din opskrift på roulade lyder rigtig lækker, men havd i hulen er en sølvfolie form? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Formen.. |
|
|
Ja, hvor skulle du også vide det fra.. .. Sølvpapir / staniol eller hvad dælen det hedder rundt omkring. . Vi har noget grill-folie som er lidt størrere og kraftigere end det "almindelige". Det er rigtig godt men også noget dyrere.. Rul det ud så stort det kan blive og buk kanten op med fingrene. Bare 1 - 1½ cm hele vejen rundt. Håber det gav mening. 
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! . INGEN er rig nok til at miste en ven! . Ridevant Welsh Cob, 4 år/157 cm i stg. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskriften |
|
|
Ja Heidi, den er virkelig lækker. Men når jeg laver den, bliver den så irriterende flad!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmm |
|
|
det er den aldrig blevet her - og jeg er bestemt ikke noget vidunder i et køkken  Den smager himmelsk - får helt lyst til kage
VH Heidi Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg, men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg. www.gravsnuderne.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Juhuuu nu er jeg... |
|
|
... en erfaring rigere. Min hund har fødselsdag (hun bliver 9 år .) og jeg tænkte at hun kunne blive prøveklud da jeg ikke kan mindes at have bagt en "rigtig" lagkage nogensinde før. . Den blev da meget pæn og godkendt af både børn og den store hund (MIN hund syntes det var noget mærkeligt noget at servere... ) Der var vist en som foreslog lagkage bunde fra den blå bage bog så det er den jeg har brugt.. 6 stk som opskriften lovede... den ene blev dog lidt brændt. . Underst er der flødeskum med 100 gram fint hakket marabou chokolade. Næst unders flødeskum (rest fra lag ét) med hjemmelavet (let flydende) solbær syltetøj. (rest 1) 3'je underst flødeskum med høvlet nougat. (rest 2) 4' unders de to rester blandet sammen. Bundene virkede lidt tørre så dem hældte vi lidt appelsin juice på. . Toppen er af flødeskum og pyntet med kiwi og resten af det hakkede marabou chokolade. Fik god hjælp til at samle den af børnene som syntes det var vildt spændende og fuld af gode idé´er. Var noget spændt på om det overhovedet kunne spises men kun den lille hund ser fortsat lidt forundret ud.. . resten af familien ser ud som om de skal ud og arbejde lidt for at få appetit til aftensmaden... .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flødeskum |
|
|
Husk at flødeskum pisket med en spiseske Nutella er go´ til alle lagkager. Kan osse nydes uden lagkage 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lagkage |
|
|
Hvad er idéen med KUN at bruge flødeskum imellem lagene ? Det har jeg aldrig fattet . Jeg vil have creme blandet med flødeskum og diverse i .
Stald Graven Opstaldning tilbydes på privat gård . Smukt smukt Crusadoføl sælges . Begge forældre haves . Er en super dressurmodel med gang en del over middel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lagkage |
|
|
Karina ? Graven?/ Hvis det er min lagkage du henviser til, så: 1) er det mit første forsøg. og 2) så bryder jeg mig IKKE om kagecreme. Den smagte også rigtig godt da der var forskellige ting i flødeskummen, især solbær var meget forfriskende og den var næsten bedre på andendagen. Men jeg tror godt der kan gå et år inden jeg kaster mig ud i et lagkage eksperiment igen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Oreo´s |
|
|
Amerikansk chokolade kageblanding (fås i Super Bedst, hvor de handler med amerikanske varer) Kagen bages og deles i to bunde Fyld: Knust Oreo´s og pisket Flødeskum, blandes sammen (jeg plejer at putte lidt sukker og vanilje sukker i, men jeg er også en sukkergris) Den blandet flødeskum ligges mellem de to chokolade bunde. Som en lagkage. på toppen amerikansk Chokolade icing også fra Amerika (fra Super Bedst) Kagen smager bedst dagen efter så er Oreo´s nemlig blevet opblødt i flødeskummet. Guffe luffe den hitter altid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| @Shagya |
Charlotte ♥4muler♥ |
01-04-2014 16:17 |
|
Shagya, chokolade er giftigt for hunde, de kan faktisk dø af det. Det er et eller andet stof i chokoladen de ikke kan tåle. Så godt dine hunde ikke rå-åd af den  Næste hundefødselsdag må du lave en lagkage med leverpostej  Rigtig lækre opskrifter, jeg vil heslt sikkert afprøve nogle af dem ved næste ikke-fødselsdag og fødselsdag. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte ♥4muler♥ |
|
|
Ja, det ved jeg godt, men fint at nævne det. Det er ikke selve chokoladen, der er farlig for hunde, men theobromin, der er en bestanddel af chokoladen. Der er forksel på indholdet i forskellige chokolade typer. . Lys chokolade i SÅ små mængder tager hun ikke skade af, slet ikke når hun ikke spiser det. . Det er forøvrigt lige så giftigt for katte! De plejer forøvrigt heller ikke at få chokolade! Jeg har også købt noget tørret okse "tripe" (ligner tørret kallun)(føj hvor det lugter ) til hende i stedet. . (og det kommer så IKKE i lagkagen.. !)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Charlotte ♥4muler♥ |
03-04-2014 11:53 |
|
Jeg har ikke så meget forstand på hvad chokolade der indeholder mest af det de ikke kan tåle. Pyha godt du har/havde styr på det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|