Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

pengegave
Forfatter: 
Dato:  21-01-2014 20:31

hej i kloge folk.

Jeg er gået lidt i tænkekassen nu, om 1 år bliver jeg 30 og får en pengegave af min mormor, ca 10.000 mener jeg.

Jeg har det bare sådan, uha nu er der muligvis råd til en lille hest- men igen, tiden? den har jeg faktisk ikke og rider pt en hoppe jeg har part i. Ingen klager der, men igen, ens egen..

Og så er der også de månedlige udgifter.. Jeg tror ikke det går lige nu.. lysten er der bare.

Så er der at jeg drømmer om en hund til også, den jeg gerne vil have, ja den koster 10.000 +. Men ja, vi har faktisk 2 hunde nu og skal nok hellere vente til den gamle ikke er her mere:) der går forhåbentlig nogle år;)

Nårh, men så er der jo måske nogle lån der kan betales af på?? Det er jo nok det mest fornuftige, der synes jeg bare at de penge ikke rigtig batter nogle steder.. Argh..

Huset kan pengene også SAGTENS bruges til, der er sku en hel liste der skal laves! Igen, så er det som om det ikke er en gave som sådan til MIG- hvis i forstår?

Skal jeg evt give nogle af pengene til min mand? skal han også have lidt af godterne? skal han være medbestemmende? jeg har IKKE haft så mange penge siden min konfirmation Derfor ja, så er det bare mange penge for mig lige nu;)

Hilsen Rikke

Mor til 2 smukke dejlige piger<3

2
0
Svar på denne tråd

Det er en gave
Forfatter: 
Dato:  21-01-2014 21:30

Jeg synes det lyder som en flot gave :) Og jeg synes, at når det er en gave til DIG så skal du bruge den på noget til DIG, ikke stoppe i et af hullerne til huset, eller en rusten bil eller ..... alle de der hverdagsting.

Jeg synes ikke hest er en god ide, du skal stadig ha til driften af den, hund .... har du selv svaret på. Mht. manden kan du jo invitere ud at spise eller i biffen ;) Men jeg synes du skal bruge dem til noget ekstra/luksus til dig!

Mvh. Sanne

Velholdt Baloun C1 17" sælges/byttes. Billeder og flere detaljer kommer snarest på min præsentation.

6
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2014 22:02

Hvis det var mig havde jeg brugt pengene til en rejse - til et af de steder jeg altid gerne har ville besøge ;)

Jeg ville i dit tilfælde jo nok invitere din kæreste med - men ellers hvis du har en hesteinteresseret veninde (som også har råd til det) - så kan man få nogle rigtig gode riderejser for 10.000 kr ;)

personligt vil jeg gerne på et tidspunkt til portugal - der er en mand dernede som tilbyder rideferier, hvor du kan ride på libizanere som er uddannet til den høje skole. En så veluddannet hest, kommer jeg aldrig til at ride et andet sted ;)
Ellers er det en drøm (for mit vedkommende), at rejse til nogle af alle de steder med "specielle heste", og prøve dem i deres naturlige element - fx islændere på island, arabere i egypten (forbi pyramiderne), quartere i usa osv

Ellers er der jo diverse badeferier, oplevelsesferier, kulturelle ferier osv som man også gerne vil på.

Men nok om rejser - hvis ikke du er interesseret i det, så mener jeg også at du skal bruge pengene på noget selvforkælelse. Evt en ordentlig shoppetur, et spaophold, en rigtig god middag med din kæreste eller lignende.

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

4
0
Svar på denne tråd

hjheje
Forfatter: 
Dato:  22-01-2014 09:23

Var jeg dig ville jeg hverken købe hest eller hund, du har en god part hest, jovist er det ikke din egen - men du kan så tilgengæld også tillade dig at tage en ferie fra hesten med god samvittighed. Hunde har du allerede to af, og er der tid til en tredje?

Mht. gæld ville jeg tænke mig om en ekstra gang - ved på ingen måder hvad du skylder væk, men husk at der er et fradrag ved at have gæld, som jo egentligt også er godt nok at bibeholde :)

Hvis du gerne vil noget med din mand, kan du jo evt. invitere ham ud at spise, eller på et mini cruise? Sidste år var vi i England, og med tur, mad og lommepenge kostede turen ikke mere end 4000kr, og vil garantere for vi ikke har manglet noget :)

Du kunne jo også gå ud og forkæle dig selv :)

Ellers - hvis ikke du lige har noget nu og her og bruge penge på, så gem dem, du skal nok få brug for dem :)

- Annecathrine

2
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-01-2014 20:44

Tak for alle svar:) har tænkt og tænkt.. Jeg tror det enten bliver en tur til Disneyland med familien- de hjælper ihvertfald lidt på vej;) mine to piger vil elske det og så vil jeg jo også elske det:)

Eller de går til min mands og min fælles fødselsdag vi holder om sommeren:) Vi fylder begge 30 inden for et år, så vi slår det sammen til en sommerfest:)Men tror vi hælder til Disneyturen, vil også elske 4 dage i Paris, og glæde mine elskede piger. :)

Og ja, dyr har vi nok af ha ha:P

Hilsen Rikke

Mor til 2 smukke dejlige piger<3

4
0
Svar på denne tråd

Din mormor
Forfatter: 
Dato:  24-01-2014 07:58

Hvad har din mormor af forventninger til hvad pengene skal bruges til? Det skal vel på en eller anden måde og glæde hende? Vi fik nogen penge beløb af min far for nogen år siden. Han havde nogen krav på havd mine søskende skulle bruge dem til. Min søster skulle betale et lån ud. Min bror skulle betale for at få en murer, til hans projekt. Min anden bror skulle få taget sit kørekort (Igen) Det kan jo være at din mormor har lignede ideer.

1
0
Svar på denne tråd

Pengegave
Forfatter: 
Dato:  24-01-2014 10:21

Sikke en flot gave at få!

Jeg ville helt klar disponere dem på endten jeres hus, hvis der mangler mange ting at blive lavet, eller på at betale lån ud.

Får i lavet det ved jeres hus spare i pengene senere, og bliver formentlig rigtig glad for det.

Betaler du lån ud, er du hurtigere gældfri, og spare derfor renter og kan hurtigere spare op til nogle andre ting.

Ville helt klart benytte dem fornuftigt - hvem ved hvornår du får 10.000 til rådighed igen, til at betale på fornuftige ting.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider