Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

5:2-kuren???
Forfatter: 
Dato:  22-02-2014 20:46

Hej kloge hoveder,

Nogen der kender til 5:2-kuren? -nogen der ved om de 500 kalorier man må indtage på fastedagene, kun må fordeles på 2 måltider eller om man må fordele det over hele døgnet som man har lyst til?

Og har nogen selv erfaringer med denne kur om den virker eller ej osv.

hilsen Ditte

Husk at smile til verden - så bliver du meget kønnere at se på :-)

Mor til dejlige Villads

0
0
Svar på denne tråd

5:2...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2014 21:07

Den VIRKER.

Har fuldt den i 5 uger nu og har tabt 11,5 kg.

Det er bedst hvis du holder dig til 2 måltide på fastedagene da du ellers ikke rigtig opnår at faste. Altså hvis du små spiser dagen igennem.

På mine faste dage bruger jeg en enkelt Nupo og nogen gange intet. Det virker for mig.

På facebook er der en side der hedder 5:2. Syntes den er god og giver svar på mange spørgsmål.

1
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  22-02-2014 22:12

Klidmosters alter ego er Klidfaster der følger 5:2

Gode opskrifter, og hjælp med udregning af kacl

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd

Jeg er lige...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 00:24

...startet på kuren selv og har valgt kun at spise 1 gang dagligt på faste dage, men hvis jeg har forstået konceptet korrekt så skal der helst gå mindst 10 - 12 timer mellem hvert måltid.

Dvs at du kan evt spise kl 06 og igen kl 18, bare du holder dig på 500 kacl om dagen

Mvh

Britt

Savnet er stort:

Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

1
0
Svar på denne tråd

Fastekur
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 16:24

Sakset fra Klidfasters side:

Hvor mange måltider skal jeg så spise på mine fastedage?

Anbefalingen lyder på 1 eller 2 (helst inden for 6-8 timer). Spredes det mere ud, holdes fordøjelsen i gang hele dagen og det er ikke meningen - så bliver det en sultekur og ikke en fastekur.

Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd

jk 2....
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 16:35

Hvad spiser du så, på dine fastedage?

Jeg har også overvejet at hoppe på den kur :)

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd

mange tak for svar...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 21:41

Dejligt med lidt svar, gode råd og erfaringer...

jk 2: fantastisk flot vægttab

Og så lige et par spørgsmål mere:

De 5 andre dage, hvor man ikke faster, følger i så stadig en form for kur eller lever i helt som ellers/tidligere?

Og når så man synes man evt. har tabt det man skal, hvad gør man så for ikke at ryge tilbage i det helt gamle mønster, hvor der måske ryger lidt på i ny og næ...?

Hilsen Ditte

Husk at smile til verden - så bliver du meget kønnere at se på :-)

Mor til dejlige Villads

0
0
Svar på denne tråd

Intet...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2014 22:51

De fleste faste dage holder jeg mig 0 kalc. Hvis jeg bliver meget sulten tager jeg en enkelt Nupo så altså INGEN mad på fastedagene.

Jo mere fornuftigt man spiser på spisedagene jo mere vil man jo tabe sig, men jeg har da taget dage hvor jeg har givet mig selv lov til at synde lidt med feks slik.

Når man har opnået det ønskedet vægttab kan man med fordel forsætte med at køre 5:2 da det har en rigtig posivtiv virkning på din krops sundhed. Har dog hørt om nogen der blev nødt til at køre 6:1 for ikke at tabe sig formeget. Det må jeg tage til den tid. Forløbig er jeg ca halvvejs i mit vægt tab. Regner ikke med at det forsætter lige så hurtigt, selvom det ville være dejligt

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  24-02-2014 21:50

Jeg har et spørgsmål til fastedagene.

Hvis jeg faster mandag og torsdag, må jeg så ændre det en uge til f.eks. mandag og fredag. Eller skal de ALTID ligge på samme dage?

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  24-02-2014 23:19

Hvis du læser om kuren på Klidfasters side, så ud over gode ideer til opskrifter og omregning, så fortæller hun hvordan hun følger kuren.

Som jeg kan læse mig frem til, så indretter hun fastedage efter hvad hun skal i løbet af ugen, og hvad hun lige lyster. Så nogen dage er det 2 dage i rap, og andre dage fordelt hen over ugen.

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

5:2 kuren
Forfatter: 
Dato:  25-02-2014 07:23

Hej :)

Jeg var på den fra midt september til midt december og tabte 10 kg, samt mit kolesteroltal faldte med 1,5.

Jeg holdte ca 2 måneders pause, hvor jeg prøvede 8 timers kuren, men det har jeg ikke nok diciplin til, så tog 2 kg på på 2 måneder.

Så nu er jeg tilbage på 5:2. Når jeg har tabt det jeg vil (4 kg mere), regner jeg med at fortsætte på 6:1 for at holde vægten, det burde være nok ifølge bogen :)

Jeg har hele tiden spist 2 måltider, frokost omkring kl. 12, og aftensmad omkring kl 18. Frokost kan være salat med lidt kød eller 1 skive rugbrød med feks fiskepålæg. Aftensmad kan være alt muligt, og jeg har også spist ris og kartofler, bare i små mængder. Jeg har en masse opskrifter jeg kan sende på PB/mail, hvis du er interessseret.

Min søster har haft samme vægttab som mig, men hun spiser morgenmad og aftensmad. Min mor også det samme vægttab, og hun spiste 3 små måltider. Så jeg tror altså det er op til en selv, hvad der fungerer bedst.

Og så har vi drukket te, kaffe, vand og light sodavand ved helt krise :D

Jeg har aldrig fastet to dage i træk, ville blive SÅ sulten! Men ellers tilpasser jeg det bare til mine aktiviteter hver uge.

Der er to gode facebook sider: 5:2 diæten og 5:2 kuren.

Det skal også siges at jeg har spist slik, chips, is, junk food osv på spisedagene.. én uge tog jeg på, og det var den uge jeg spiste aller sundest på spisedagene :) En uge tabte jeg 2,5 kg, der spiste jeg både is, slik og Bones mad :)

Man kan også spise for få kalorier - så får kroppen ikke det den skal bruge., og så taber du dig ikke (siger ikke man skal leve af junk food 5 dage, men spise normalt).

Held og lykke - det er en nem og overskuelig kur :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider